Fijn dat alles goed gegaan is. Heel veel beterschap en hopelijk valt het een stuk meer mee dan de vorige keer!
Ik lees het helaas te laat voor een geruststellend bericht. Ik heb exact dezelfde operatie gehad (inmiddels precies 10 jaar geleden dat ik mijn knieschijf brak) en ik vond het een OPLUCHTING toen al het metaal eruit was. Ik had constant pijn en kon in bed op mijn zij niet eens mijn knieën op elkaar verdragen, terwijl de aangedane knieschijf dan niet eens aangeraakt werkt. Hopelijk voelt het bij jou ook zo goed en kun je werken aan een goed herstel. Sterkte!! En als je vragen hebt, dm gerust. Ik kan me nog herinneren dat ik destijds veel moeite had met ‘ervaringsdeskundigen’ vinden..
Ja zeker! Je moet er wel even tijd voor rekenen. Ik heb na de eerste operatie 4 maanden op krukken moeten lopen en mocht niet belasten, daardoor was mijn bovenbeenspier zover weg dat ik niet eens meer wist hoe ik die moest aanspannen. Mijn hersenen konden het signaal zeg maar niet meer sturen. Moest weer opnieuw leren lopen... Ben begonnen na het verwijderen van de pennen en heb nog ongeveer 9 maanden 3x per week fysio gehad. Maar het heeft me extra gemotiveerd om daarna te gaan sporten (ik was nooit sportief). Enige wat ik jammer vind, is dat mijn litteken niet mooi smal is gebleven. Ze hadden het litteken van de eerste operatie eruit gesneden en toen weer mooi strak lijntje van gemaakt bij de tweede. Maar nu is het zoals op de foto. Het was gisteren exact 10 jaar geleden dat ik ‘m had gebroken dus qua litteken hoef ik geen vooruitgang meer te verwachten. Tip: smeer ‘m altijd supergoed in als je met je benen in de zon gaat, het is heel gevoelig voor verbranding vervelend dat je zo’n pijn hebt vandaag. Heb je nu nog iets van een brace om?
Ben blij dat te horen Ik heb van het begin een loopkoker gips gehad en mag mijn been nu ook belasten dus ik kan men bovenspieren nog wel een beetje aanspannen, maar zijn wel beduidend minder Mijn litteken was voor het verwijderen van ijzer zo : En de 2de foto is met plakker na verwijderen maar waar de plakker verkleurd is, is het terug open gemaakt dus algelukkig niet zo groot. Ik heb enkel een windel om nu Ik smeer verschillende keren per dag cicaplast
Wat fijn dat ze bij jou niet dat hele litteken weer geopend hebben! Bij mij was die hele lange wond dus weer opnieuw gemaakt. Heb je goede adviezen gekregen wanneer je moet beginnen met fysiotherapie? Het gaat even doorzettingsvermogen vragen, maar het komt weer goed!!!! Hoe is het vandaag met de pijn?