Elektrische bakfiets

Discussie in 'De lounge' gestart door Lootje, 29 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Vast veel ervaringsdeskundigen hier :)

Wij zijn op zoek naar een elektrische bakfiets. Welke hebben jullie en is het een aanrader? Er zit best wat prijsverschil tussen bijvoorbeeld een babboe en een urban arrow. Waar zitten de verschillen en is dat het waard?

Ik ben benieuwd!!

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wij hebben een Babboe curve nu ruim 5 jaar. Echt een prima fiets met veel ruimte! Staat dag en nacht buiten, in de winter onder een beschermhoes!

We hebben een 3 wiel. Ik zou nu eerder voor een 2 wiel gaan al zouden wij nog een nieuwe kopen!

3. Fantastiyanna

Fantastiyanna Actief lid

31 jul 2019
    226
    132
    43
    Ik zweer bij urban arrow en lovens. Duurdere merken, maar ontzettend fijn en veilig. Ik vind het ook fijn dat het geen hout is, ivm buiten staan.

4. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.676
    807
    113
    Ik heb een vogue bakfiets helemaal prima. Wel met hout maar bij ons staat deze binnen.

5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Wij hebben een Babboe city mountain 2 wieler. Ideaal ding. Gaat lekker, nooit problemen mee. Fiets lekker qua bochten en ook niet zo lomp breed zoals sommige nieuwere bakfietsen. We hebben hem nu 5 jaar en ik wil hem nog niet kwijt voorlopig;)

6. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik heb een Babboe big, groot fan :)

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.251
    113
    randstad
    Wij hebben een dolly (2 wieler) vind 'm zo ontzettend fijn rijden. Bijkomend voordeel als er wat is of voor onderhoud komen ze gewoon op afspraak aan huis.

8. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.954
    1.715
    113
    Vrouw
    De qivelo 2 wieler. Echt heel blij mee.
    Heb hem nu 1,5 jaar en rij er iedere dag met plezier op.

9. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Babboe e-city, fijne bakfiets

10. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook opzoek, heb proefritjes gemaakt op de urban arrow en meerdere van babboe. De merken fietsen allebei fijn, de urban arrow is iets lichter omdat de bak van soort piepschuim materiaal is. Maar aangezien ze elektrisch zijn voel je daar tijdens het fietsen verder weinig van haha. Urban arrow heeft traploze versnelling, dat was even wennen maar na paar straten had ik het door. Ik bleek zelf totaal niet om te kunnen gaan met een 3 wieler, het sturen is niet mijn cup of tea zeg maar. Als er ook maar minimaal putje in de weg zat ging ik alweer schuin opzij richting een geparkeerde auto :o:

11. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Afhankelijk ook van waar je hem voor wilt gebruiken.
    Wij hebben een vogue carry 3 en zijn daar heel blij mee. Maar gebruiken hem ook alleen voor korte afstanden. Mocht je er bijv. elke dag 30km mee willen fietsen voor woon-werkverkeer dan zou ik voor een 2 wieler in het duurdere segment kiezen.
    Het is ook maar net hoeveel geld je ervoor wil uitgeven. Veel mensen zweren bij een urban arrow, dat zal vast een geweldige fiets zijn maar daar is de prijs ook naar. Wil niet zeggen dat je aan een goedkopere fiets minder plezier beleefd, dus laat je niet gek maken als je budget dat niet toelaat.

Yvuna vindt dit leuk.
  12. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.368
    1.841
    113
    Vrouw
    Het ligt ook erg aan de ruimte die je nodig hebt. Ik heb de vogue carry 3 uitgekozen als soort 2e auto, past een maxicosi in en dan houd je nog veeel ruimte over voor of 3 kinderen of 1 plus hoop boodschappen etc. Terwijl een urban arrow al vol zit zo'n beetje met 1 maxicosi. 3 of 2 wielen zul je moeten testen, het went erg snel zo'n 3 wieler, gewoon heel langzaam in de bochten.

13. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.693
    4.053
    113
    Vrouw
    Ik zou eerst een budget vaststellen en dan gaan zoeken.. het hogere segment heeft wel minder problemen dan de 'goedkopere merken'

14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb een Babboe big en die bevalt prima.
    Volgend jaar willen we kijken voor een nieuwe.
    Ik denk dat we dan gaan voor een vogue.
    Twijfel nog wel tussen een 2 en 3 wieler.

15. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Bedankt allemaal! We gaan een proefritje maken bij babboe.

Deel Deze Pagina