Ik zou even bellen met de HP en overleggen, wie weet ben jij 1 van de gene waarbij het hcg langzaamaan stijgt. Ook kan je enige vorm van overstimulatie krijgen door clomid, de kans is wel klein maar toch. Dit kan zelfs tot 10 dagen na je menstruatie nog beginnen. Ook kan het zijn dat je menstruatie heftiger en pijnlijker is dan normaal. Kijk even of je koorts hebt. En bel! Ik kreeg enorme buikpijn weliswaar na het gebruik van puregon en pregnyl, ik dacht ach hoort erbij, maar mijn buik begon zo enorm te groeien dat ik dus overstimulatie had, in best wel erge vorm ik heb een aantal dagen i het ziekenhuis gelegen. Dus bel even voor de zekerheid, het kan ook niks zijn natuurlijk, maar dan ben je in iedergeval gerustgesteld.
Bedankt voor jullie medeleven, heel fijn echt! Ik heb vandaag gebeld en de verpleegkundige ging overleggen met twee artsen en belde later terug. Ik moet nu toch proberen met paracetamol op vaste tijdstippen slikken en dan zelf de pijn goed in de gaten houden. Als het vanaf nu steeds wat minder wordt is het in orde, maar mocht het verergeren dan moet ik direct contact opnemen. Ik heb vandaag al de helft last van gisteren, ik ben wel thuis gebleven maar ik kan weer wel wat doen. Net he huis wat opgeruimd. Ik ben voorlopig wel gerustgesteld. Inmiddels vanavond alweer tweede Clomid pilletje..het gaat maar door.. ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen verder.
Nou de soap goes on Nu belde net ineens mijn eigen arts die had gehoord dat ik had gebeld over buikpijn. Ze was weer met een andere dr gaan overleggen en nu dachten ze eventueel ook aan overstimulatie (mm7 dat zei jij al!). Ze weten het niet.. Pfffft. In ieder geval moet ik nu deze hele maand om de paar dagen een echo laten maken ter controle om er zo hopelijk achter te komen wat er gebeurt. Ik vind het zelf eigenlijk wel heel fijn dat ze het serieus nemen en me nog terug bellen en goed in de gaten gaan houden!
ik heb met mijn eerste 2 rondes clomid ook heel veen buikpijn gehad. zoveel dat ik aan 8 paracetamol op een dag zat om de dag een beetje door te kunnen komen. ik had wel vanaf het begin fm, en daarbij konden ze de eerste keer zien dat mijn eirstokken niets deden en de tweede keer alleen mijn rechter. wat mijn gyn zei is dat ze moesten ontwaken uit winterslaap en dat dat met veel pijn samen kon gaan. misschien dat je hier wat aan hebt. bij mij is het na de derde keer over gegaan. nu werkt alles zoals het hoort. wanneer moet jij voor je eerste fm?
Ik zie nu deze reactie pas nog, lief dat je het vraagt! De pijn ging na een dag over. Inmiddels moet ik om de drie dagen voor een echho naar t ziekenhuis. Net weer geweest. Dinsdag was er niks en nu zitten er ineens 4 grote follikels. Ze snapte er niks van en heeft gezegd dat ik nu geen sex mag hebben ivm de kans op meerling. Het vreemde was alleen dat mijn slijmvlies nog dun was. De artsen bellen me vanmiddag om verder te overleggen. Pffffft..word er btje moedeloos van.
Ah gelukkig dat de pijn overging! Jeetje nee een vierling aahh..maar idd niet leuk op deze manier zo he... Hou me op de hoogte!!!
Wat vinden jullie hier nu van? Uiteindelijk vrijdagavond gebeld. Maar om eerlijk te zijn vond ik het weer een raar telefoontje. Ik verstond diegene sowieso heel erg slecht, iets met de verbinding. Maar ook omdat ik nu toch het idee kreeg dat ze niet echt wist/weten waar ze mee bezig zijn! Ik werd in de avond pas gebeld. En toen zei ze: nou laten we deze maand maar weer op de 25e dag bloed prikken voor de progesteronwaarde. En dat was het, daarmee wilde ze het gesprek afsluiten. Ik had echt zoiets van heh? Dat deden we sowieso al. En wat dan met het advies om geen gemeenschap te hebben? Is onze kans dan voorbij? Dus toen vroeg ik dat. En toen zei ze ineens 'oh dan is het misschien handig om maandag nog weer voor een echo te komen.' En over die gemeenschap zei ze: inderdaad dan dit weekend maar niet doen, want als er een zwangerschap bij komt is dat gevaarlijk. Dus ik vraag: maar is onze kans dan niet voorbij? Zegt ze: nou nee want de follikels groeien maar 1 mm per dag dus je zit nog niet bij je eisprong. heh?? Als ik zelf niks had gezegd had ze opgehangen met enkel de mededeling over het bloed prikken. Vervolgens is het ineens wel gevaarlijk om seks te hebben, maar als ik er niet over was begonnen had ze dat niet eens gezegd! En vervolgens ben ik nog niet bij mijn eisprong: dus we zullen onze kans niet missen: maar waarom dan geen seks als er toch nog geen eisprong is? En sowieso: bij mij was er op dag 10 enkel 1 follikel van 11 mm en op dag 13 ineens 4 follikels van 15, 15, 12 en 13 mm. Dus dan 1 mm per dag gaat juist voor mij niet op! Daarom moet ik tocg gecontroleerd worden?? Ik snap het allemaal niet meer en heb het idee dat ze maar wat doen. Ik heb nu ook geen afspraak kunnen maken voor morgenochtend omdat ik vrijdagavond pas gebeld werd...gewoon maar binnenlopen dan denk ik.
jeetje wat onduidelijk allemaal!! Zou ik dus echt wel aankaarten meid bij je gyn...want dit was de assistente of de gyn zelf?
Dat verstond ik niet goed, volgens mij de co-assistent die ik vaker heb gezien. Morgen idd maar vroeg er heen en dan aankaarten.
Net weer geweest. Nog steeds drie dominante follikels, nu ook richting springgrootte. Een van 22; 20 en 16. Arts gaat me vanmiddag weer bellen. Ik heb zelf zoiets van yes een kans! En zou t liefst gelijk aan de slag gaan. Maar t kan dus zijn dat ze willen dat we geen sex hebben omdat er dan kans op drieling is. Ik vind t maar lastig hoor als ze dat gaan adviseren.. Normaal gesproken controleren ze iemand met clomid geeneens en nu hebben ze dit per toeval gezien. Als ze normaal niet controleren dan zal t neem ik aan wel meevallen met de risicos? Mijn slijmvlies was trouwens nog aan de dunne kant dus ik vraag me uberhaupt af of er wel iets zal nestelen.
Net gebeld; we kunnen gewoon doorgaan en als ik niet zwanger raaak, dan volgende ronde maar n half pilletje nemen. Wel fijn nieuws! En heel spannend dat er dus echt n kans is deze maand.