Volle blaas; schadelijk in de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lagoon, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lagoon

Lagoon Lid

30 jan 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben 8 weken zwanger en plas niet veel. Ik drink ook weinig (dit moet ik mezelf meer aan gaan leren) en ga eigenlijk alleen naar de wc als ik echt moet.

Nu weet ik dat je daardoor wellicht een blaasontsteking zou kunnen krijgen, maar is een volle blaas ook schadelijk voor de groei van je kindje? Het krijgt misschien minder ruimte om te groeien? Of het raakt verdrukt door een volle blaas??

Weet iemand hier meer over?

Groetjes Lagoon

2. SteffieLove

15 jan 2012
    98
    0
    0
    noord holland
    Als eerst gefeliciteerd met je zwangerschap!..

Sorry ik bedoel het niet lullig maar ik vind t best een onzin vraag.. Je begrijpt toch zelf ook dat okal zou dat "schadelijk" moeten zijn moeder natuur ons niet had uitgekozen om kinderen te baren?
    Meer drinken zou ik wel gaan doen dan als ik jou was want dat is wel goed en ik plas ook alleen als ik moet hoor maar je zal misschien merken tijdens je zwangerschap dat je vaker moet plassen en ook vaker het gevoel dat je nodig moet heb omdat je kleintje op je blaas drukt en misschien ook wel urine verlies zal hebben als je moet hoesten of niezen..

Groetjess

3. Dana

Dana Niet meer actief

Sterker nog, voor sommige onderzoeken in de zwangerschap MOET je juist een volle blaas hebben, dus nee, niet schadelijk.

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    het kindje maakt over een tijdje zelf wel ruimte hoor..... dan komt de blaas in verdrukking en zit je voordat je het weet aan de tenalady's.....
    :D.....

Door de hormonen etc... moet je straks toch vaker plassen.... en ophouden van urine is juist ook slecht voor blaasontsteking......

Enige wat je moet onthouden is (tegen die tijd) ook tijdens weeen te gaan plassen... want een volle blaas, kan die doen stagneren.....

5. angie23

angie23 Niet meer actief

Sorry dat ik hier even op in haak, maar wil toch wel even wat zeggen.
    Dit forum is toch juist om vragen te stellen en ervaringen te delen.
    Om nou meteen te zeggen dat jij het een onzin vraag vind... Beetje jammer;)

6. misa

misa Niet meer actief

Eens!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Maar ik denk ook niet dat het schadelijk is. Wel veel drinken en goed uitplassen, anders kun je makkelijk een blaasontsteking krijgen. En dat hoeft ook niet hetzelfde te voelen als een blaasont. als je niet zwanger bent.

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland

dit dacht ik ook meteen!
    vragen zijn NOOIT stom! je bent pas stom als je niet vraagt (terwijl je wel een vraag hebt...), naar mijn idee...

en nee hoor, het kan geen kwaad. het kindje pakt zijn/haar ruimte wel, dus je heb eerder last van een blaas die in de verdrukking komt, dan een kindje...

8. Lagoon

Lagoon Lid

30 jan 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel allemaal!

Tja soms ga je jezelf dingen afvragen die wellicht onzinnig zijn of lijken, maar door er vragen over te stellen, krijg je in ieder geval een antwoord.
    Na twee miskramen en nu een tot nu toe positief verlopende 3e zwangerschap, neem ik liever het zekere voor het onzekere!

Ik zal idd echt meer proberen te drinken.. Dat is van nature echt een probleem bij mij...

9. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Ik vind het ook geen onzin vraag hoor. En al zou het dat wel zijn iedereen mag zijn vraag stellen.

En even antwoord op je vraag het lijkt mij niet schadelijk voor je zwangerschap maa wel voor jezelf. Nu je zwanger bent ben je veel vatbaarder voor een blaasontsteking dus je moet het in iig niet ophouden en gewoon gaan wanneer je moet. En je zegt zelf al ik drink niet veel, nou ja dan moet je dat nu dan toch wel veranderen. Drinken is eigenlijk het belangrijkste van alles. Ik bedoel je hebt niet alleen een vrgrote kans op een blaasontsteking, maar ook op uitdroging. Je lichaam heeft gewoon meer vocht nodig want het moetharder werken. Maar ik herken het hoor van dat drinken. Doe je best zou ik zeggen.

Xxx joyce

10. angie23

angie23 Niet meer actief

Tja.. normaal reageer ik niet op dit soort dingen. Maar dit :$..
    Kon het echt niet laten, zou wat wezen dat geen vragen mee gesteld worden omdat mensen het dom vinden;).

Sorry ts van het vervuilen van je topic maar het moest er even uit.

11. SteffieLove

15 jan 2012
    98
    0
    0
    noord holland
    Ik bedoel niet dat de vraag stom of dom was en ik zei ook ik bedoel het niet lullig maar als wij een kindje in onze buik kunnen dragen het als je er logisch over nadenkt de blaas niet schadelijk voor de groei van je kindje anders had het niet gekund toch..

Ik begrijp ook gerust dat je onzeker ben als je mk heb gehad (heb ik zelf ook al 2 x) maar je vraag vond ik als je er logisch over nadenkt je die voor jezelf al kon invullen.. Maar dat is mijn mening die ik volgensmij ook mag geven net zoals er vragen gesteld mogen worden :) en nogmaals ik bedoelde het niet lullig!! :)

12. SteffieLove

15 jan 2012
    98
    0
    0
    noord holland
    Nog even een aanvulling op mijn verhaaltje van net ik heb het alleen over het gedeelte vraag over je blaas die schadelijk is voor je kindje niet over blaasontsteking of wat dan ook :)

13. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik lees vaker op t forum dat je voor sommige onderzoeken juist een volle blaas moet hebben, maar welke onderzoeken is dat dan? Ik heb voor geen enkele echo een volle blaas nodig gehad.

En ontopic idd wel meer proberen te drinken, ik vergeet t zelf Ook vaak. Ik zet op m'n werk gewoon een liter kan water neer, en die moet 2 x leeg. Werkt wel! Misschien heb je er iets aan :)

Deel Deze Pagina