Stress klachten, welke technieken helpen een beetje ontspannen/afzwakken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Knapie, 20 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Nou het is niet dat ik het niet via een professional wil, maar er is al hulp ingeschakeld. Echter kan ik daar pas na het weekend terecht en ben ik nu zo extreem opgelaten dat ik dit niet tot in de loop van volgende week trek. Nog geen uur eigenlijk maar niet overal is een directe oplossing voor natuurlijk. Vandaar dat ik iets zoek om deze korte periode door te komen totdat ik bij de hulp terecht kan.
    Bedankt voor je reactie. Ik ga daar even e.e.a. over op zoeken.

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.389
    870
    113
    home sweet home
    Als je vragen hebt pb maar. Heb je hobby's misschien helpt afleiding je wat?

3. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik lees me even in en als ik vragen heb stuur ik je een PB. Heel erg bedankt :)

Ben nu gaan werken in de hoop dat het zou afleiden. Heb wel wat hobbys maar kan daar niet mijn gedachten mee verzetten.
    Het gekke is alleen, ik denk niet continu aan de situatie. Ben nu bijvoorbeeld met mijn werk bezig en dan denk ik er even nauwelijks tot niet aan maar dit gevoel lijkt gewoon continu aanwezig.

Heb op google mijn symptomen opgezocht en vrijwel alles wat ik bij paniekaanvallen lees (op de hartkloppingen na) lijk ik te hebben. Echter lees ik dat paniekaanvallen meestal hooguit anderhalf uur duren en ik loop nu al een hele dag met dit gevoel continu.

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb niet alles gelezen, maar heb wel ervaring met paniekaanvallen en hoe dit op te lossen. Een echte paniekaanval (waarbij je denkt echt dood te gaan) duurt inderdaad niet zo heel lang, maar je kunt wel de hele dag paniek voelen in je lichaam.

Waar ik zelf heel rustig van werd is het idee dat je weet dat het om stress/angst/paniek gaat en dat je dus niet echt doodgaat. Als je accepteert dat je dat nu voelt en dat het dus een normale hormonale reactie is van je lichaam, word je waarschijnlijk al wat rustiger. Want door je er nog drukker om te maken wat je allemaal voelt, blijf je adrenaline aanmaken en zal het gevoel niet over gaan.

Probeer bewust diep adem te halen. Leg je hand op je onderbuik en probeer tot aan je hand te ademen, als het lukt mag het nog dieper.

Stel je lichaam gerust dat er niets aan de hand is en dat alles goed komt. Maar ga dus niet vechten tegen het gevoel. Wanneer je het accepteert zal het onrustige gevoel langzaam wegvloeien.

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Hartkloppingen kunnen ook bij paniekaanvallen horen!

6. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik bedoel juist dat ik het meeste aan symptomen heb maar geen last van hartkloppingen (gelukkig).

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh okee!

8. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    De passie flora complex druppels helpen meteen, je hebt ook bach rescue, bach bloesem.
    Verwacht geen wonderen maar het haalt de scherpe kantjes eraf.
    Medicatie (bijv. de pammetjes) verdoven alleen en bieden geen oplossingen.
    Houd moed, je bent sterker dan je denkt hoor!!!!!

9. misa

misa Niet meer actief

Ik heb na zeer langdurige stress (toen al ruim 1,5 jaar), zorgen en amper slapen een burn out gekregen. Ik voelde me al lange tijd erg gehaast, veel hartkloppingen, hoge ademhaling, continu gapen, gespannen spieren, schouders, buik, kaken. Kort lontje en dooooooodmoe. Om 18:00/19:00 viel ik in slaap. Veel huilen, alles somber inzien, niets aan kunnen, alles was te veel.

Ik heb hulp gehad via Online therapie met je eigen online psycholoog - Interapy. Daarna nog via een psycholoog in de buurt. Het hele erge heeft denk ik vanaf het moment van besef en hulp, een maand of 4/5 geduurd. Ik ben twee maand thuis geweest en daarna langzaam weer een beetje gaan werken. Het begin vanaf het moment van besef is nu ruim 2 jaar geleden en nog altijd ben ik aan het stoeien. Mede doordat de zorgen in die tijd deels doorgingen, evenals het weinig kunnen slapen (ivm mijn dochter). Ook is onze relatie er erg onder komen te lijden. En daardoor hebben we nu samen hulp. (Vol vertrouwen!)

Voor mij is bewust worden, loslaten en accepteren heel erg belangrijk. Op tijd signaleren dat er weer wat gaande is en dingen over kunnen dragen aan anderen (man?). Ik mediteer soms en dan kan ik zelfs bijna in slaap vallen aan het einde. Zo rustig wordt ik dan.

Passie flora kan ik niet zeggen dat bij mij echt wat deed.
    Ik heb nu nog Bach rescue druppels in huis, maar ook daar twijfel ik over. Oxazepam heb ik al lange tijd in huis en pasgeleden pas eens gebruikt. Ik merkte niets.

Ook het wat meer mindfull en energetisch bezig zijn vind ik prettig. Aarden, bewustwording, enz. Ik weet niet waar je woont, maar ik wil je wel wat namen en tips geven via pb. Zo ja, pb me maar.

Bewust met ademhaling bezig zijn werkt hier soms juist averechts. Dan wordt het hyperventileren eerder erger.

Ik heb nu weer een periode met meer drukte en dan voel ik dat direct. Ik heb wat druk op de borst, verkeerde ademhaling, veel gapen/zuchten. Voor mij een teken dat ik weer aan het hyperventileren ben. Ik blijf het lastig vinden dat onder controle te houden.

Ik hoop dat je wat vind om een beetje je gevoel onder controle te kunnen houden. Of vooral niet erger. Want ook met hulp: je moet het zelf doen. De verandering/verbetering ligt bij jezelf.

Sterkte, ik weet hoe heftig het kan zijn.
    Bij vragen oid mag je me altijd een pb sturen.

10. misa

misa Niet meer actief

Dus jij hebt een maand lang elke dag meditatie met klankschalen gedaan en je bent en blijft nu klachtvrij? Doe je dat nog steeds elke dag? Ik vind dat namelijk nog wel een dingetje om daar tijd voor te vinden.

11. Deliana

Deliana Niet meer actief

Bach rescue spray / druppels hebben mij goed geholpen in een zelfde situatie.

Zo te lezen leef je naar de afspraak van volgende week toe. Kan je de persoon waar je na het weekend een afspraak mee hebt anders niet even bellen om eea uit te leggen? Misschien hebben ze daar een concreet advies voor je? Wellicht kunnen ze de afspraak toch nog vandaag plannen aan het einde van de dag?

12. misa

misa Niet meer actief

Hey, hoe gaat het nu?

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Nervovit extra forte van Bional. Sterkte!

14. misa

misa Niet meer actief

Ts, hoe gaat het?

Deel Deze Pagina