Ik was net de vaatwasser aan het opruimen en er stond een schaal in, die helemaal achterin een keukenkastje hoort. Heb hem er dus in laten staan, gaat ie nog een rondje mee wassen. En als ik morgen de kinderen naar school breng ,vraag ik of mijn man de vaatwasser even wilt legen. Wat doe of laat jij wel eens stiekem in huis?
Haha yep dit. Of een deel eruit halen, grootste deel erin laten zitten en ontbijtspul erin zetten en schoolspul kind, aanzetten en dan is ie 'toevallig' net klaar als man thuis komt. Man zegt dan: maar dit zat er de vorige keer ook al in??? Heb je het opnieuw aangezet????? Waarop ik dan zeg: ja klopt, was niet goed schoon geworden de eerste keer/ik zette er zo vieze vaat bij waardoor t vies werd omdat ik niet had opgelet Laatste vel keukenrol doormidden scheuren zodat ik geen nieuwe rol hoef te pakken (met wc papier doe ik dat nooit, daar heb ik alleen mijzelf mee)
Ja idd de vaatwasser op de dagen dat ik thuis ben zo programmeren dat de vaat net klaar is rond 17.30. Dit doe ik ook altijd met de was
De vaatwasser op een kort programma laten draaien als mijn vriend er niet is hij haat dat. Hij wil altijd gewoon normaal, niet snel en zo (ook bij het wasmachine wil hij het liefst gewoon het normale programma helemaal laten lopen). Maar ik heb een hekel als alles 3 uur draait xD in 1,5 uur is het ook schoon en dan kan de volgende lading er in haha. Maar zeg dat niet tegen hem want dan word ie boos
Ik loop wel eens weg als ik ruik dat de jongste een poepluier heeft. Even naar boven de was doen en dan hoor 5 minuten later; Ah nee, niet weer!
Oei, ik heb er wel een aantal vrees ik : -Toen de kinderen nog niet zelf hun billen konden afvegen, sloop ik zelf wel eens naar de wc toevallig juist precies wanneer ik hen hoorde gaan. Ik was meestal degene die vieze billen afveegte, maar op deze manier kon papa ook zo af en toe aan de bak. - als ik aan hun stemmen hoor dat de kinderen heel erg ruzie gaan krijgen en papa is ook thuis, "verdwijn" ik wel eens zomaar in de kelder of de garage of in het ergste geval - als ik vermoed dat ze me ruziend gaan lopen zoeken- in een van de kasten, tot ik hoor dat papa tussen beiden komt. - Als ik onkruid aan het wieden ben "vergeet" ik wel eens een hele kant van de tuin. Zomaar... Domme ik . -Als we mails van school of sportclubs krijgen, waarbij ze vragen om administratieve rompslomp (is hier heel veel erger dan in NL en kost je zo 15 minuten), dan raak ik die emails geregeld per ongeluk kwijt. Gelukkig toeval wil dat mijn man ze ook allemaal ontvangt . - En de allergemeenste: als ik zie dat er iets is dat ik later die dag heeeeel graag wil opeten, maar er is er nog maar 1 van en niemand heeft tijd om naar de supermarkt te gaan, dan verstop ik het wel eens in m'n kledingkast om later op te eten als niemand het ziet. Extra lullig voel ik me dan als m'n man of de kinderen uitspreken dat ze er zin in had en balen dat het op is. Maar het smaakt er niet minder door
Man en ik hebben de afspraak dat degene die als eerste thuis is begint met koken. Ik heb een bloedhekel aan koken en 3 dagen per week zijn we tegelijk klaar met werken. Als ik dochter ophaal en naar huis rijd zou ik in principe altijd 15 minuten eerder thuis moeten zijn dan hij. Alleen verzin ik 2 van de 3 dagen een smoes dat ik in de file sta/ het druk was bij de opvang van dochter/ mijn moeder of schoonmoeder bleef kletsen/ ik nog wat moest afhandelen op werk zodat ik later thuis ben en hij al aan het eten begint.
-Ik eet stiekem snoepjes in de trapkast. -ga hardlopen rond de naar bed breng tijd van de kinderen omdat ik daar dan geen zin in heb. -luister op de parkeerplaats nog 15 min. Een podcast af, omdat ik daar anders niet aan toe kom. -ik doe weleens of ik de kinderen niet hoor snachts (weet zeker dag mijn man dit ook weleens doet) -ik heb heel veel uitstel gedrag wat betreft huishoudelijke klusjes (volle vuilniszakken nog even aanduwen zodat mn man ze moet legen)
Ik heb op zolder een grote vriezer staan en in één van die lades zit ijs. Ik zeg dan altijd dat ik de was moet doen en ja dat doe ik dan maar ondertussen komt het wel eens voor dat ik dan een ijsje eet. Ter verduidelijking mijn man weet niet dat wij een lade in de vriezer hebben met alleen maar ijsjes.
Vooral stiekem snoepen. Verder vrij weinig ben meestal alleen met mijn dochter waardoor ik alleen mezelf er maar mee heb
Wat doen jullie mannen veel! Het enige wat ik 'stiekem' doe is de volle vuilniszak uit het keukenraam gooien zodat ik die mee kan pakken als ik de deur uit ga om de kinderen naar school te brengen. Hints als de zak bij de deur zetten werken toch niet. Ik laat mijn oudste zoon mijn pantoffels halen als ik koude voeten heb en soms als ik achter loop met de was opvouwen laat ik mijn dochter schone kleren uit de wasmand pakken ipv uit de kast.
Maar lijkt het jullie niet heel vervelend als je man zulke acties bij jou uithaalt? Als ik het idee heb dat mn man expres dingen voor mij laat liggen, dan zou ik dat echt niet waarderen. Als ik ergens geen zin in heb of tijd voor heb vraag ik het eigenlijk gewoon en doet hij het. Niet dat wij alles perfect doen hoor
Haha eigenlijk niks, ik zeg het gewoon als ik er geen zin in heb en vraag of hij het wil doen, of we verdelen dan de taken.. Ik lees hier wel dingen waarvan ik denk hmm dat zou ik in de toekomst misschien ook doen, zoals poepluiers ruiken maar dan naar boven gaan iets doen haha.
Haha ja dit heb ik dus ook.. Hij laat bewust ook wel eens wat voor mij staan omdat het echt rotwerk is, zoals een ovenschaal met aangekoekte resten schoonmaken. Hij laat het dan altijd 'weken', maar vervolgens 'vergeet' hij het. Ik zeg dan.. aardig hoor, je laat mij opdraaien voor iets wat je zelf ook niet wil doen? Dat vind ik echt aso, alsof ik het wel leuk vind?
Neuh mijn man zet altijd de lege pleerol als een trofee bij de wc, heeft zn sokken in een gek bolletje in de was en leegt nooit het waterreservoir en pluizenfilter droger dus we doen allebei extra werk voor een ander dus balans is goed haha
Dit. Als 1 van de 2 ergens geen zin in heeft zeggen we het tegen de ander of doen we het samen. Weinig geheimen in dit huisje
Haha wat erg dit! Vaatwasser uitruimen doe ik toch bijna altijd, dus als ik hem programmeer als man thuis is, staat het er waarschijnlijk nog net zo op mij te wachten als ik er weer ben. Die poepbroek ruik ik ook wel eens heel even per ongeluk niet Oh en inderdaad eindeloos de prullenbak aanstampen terwijl hij eigenlijk allang geleegd moet, helaas is m’n man daar ook vrij goed in Verder besodemieter ik de boel niet echt. Mijn man is wel altijd van het ‘laten weken’ van een vieze ovenschaal of de groene kliko, met als gevolg dat het er nog staat wanneer hij weer aan het werk is en ik uiteindelijk voor dat soort rottige klusjes opdraai. Maar oké, ik ben dan ook veel meer thuis dan hij dus ik vind het op zich niet erg om te doen.