Wij zijn bezig met ons huis op te knappen en willen een aantal binnendeuren gaan vervangen voor een zwarte poedercoated stalen binnendeur. 1 daarvan wordt dubbele deur. Heeft iemand nog tips voor waarop te letten? Met of zonder kozijn? bedankt!
Ik zou vooral letten op veiligheid voor kindervingers. Stalen deuren zijn loodzwaar en met een beetje pech ligt het topje van een vinger eraf. En als je taatsdeuren overweegt als dubbele deur plaats het draaipunt dan aan de rand. Mijn zoontje was gisteren bij vrienden die een een grote taatsdeur hebben met het draaipunt op 30 cm van de muur. Hij wilde langs de korte kant lopen toen de deur dicht ging. Zijn hoofd werd bijna geplet tussen de muur en de stalen deur. Wij hebben zelf houten taatsdeuren om die reden.
Wij hebben ook gekozen voor een houten zwarte deur ipv staal ivm o.a. bovengenoemde redenen en veel prijsvriendelijkee
Geen antwoord op je vraag, maar wij hebben dubbele aluminium schuifdeuren tussen de keuken en woonkamer. Ziet er uit als staal, maar veel lichter en ook goedkoper. Ik vind het een aanrader
Hmm Ik heb me die veiligheidsaspecten Nooit gerealiseerd. Ik denk eerlijk gezegd dat ik misschien dan ook wel veel liever voor aluminium ga.. we gaan binnenkort in de winkel kijken. Bedankt allemaal!
Nog meer ervaringen? En ik heb even zitten zoeken op internet naar het verschil tussen stalen en aluminium deuren: Wat zijn dan precies de voor en nadelen?
Ik was laatst bij iemand die zwarte houten kozijnen had. Ik was ervan overtuigd dat het staal was. Heel erg echt zag het eruit. Zij vertelde dat iedereen dacht dat het staal was.
Wij hebben onlangs aluminium deuren laten plaatsen door Gewoon Gers: echt prachtig! Deze zijn dus niet zwaar maar wel heel stijlvol. We twijfelden over houten kozijnen maar ik ben nu heel blij dat we dit toch doorgezet hebben. We hebben overigens stompe deuren en geen taatsdeuren dus ik kan niet meepraten over veiligheid etc. Ik zou inderdaad ter plekke gaan kijken bij de leverancier in de showroom, dat geeft een goed beeld.
Dit is ook mijn ervaring. Wij hebben een deur die van hout is, maar qua look er precies uitziet als een stalen deur. Hoe vaak ik al niet gehoord heb dat mensen dachten dat het echt staal was.
Waar wij op gelet hebben: - taatsdeuren kunnen niet ivm vloerverwarming (je moet dan in de vloer boren en wij willen niet het risico lopen dat je de vloerverwarming raakt). Dus dan moet je op zoek naar een deur die alleen aan de muur gemaakt kan worden. - sommige stalen deuren hebben hele lelijke profielen. Zie foto hieronder. Dat vind ik zelf niet zo netjes staan. Overigens zijn wij nu vanwege eerder genoemde redenen op zoek naar houten deuren die eruit zien als staal. Iemand tips voor een goede winkel?
Ik heb nooit over veiligheid nagedacht over een deur, bij elke deur kan er wel iets gebeuren denk ik dan, of het nu hout of staal is. (gegeven dat een deur niet los komt van het scharnier). Wij hebben de houten variant van de hornbach, echt prachtig! Een aanrader! https://www.hornbach.nl/p/pertura-binnendeur-industrieel-1000-stomp-83-x-211-5-cm/6771883/?wt_mc=nl.paid.sea.google.alwayson_lia.bau.product.14470415017.121742670130.&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIs7yB69O2gwMVpZODBx27yACUEAQYASABEgKKR_D_BwE
Als je kind bij een houten deur de vinger ertussen krijgt doet het pijn, en is het wellicht blauw of gekneusd. Bij een stalen deur is de kans aanwezig dat je vinger er gewoon af ligt.
Wij hebben taatsdeuren en vloerverwarming. Als je hier bij de aanleg ruimte voor vrijhoudt kan dat prima.
Dat klopt ja! Ik bedoelde als de vloerverwarming er al ligt en je weet niet of het circuit onder je deuren ligt of niet