Stress, hopelijk onterecht

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MiMully, 20 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hallo,

Na een nare voorgeschiedenis, ben ik deze hele zwangerschap al een grote stressbom. Nu loop ik onder controle bij de gynaecoloog en heb ik elke twee weken een echo, dus ik krijg de kleine vaak genoeg te zien en die doet het ook goed. Is zelfs wat te groot voor de termijn op dit moment.

Combinatietest was ook met een goede uitslag voor ons. Maar toch...
    Afgelopen vrijdag is een nichtje bevallen (op bijna 40 weken) en haar kindje had down (had, want is overleden helaas). Bij haar 20-weken echo zagen ze enkel een verkort neusbotje. Nu heb ik vorige week een 3D echo laten doen. Gewoon voor de lol omdat mijn vriend twee echo's in het ziekenhuis moet missen. Deze dame doet ook 20-weken echo's en zei dat ze het dus ook zou aangeven als ze vreemde dingen zag. Ze heeft verder niks genoemd, enkel dat onze klein een lief klein neusje had...
    U raad het misschien al, is dit inderdaad een lief klein neusje of is er mogelijk toch meer aan de hand? Ik kan de gyn wel bellen, maar die zal mij toch vragen of ik niet tot volgende week kan wachten. Over twee weken heb ik de 20-weken echo. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar dat is momenteel erg moeilijk.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    #2 Monique, 20 mei 2014
    Laatst bewerkt: 20 mei 2014
    Hallo,

Ik kan me voorstellen dat dit veel onrust bij jou veroorzaakt. Dit heeft nogal een impact op je als je dit meemaakt in je directe ongeving. Vooral als je zelf zwanger bent. Op de foto's kan ik het niet goed beoordelen. Bij het meten van het neusbotje, moet het kindje op een bepaalde manier in beeld beeld gebracht worden. Op deze foto's is dat niet duidelijk. Wel mag je er van uitgaan dat de echoscopiste het jullie gezegd zou hebben als het neusbotje ontbrak, vooral omdat ze het zou zeggen tegen jullie als ze vreemde dingen zou zien. Dus heb er vertrouwen in en waarschijnlijk krijgen jullie een mooi kleintje met een mooi lief klein neusje met een neusbotje! Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina