Ik zet het maar even bij 'gezondheid'...! Vandaag bij de ha geweest, omdat ik sinds 1, 5 week ineens een klein knobbeltje in mijn borst voel. De ha voelde het gelijk, maar ivm de zwangerschap is het ook goed mogelijk dat het een melkklier is. Dat idee had ik zelf ook wel, maar toch krijg ik wel een beetje de zenuwen. Mijn moeder heeft op jonge leeftijd borstkanker gehad, dus jullie snappen denk ik wel dat ik uiterst alert ben! Nu moet ik voor onderzoek naar het ziekenhuis brrrr, weer zo'n mammografie. Heeft iemand dit misschien ook gehad en bleek het gewoon een opgezette melkklier te zijn??
Niet tijdens de zwangerschap, wel er voor. De dokter heeft gevoeld en het voelde niet als een knobbel die wijst op kanker. Ik moet zeggen dat ik ook veel vetbultjes of klieren heb in mijn borst. Maar ik ken het gevoel, mijn moeder heeft ook borstkanker (zie het topic 'stress reduceren' op deze pijler maar eens). Blijft een rotgevoel hè. Maar vertrouw op je gevoel dat het een melkklier is, je gevoel geeft toch vaak aan of het goed of fout zit. Sowieso goed dat je alert bent! Ik hoorde trouwens dat ze aan het testen zijn of ze borstkanker in de toekomst kunnen vinden d.m.v. een ademtest. Dan zou een mammografie niet meer nodig zijn. Ik hoop het zo voor alle vrouwen, want ze schijnen verdomde veel pijn te doen. Veel sterkte en succes! Hopelijk is het wat je denkt wat het is.
Dankje! Ik hoop het ook Zal zo eens even het topic bekijken, zag hem net al voorbij komen! Ik heb 3 jaar geleden al een mammografie gehad en ik kan je zeggen: het doet echttttt pijn. Vooral als je nog wat jonger ben en je borsten 'strak' zijn.. Ja spanning geeft het toch wel, zeker omdat het nu echt een soort knikker is.. bleh.. !
Als je moeder het heeft (gehad), is het nog eens extra confronterend... Blijf er echt op vertrouwen, al is je angst natuurlijk terecht. Je bent bang om het zelf mee te maken! Intuïtie zegt wel al veel, maar echt heel goed dat je zo oplettend bent. Dat kan al veel voordeel bieden in het allerergste geval (wat we niet hopen natuurlijk!).
Niet tijdens de zwangerschap, maar vorig jaar hier ook een knobbeltje ontdekt in de borst. Ook doorgestuurd voor een mammografie en bij mij bleek het een vet knobbel te zijn. Sterkte meid en hopelijk valt het mee! Wanneer kan je terecht voor de mammografie?
Ik heb met 28 weken zwangerschap een knobbeltje gehad. Volgens de verloskundige was het een opgezette melkklier. Dat klopte, ik had alleen daarna wel een borstontsteking. Helemaal gezien je moeder is het logisch dat je angstig bent. Gelukkig sluiten ze alles uit. Ik hoop voor je dat het een kliertje is!
Gelukkig! Ja het zal ook wel gewoon een kliertje zijn.. Maarja je gaat toch een beetje malen in je hoofd... Hoop dat ik snel uitsluitsel krijg!!
Ik heb er gisteren nog een echo voor gehad. Bleek opeenhoping van klierweefsel te zijn, met dank aan de hormonen. Op de mammapoli hier maken ze geen mammografie als je zwanger bent, alleen een echo.
Bedankt voor je reactie. Ik krijg inderdaad ook een echo. Ik moet as vrijdag ochtend bij de arts verschijnen, vervolgens 's middags de echo en indien er iets afwijkend gevonden wordt, gelijk een punctie. Ik ga er ook vanuit dat het een kliertje is oid, maargoed better safe than sorry..
Ik kreeg ook nu weer mee: als je wat voelt of je maakt je ongerust: bellen! Fijne is hier wel dat je na de verpleegkundige direct een echo hebt en daarna weer bij de verpleegkundige terecht kunt. In een goed uur sta ik dus weer buiten met de uitslag.