Ja dit geloof ik wel! Ikzelf ben geen roker, nooit geweest. Maar man, moeder, broer, vader nou ja eigenlijk iedereen om mij heen wel. En wat zij allemaal doen om aan een sigaret te komen zeg! Mijn moeder zat dan regelmatig vloekend in de auto omdat ze haar shag vergeten was
Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat iedereen zijn eigen keuze hierin zou moeten hebben. Ik ben zelf erg blij dat het bij mij 'doktersadvies' is om tijdelijk halve dagen te werken, want dat bespaard een hoop gezeur. Daarnaast denk ik als ik hele dagen was blijven werken dat ik nu voor 100% ziek thuis zou zitten en daar heeft mijn baas helemaal niks aan.
@Elmo: Ben het er mee eens dat vrouwen dan zelf mogen schuiven.. 1e drie maanden nergens last van gehad alleen weeiig gevoel in mn maag maar niet echt misselijk en ook niet daten met de toiletpot elke dag, dus voor mij was het niet nodig.. laatste maanden wel 'zwaarder' gehad, i.v.m. verwijdde niervaten, dus had het wel handig gevonden haha.. @Roken: Tja, ik ben gestopt toen ik merkte dat ik zwanger was.. Na de test van schrik een peuk opgestoken en halverwege vroeg ik mezelf af wat ik in godsnaam aan het doen was haha.. Bloeddruk schoot wel behoorlijk omhoog dat de VK zei dat het beter was om WEL te roken zij het een stuk minder *ong. 1 of 2 per dag*, heb het volgehouden hoor, bloeddruk is weer normaal, rook niet meer maar heb het er behoorlijk moeilijk mee gehad daar ben ik heel eerlijk in.. Snap sommige rokers dan ook wel, al ben ik wel van mening dat je wel je best moet doen uiteraard om te stoppen
geloof dat ik meer last had van het stoppen dan van de hormonen haha.. moet zeggen dat ik het er nog moelijk mee heb hoor... heb altijd sigaretten in huis (manlief rookt nog wel) en af en toe even ruiken, haha *schaam* maarja, beter dan opsteken haha
Ik ben nu zo'n 5 jaar gestopt maar heb nog steeds "moeilijke" momenten hoor! Stoppen is moeilijk..maar niet onmogelijk.
vreemd genoeg werd het na een aantal jaar anti, ik begin zat ik nog mee te snuiven met mensen en toen was het ineens GADVERPIELEKES....
haha heb ik nog geen last van maar je weet nooit hoe het gaat lopen natuurlijk.. Het is zeker niet onmogelijk idd...zoveel rookte ik niet eens haha. half pakje per dag.. als ik vrienden zie gaat er rustig 1.5 pakje door per dag,dus vind mezelf nog redelijk haha
Ik vind het nu ook smerig, maar dat neemt zo'n momentje niet weg. Dat moment heb ik natuurlijk niet als er iemand langsloopt met peuk of net gerookt...want dat meeeeeuuuurttt nu de pan uit Gewoon, op een gezellige avond, rose'tje ... knabbels ... Of na een heerlijke maaltijd!
Het nieuwsbericht ging natuurlijk om maar aan te duiden hoe slecht stress is... maar stress ligt niet alleen op werk. Ik heb een baan met enorme eisen en lange uren, etc, maar ik hou van mijn werk en zou het nooit willen ruilen. Minder werken vind ik heel moeilijk, ik moet daarvoor echt naar mijn lijf luisteren. Ik ben niet supergestresst door werk, wel vermoeider dan misschien een ander (kan ik niet voor spreken). Dingen als familieproblemen zijn voor mij veel stresserender, en ik zou niet weten hoe ik dat kan reduceren. Ik heb een supermakkelijke en goede relatie, dat maakt veel goed- maar ik ken ook meiden die er plots alleen voor komen te staan, of die werkeloos raken tijdens de zwangerschap, etc. Ik denk dat naast een optionele verlofregeling, er ook in een EERDER stadium al een begeleiding voor zwangerschap zou moeten zijn. Nu tel je als zwangere eigenlijk pas mee als je de eerste echo hebt gehad. Voor die tijd heb ik geen vk gezien. Niet noodzakelijk door een vk, maar bv een huisarts of iemand anders die zorgt dat je goed door die eerste maanden heen komt zonder teveel stress. Juist in die eerste maanden was ik heel bezorgd om de zwangerschap- ook dat is een vorm van stress. Op werk is het vaak OOK nog eens zo dat je het voor je het eerste trimester uit bent, niet eens vertelt. Ik niet, alleen mijn directe baas wist het. Nou ja, wat losse gedachten van mij
Je bedoeld dat je voor de zwangerschap al begeleiding wil ? Mijn eerste afspraak was bij 9 weken, en daarna elke 4 weken maar je kan een VK (of huisarts o.i.d.) natuurlijk ook binnen die 4 weken bellen voor een afspraak.. Als ik je verkeerd begrijp moet je het zeggen natuurlijk
Oej.... Tijdens mijn zwangerschap: -oma dood - oom dood - verhuizing met 30 weken zwangerschap - spanning op het werk Maar een dochter die in week 39 kwam met een geboortegewicht van 4060 gram! Denk dat ik maar een pakje Marlboro ga halen dan.
Ach, door dit artikel hebben de rokers, die zwanger zijn, weer een excuus om vooral maar door te gaan. Ik bedoel je hebt stress en stress. De stress van het niet mogen roken heb je zelf in de hand. Je kan ook ruim voor je zwanger wilt worden al beginnen met stoppen of flink gaan minderen. Op die manier wordt het iets makkelijker om tijdens je zwangerschap niet te roken. Ik heb zelf ook gerookt maar tijdens mijn zwangerschappen niet. Het is heel moeilijk om te stoppen maar het is het wel waard. En die rook stress, heel herkenbaar. Tijdens auto ritten, na twee uur toch zeker stoppen en binnen 5 minuten twee peuken weg paffen. Op zaterdagavond tot de conclusie komen dat je te weinig sigaretten hebt om de avond en zondag door te komen. Oke snel in de auto naar het benzine station zo'n 4 km verderop. Tja, ach............
Nee, niet ervoor, misschien al standaard een begeleidend gesprek bij de HA op het moment dat je zwanger bent. Ik had ook bij 9 weken de eerste echo, maar ken er genoeg die dat pas bij ongeveer 11-12 weken hebben. Dan ben je dat kritieke stadium toch al uit bijna. Ik vond het naar de eerste echo toe heel lange weken.
ow zo, ja dat is wel een goeie idd. sorry begreep je verkeerd..maar dat zullen ze wel schuiven op het feit dat je dat dan maar zelf moet aangeven..overheid kennende