Vast veel ervaringsdeskundigen hier Wij zijn op zoek naar een elektrische bakfiets. Welke hebben jullie en is het een aanrader? Er zit best wat prijsverschil tussen bijvoorbeeld een babboe en een urban arrow. Waar zitten de verschillen en is dat het waard? Ik ben benieuwd!!
Wij hebben een Babboe curve nu ruim 5 jaar. Echt een prima fiets met veel ruimte! Staat dag en nacht buiten, in de winter onder een beschermhoes! We hebben een 3 wiel. Ik zou nu eerder voor een 2 wiel gaan al zouden wij nog een nieuwe kopen!
Ik zweer bij urban arrow en lovens. Duurdere merken, maar ontzettend fijn en veilig. Ik vind het ook fijn dat het geen hout is, ivm buiten staan.
Wij hebben een Babboe city mountain 2 wieler. Ideaal ding. Gaat lekker, nooit problemen mee. Fiets lekker qua bochten en ook niet zo lomp breed zoals sommige nieuwere bakfietsen. We hebben hem nu 5 jaar en ik wil hem nog niet kwijt voorlopig
Wij hebben een dolly (2 wieler) vind 'm zo ontzettend fijn rijden. Bijkomend voordeel als er wat is of voor onderhoud komen ze gewoon op afspraak aan huis.
Wij zijn ook opzoek, heb proefritjes gemaakt op de urban arrow en meerdere van babboe. De merken fietsen allebei fijn, de urban arrow is iets lichter omdat de bak van soort piepschuim materiaal is. Maar aangezien ze elektrisch zijn voel je daar tijdens het fietsen verder weinig van haha. Urban arrow heeft traploze versnelling, dat was even wennen maar na paar straten had ik het door. Ik bleek zelf totaal niet om te kunnen gaan met een 3 wieler, het sturen is niet mijn cup of tea zeg maar. Als er ook maar minimaal putje in de weg zat ging ik alweer schuin opzij richting een geparkeerde auto
Afhankelijk ook van waar je hem voor wilt gebruiken. Wij hebben een vogue carry 3 en zijn daar heel blij mee. Maar gebruiken hem ook alleen voor korte afstanden. Mocht je er bijv. elke dag 30km mee willen fietsen voor woon-werkverkeer dan zou ik voor een 2 wieler in het duurdere segment kiezen. Het is ook maar net hoeveel geld je ervoor wil uitgeven. Veel mensen zweren bij een urban arrow, dat zal vast een geweldige fiets zijn maar daar is de prijs ook naar. Wil niet zeggen dat je aan een goedkopere fiets minder plezier beleefd, dus laat je niet gek maken als je budget dat niet toelaat.
Het ligt ook erg aan de ruimte die je nodig hebt. Ik heb de vogue carry 3 uitgekozen als soort 2e auto, past een maxicosi in en dan houd je nog veeel ruimte over voor of 3 kinderen of 1 plus hoop boodschappen etc. Terwijl een urban arrow al vol zit zo'n beetje met 1 maxicosi. 3 of 2 wielen zul je moeten testen, het went erg snel zo'n 3 wieler, gewoon heel langzaam in de bochten.
Ik zou eerst een budget vaststellen en dan gaan zoeken.. het hogere segment heeft wel minder problemen dan de 'goedkopere merken'
Ik heb een Babboe big en die bevalt prima. Volgend jaar willen we kijken voor een nieuwe. Ik denk dat we dan gaan voor een vogue. Twijfel nog wel tussen een 2 en 3 wieler.