originele manier vertellen aan vrienden tijdens kerstdiner

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamatien, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatien

mamatien Niet meer actief

Hallo meiden,

De titel zegt het al...

We hebben rond kerst een kerstdiner met onze vrienden en willen dan graag aan hen vertellen dat we een kindje krijgen..

We willen dit op een originele manier doen, hebben jullie ideeetjes?

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Je kan het op de menu kaartjes zetten...

of van die fortune cookies, met zon tekstje er in (geen idee hoe die die maakt overgens hoor)

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    idd op menu kaart mssn een idee op servetten naast t bord? :D kijken wie t t eerst door heeft

4. mamatien

He meiden, leuke ideeen!
    Het is alleen nog niet zeker of het kerstdiner bij ons of bij iemand anders is.. Als het bij iemand anders is is het btje raar als ik servetten neerleg.. (en er is geen menukaart want ieder koppel maakt een eigen gang, soort verrassings diner)

5. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamatien, kan je dan niet op een originele manier een boodschap in het gerecht doen dat jullie maken?! Zeg maar zo'n binneneitje van een kindersurprise ei met een briefje erin in de pudding ofzo. Dat kan je er thuis in doen zonder dat het iemand opvalt (nu nog zorgen dat jij het nagerecht organiseert :D)
    Succes met vertellen enne gefeliciteerd met je zwangerschap

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou zorgen dat je 't dessert maakt (of juist voorgerecht als je niet zo lang wilt wachten, hahaha) en daar dan iets mee doen. Bij een voorgerecht zou je kunnen kijken of je iets kunt maken in de vorm van een luiertje of een speentje ofzo...? En dan kijken of iemand 'm snapt ;)
    Bij dessert is het misschien makkelijker om echt een duidelijke hint te maken, aangezien je dan meer met kleurtjes enzo kunt doen, maar met een beetje creativiteit moet er wel iets te bedenken zijn, toch...? :)

Succes! Lijkt me gaaf om het op zo'n moment te vertellen!

7. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou het ook bij het dessert doen.. of bij de koffie/thee
    je kunt van die chocoladekransjes kopen en daarop als topping roze/blauwe muisjes doen..

zo heb ik het op mijn werk verteld, maar dan met normale chocoladekoekjes ipv kranjes..

cupcakes/muffins met chocotopping met muisjes kan ook..

In ieder geval ideeen zat... hoop dat je eruit komt...

8. mamatien

Ohhh jullie brengen me op een leuk idee!!
    Ik wil het aan het begin van de avond vertellen, omdat ze het anders waarsch al doorhebben door niet-drinken. Maar ik bedenk me net dat het miss leuk is om een snoepsleutel als speentje te doen (je weet wel, dat je de lange kant door het ''gat' stopt) en dit kunnen we desnoods als garnituur erbij doen...

Maar andere ideen zijn ook nog welkom, vind het onwijs leuk wat jullie schrijven! :)

Ik ben dr zelf ook super blij mee, dat we het precies met het kerstdiner kunnen vertellen :):)

9. misa

misa Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wij hebben dit met een paasbrunch gedaan bij onze vrienden. Naast ons aandeel aan hapjes hebben we ook lange vingers met chocolade en muisjes op tafel gezet. Het duurde even, maar het kwartje viel! Erg leuk om te doen!

Veel plezier!

10. mamatien

Oh Jois, dat is ook onwijs leuk idee zeg..

Pff het wordt nu gewoon nog lastig om te kiezen, super zeg! :)

11. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat je ook nog kan doen als jullie vooraf een apperatiefje of koffie doen, chocoladeflikken met muisjes. (Ook leuk ipv beschuit na de bevalling trouwens.) Chocolade smelten (witte gaat het makkelijkst) en dan met een lepel in hoopjes op een stuk aluminiumfolie doen. In de nog zachte chocolade muisjes strooien en het geheel laten stollen. Klaar.

12. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Je zou de kerstkaarten dan pas kunnen geven met van die Anne Geddes kaarten en daarin een mooi gedicht? Wij gaan dit jaar hele schattig Anne Geddes kerstkaarten versturen naar degene die het nog niet weten met daarin een zelf gemaakt gedicht. Jullie zouden deze bijvoorbeeld op deze avond kunnen geven.

Ik heb de kerstkaarten met drie slapende baby's met een rendierpakje aan.

Of je neemt een kerstbal mee met daarop de tekst wij zijn zwanger en hangt deze stiekem in de boom...kijken wie het eerste opvalt. Zien ze het niet dan geef je een stille hint...Jeetje wat een mooie boom. Of je legt een pakje onder de boom met daarin een cadeautje met een rompertje?

13. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Je hebt van die suikerklontjes waar een babytje uit komt indien je het in je koffie doet.

Deel Deze Pagina