Hallo dames Volgens mijn heb ik op dit momend te veel stress! zal alles ff opnomen in punten # de oma van me man is ongenezelijk ziek en zal in de loop van deze of volgende week van de wereld gaan met behulp van de doktoren! # de opa van me man die in spanje woond die is met spoed vorige week opgenomen in een spaans ziekenhuis zonder dat die man enig spaans spreekt en in november op het randje van de dood gelegen! # onze zoon is 10 maanden en moet nu in eens een sprijdbroek aan # Zwanger van de 3de # een dochter die heel druk is en soms zo ver door wil gaan dat je haar wel achter het behang wil plakken, maar als je er iets van zegt tegen haar dan reageerd ze het op haar broertje af. # hebben we met me schoonfamilie afgesproken dat de kinderen niet meer naar de oma van me man mag omdat ze er niet goed meer uit ziet! en daarbij wil onze dochter elke dag naar oma toe. al zeggen we van niet. Dan is het huis weer eens te klein # heb heel veel last van indalingspijn (waar volgens de dokter niks aan te doen is) Kan iemand me helpen! weet niet meer met me gevoelens om te gaan! kan er met iemand over praten. me man is op dit momend niet zich zelf (niet dat hij anders tegen ons is maar hij kan niet over zijn gevoelens praten) WIE HELPT ME.....
Hoi xprisjex, wat vervelend allemaal zeg. Dan komt ook alles tegelijk he... En als je zwanger bent kun je inderdaad nog eens veel minder hebben als anders. Het levert al met al een hoop stress op. Je beleeft het echter door je hormonen allemaal wel iets heftiger en het is moeilijker te relativeren als je zwanger bent. Gelukkig kan een ongeboren kindje wel heel wat hebben, maar wel is het belangrijk dat je tussen de bedrijven door echt tijd voor jezelf neemt. Dit hoeft niet een hele dag te zijn, als je af en toe maar eens een lekker bad pakt of een rondje gaat lopen in je eentje of een half uurtje op bed gaat liggen met een boek. Ook is een avondje uit eten met je man echt een aanrader! Vraag een vriendin om op te passen en ga echt even een paar uurtjes weg. Dit kan echt wonderen doen. KUn je meteen ook even proberen goed met je man te praten of er juist een hele losse avond van te maken samen. Zolang je kindje goed groeit, voldoende beweegt en je eet goed, dan is er in principe niet zoveel aan de hand, maar dan moet je dus wel echt af en toe tijd voor jezelf nemen. En je kunt bv de HA eens bellen om even te komen spuien over je situatie of vragen of er iemand is die jou kan helpen (al is het maar één keer je verhaal kwijt bv aan iemand die alleen maar hoeft te luisteren, bv een psycholoog. Daar zijn ze voor!) Veel sterkte met alles. Groetjes Brigitte ps. graag gewoon in zwart typen.