overgevoelig voor make-up tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door guppie81, 28 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Tijdens mijn vorige zwangerschap kon ik ook al niet tegen make-up. Had flink eczeem onder mijn ogen ervan. Op een gegeven moment droeg ik maar geen make-up meer... Een tijdje na de bevalling werd dit minder maar nu begint het alweer terug te komen! Kan de roodheid nog wel iets temperen met jovitol (ofzo), maar mijn ogen voelen ook al geirriteerd.

Hebben meer mensen hier last van en is er iets aan te doen? Make-up voor gevoelige ogen helpt bij mij niet, of bestaat er nog een soort die ik niet ken?

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik weet niet wat je precies allemaal aan make-up gebruikt.. maar ik kan sinds kort niet meer tegen ay-liner (jee weet ineens niet meer hoe ik dat schrijven moet.. zwangerschapsdementie :p:p)... verder kan ik overal nog wel goed tegen..

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik beperk het al tot oogschaduw en mascara, maar dat is al teveel...

4. flip

flip Actief lid

10 jun 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook een poos gehad. Ging ook weer over, nu kan ik er weer tegen.
    Voor mij zat er niks anders op dan me een poosje maar niet op te maken (en geen cremes te smeren of zeep te gebruiken!).

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    misschien hypoallergeen spul gebruiken?? (heb geen ervaring)

Wat leuk Guppie, dat Ymke een broertje/zusje krijgt! Gefeliciteerd!

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0

Ik heb echt weer flinke rode plekken onder mn ogen. Wordt ook een beetje moeilijk om mn zwangerschap zo te verbergen, want mijn tutterige collega vond het destijds vreselijk voor mij dat ik geen make-up kont gebruiken.

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Kan je het niet even navragen in de apotheek, daar verkopen ze ook hypoallergene make-up artikelen.

Deel Deze Pagina