Wie heeft er ervaring met stress rond de innesteling? En ben je ondanks dat zwanger geraakt of niet? Ik volg zelf een traject, waardoor ik op het uur precies weet wanneer mijn eisprong is. En het lijkt bijna wel of elke keer als het rond dag 5 is, er íets gebeurd waardoor ik die dagen/ nachten niet aan mijn rust toekom of stress ervaar. Denk hierbij aan een peuter die ineens elk uur aan m’n bed staat. Deze ronde weet ik bijna zeker dat het niet gelukt is, omdat ik echt een aantal dagen buikpijn heb gehad door bepaalde omstandigheden (buiten het gezin om, maar het heeft mij wel heel erg beïnvloedt!) En dan denk ik dus dat mijn kansen op zwangerschap zijn verkeken, omdat ze juist rust en ontspanning aanraden rond deze dagen. Wat denken jullie? Maak ik me hier te druk over of klopt het wel... Reageren is lief!
Hoi! Ik zag in je andere post dat je IUI doet. Op die manier hebben wij ook onze dochter gekregen. Ik had in die periode een mega stressvolle baan. Ik kwam de dag voor de inseminatie terug van 1,5 dag werken in Azië. Had letterlijk een positieve ovulatietest op Schiphol. Daarnaast vond ik ook het hele IUI traject echt wel stressvol. Ik denk dat stress inderdaad niet goed is wanneer je al zwanger bent. Niet voor je ongeboren kind en niet voor jezelf (ook als je niet zwanger bent trouwens). Ik denk echter niet dat een innesteling sowieso niet lukt als je stress hebt. Het heeft ook erg te maken met andere fysieke factoren en een hoop geluk hebben. Het kostte mij ook behoorlijk wat pogingen voordat ik zwanger werd van mijn dochter, maar het is wel gelukt, ondanks de stress. Hoeveelste poging is dit voor je?
Hoi Pippi Moustache, Dit is poging 4, maar al langer bezig omdat nu vanwege de timing voor inseminatie het ei moet worden opgewekt. Ook één poging, bleek achteraf, 6 á 7 dagen voor eisprong al inseminatie gehad Vorig jaar november 1e poging. Zwanger worden was hiervoor nooit een probleem. Twee keer gelijk de eerste keer zwanger geraakt op natuurlijke wijze in mijn natuurlijke cyclus. Juist daarom ook ga ik twijfelen.... waarom het nu niet lukt. Ik mag er toch vanuit gaan dat het donorzaad van goede kwaliteit is! Vandaag dpo7... Sinds gisteren héél erg misselijk van de Pregnyl. Tegelijkertijd het gevoel dat het ook deze keer niet gelukt is... al blijf ik natuurlijk hopen!
Ohh zo herkenbaar! Ik wilde die dagen alles onder controle houden. Qua eten, slaap en werk. En dat leverde eigenlijk bij mij heel veel stress op. Nam het mezelf en of mn familie ook weleens kwalijk dat er teveel gepland stond die dagen. Ik kon het helaas niet loslaten.. en voelde ook altijd de innesteling (of niet). Leef met jullie mee. Hopelijk is het raak!
Stress heeft alleen een nadelig effect als het langdurig is. Als jij op dag 5 wat stress ervaart, zorgt dat echt niet voor géén innesteling. Stress is slopend voor je lichaam als je er langere tijd aan blootgesteld wordt.