eigengemaakte bavarois

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sdeterink, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Mijn moeder maakt elk jaar voor kerst zelf een bavarois. Hier zit geklopt eiwit in. Mag je dit hebben tijdens je zwangerschap?
    Alvast bedankt voor de tips

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik weet het niet zeker met rauwe ei. vroeger mocht het zeker niet maar tegenwoordig wel volgens mij. maar weet het niet zeker dus pin me er niet op vast.
    ik dacht dat je er alleen zelf evt ziek van kan worden en niet de baby.

3. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
  4. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Salmonella-vergiftiging (dat kun je door rauw ei geloof ik oplopen) is volens mij alleen schadelijk voor jezelf en niet voor de baby, maar ik weet het niet helemaal zeker hoor!

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

rauw ei mag zeker niet. als alternatief kan ze gepasteuriseerd eiwit kopen en dit gebruiken.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik lees overal dat het is teruggedraaid, dus dat je tegenwoordig wel weer rauw ei zou mogen, omdat een ev. salmonella-infectie geen schade aanricht aan de foetus.
    't Staat ook niet meer in het lijstje dont's van het Voedingscentrum:
    http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGez ... assen+met/
    Ik zelf eet geen (half)rauw ei.

7. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook begrepen dat dit je kind geen kwaad kan doen. Je kan er zelf alleen behoorlijk ziek van worden en dat is natuurlijk ook niet goed. Maar goed, ik heb het de hele zwangerschap wel gewoon gegeten, ik moet nog twee weken. Ik zou het gewoon lekker eten en me er niet druk over maken. De kans is erg klein dat je iets oploopt. Maar als je liever het zekere voor het onzekere wilt nemen vooral doen. Als je er later nog weken zorgen over gaat maken is het niet de moeite waard.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

rauw ei is van de "verboden"lijst afgehaald omdat je er inderdaad alleen zelf ziek van kan worden, de baby kan hier niets van krijgen.

Ik zelf zou het gewoon eten, je eet het normaal ook neem ik aan.

Mocht je dat prettiger vinden kan je aan je moeder vragen of ze het met gepastureerd eiwit poeder wil maken. Elke bakwinkel heeft dit en sommige supermarkten ook.

dit is een link naar een voorbeeld van eiwit poeder:
    http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod ... cts_id=607

9. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de antwoorden allemaal.
    Dan kan ik met kerst lekker genieten van de bavarois. :D

10. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Fijn! Haha, mijn schoonmoeder maakt ook elk jaar heerlijke bavarois. ik moet er niet aan denken dat ik dan moet overslaan! Gelukkig is mijn kerst niet verpest, haha.

Deel Deze Pagina