abortus !

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babydreame, 11 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    IK heb een probleem en weet op dit momend even niet wat ik er mee aan moet
    ik heb een o.t.s voor mijn dochtertje en gezinds ondersteuning gekregen
    ze zeggen dus dat er slootjes op de kast deurtjes moet komen klinken moeten omhoog w.c bril verkleiner moet erop heb dat dus allemaal gedaan, nu gaan ze zoeken of ik mijn kind iets aan zou doen ze is dus voor onderzoek bij de arts geweest en heeft ook gezegt dat ik haar niets aan doe, nu was ze te licht en ze zit in een periode dat ze niet veel wil eten, ik probeer haar dingen aan te bieden, en te stimuleren met eten maarja dat gaat moeizaam. nu heeft ze een taal achter stand en dus is er besloten dat mijn dochtertje van 7.00 s,ochtends tot 17.00 uur bij mijn is dan slaapt ze door de bij hem plus dat zij ook nog naar de peuterspeelzaal gaat van 9.00 tot 11.30. en zij slaapt dan nog eens 2 uurtjes per dag dus zie ik haar heel kort. ik heb een lager eQ als mijn ex 60% en dat is niet veel, en daar gooien ze het telkens op, mijn zwangerschap was dan ook niet geplant maar zeker wel gewenst, in november zou de ots als het goed zijn afgelopen, maar ik ben in sept uitgerekend en ben dus heel heel erg bang dat er geen einde komt aan de o.t.s onder toezicht stelling. en wil het eigelijk heel graag houden maar aan de andere kant weet ik het even niet meer...! ik durf het eigelijk ook niet te zeggen, of op tafel te gooien, hebben jullie raad of advies.

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    pff wat een verhaal.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat je zou moeten doen.
    het enige waar ik bij opkom is misschien dat het fiom je kan helpen met adviezen en keuzes.

http://www.fiom.nl/htm/01000.htm

succes Liefs Fleur 1

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    zo wat een verhaal,in mijn ervaringen zie ik vaak dat als er eenmaal ots is dat je er niet makkelijk vanaf komt.
    heb je maar 1 keer een EQ test gedaan?
    anders zou ik het nog een keer doen,er komen vaak (merk ik) hele verschillende dingen uit over een bepaalde periode.
    ik zou idd iemand zoeken die je steun en advies kan geven.
    ik wens je veel succes verder!
    liefs mounia

4. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

Ik begreep je verhaal niet helemaal, en ken je situatie ook niet, maar:

Ik zou het wel bespreekbaar maken met je gezinsondersteuning.
    En een OTS heb je niet voor niets denk ik, maar probeer daar het positieve van te zien, de voogd (die je dan hebt vanuit OTS) wil je vast wel helpen.

Maar als zij niet weten waar je mee zit, kunnen ze ook niet helpen.
    Weet de voogd wel dat je in verwachting bent, ik dacht uit je verhaal te begrijpen van wel...maar misschien lees ik het niet goed?

Zij zijn er voor het welzijn van je kindje...dus maak je zwangerschap en twijfels bespreekbaar maar worstel daar niet alleen mee.

Wil je het misschien niet houden alleen om de OTS? Of zijn er andere zorgen?

Het beste is denk ik om open en eerlijk te zijn, want anders werkt het vaak alleen maar negatief.

Succes.

5. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    ik heb gevraagt of ze een eQ test opnieuw wilde gaan doen, maar dat duurt heel lang zeggen ze wand er staat een wachtlijst, ik heb ook een gezinds ondersteuning voor mijn dochtertje en mijn, maar eigelijk in haar ogen doe ik alles fout, zij heeft heel lang op een kleuter dag verblijf gewerkt maar heeft zelf geen kinderen dus kan ook nooit vragen hoe dee jij dat met je kinderen bijvoorbeeld. ik heb na het gesprek van gisteren eigelijk niet meer kunnen slapen en als ik met iemand praat kan ik niet meer stoppen met huilen ik vind het gewoon ook echt erg, voel me echt rot hier over, ik kan niet goed met de gezindsondersteuning overweg heb dus gevraagt of er iemand anders is die mijn kan helpen, maar dat kon dan niet, ik heb ook met de kleuterlijtster gesproken en zij zegt sylvie praat heel weinig en dat moet ook gestimuleerd worden, ik zij van heb ondersteuning maar op een of andere manier klikt het gewoon niet, zij heeft zelf ook kinderen en zij voelde ook echt met mijn mee, zag dat ik er echt vol van was, zij heeft mijn aangeboden om me te helpen en dingen die ik met mijn dochtertje samen kan doen ook mijn te leren wand best moeilijk zij legde ook uit weetje hoe ik speel met sylvie, zo en zo, en dus dat snapte ik ook meteen het voelde ook gelijk heel anders.

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Bedoel je nu EQ of IQ? En als er een wachtlijst is en ze doen het niet si daar wellicht in hun ogen (nog)geen reden voor?

Dat iemand die een gezinsbegeleider is geen kinderen heeft is niet echt van wezenlijk belang natuurlijk. Diegene heeft een opleiding en werkt in meerdere gezinnen. Zij kan je best wel tips geven hoor, daar hoeft ze zelf geen kinderen voor te hebben.

Daar komt bij een dokter hoeft ook niet alle ziektes zelf te hebben gehad om deskundig te zijn. Daarnaast kijkt de gezinshulpverlener van een afstand, en das toch net vaak ff anders en vaak objectiever dan de ouder(s) zelf. Wat wel vervelend is is dat het niet klikt.

Jammer dat dat niet kan.. Je zou het nogmaals kunnen vragen en zeggen dat het niet klikt, maar anders zul je het er toch mee moeten doen. Het gaat om dus hulp die je krijgt. Probeer het wel bespreekbaar te maken, de vragen en twijfels die je hebt. Anders kan de gezinshulpverlener er niet op in spelen.

Mooi dat zij je een beetje kan helpen, maar voldoende is dat natuurlijk niet. Je hebt niet voor niets hulp in je gezin en een OTS. Echt hoor, probeer het bespreekbaar te maken, en als je dat zelf moeilijk vind, probeer iemand in je omgeving te vinden die je daar mee kan helpen.

Maar probeer vooral in te zien dat jullie beiden (de gezinshulpverlener en jij) het welzijn van je kindje(s) voorop hebben staan!

7. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    ik heb net mijn advocate aan de telefoon gehad,
    Hij zegt je moet het kindje niet weghalen je moet het gewoon uitlopen als je dat wilt, ik heb een nieuw leven met mijn vriend opgebouwt en daar staat de kleine dreumes los van, dus daar mogen ze niet aankomen.

ik zou de het inderdaad alleen voor de o.t.s weg late halen,

wat zij doen om de kleine meid maar 2 dagen per week bij mijn te laten en de rest bij mijn ex te laten en bij zijn vriendin dat mag helemaal niet wetterlijk dus dat word toch waarschijnlijk een zaak wand ik zal blijven vechten voor mijn kind altijd.

8. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Nou succes er mee dan maar....

9. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Als ik dit zo lees en je vriend wil de baby ook dan zou ik het niet weg laten halen. Het zal een zware tijd worden maar als je wil....

Heel veel sux6!

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hoi, ik weet niet wat ik antwoorden moet, maar ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen, en volg vooral je eigen gevoel... heel moeilijk allemaal maar ik vind dat je advocaat gelijk heeft, blijf er voor vechten... sterkte.

11. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Enige ik die kan zeggen:

VOLG JE HART!

Succes meis!

12. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Het lijkt me heel moeilijk als je openstaat voor hulp maar het niet klikt. Probeer dit te bespreken met jouw begeleider met de nadruk dat jij het meest haalbare wilt bereiken voor jou en jouw dochter (en minimensje op komst).

13. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Moeilijke situatie.. Maar luister altijd naar je gevoel!
    Dat is heel belangrijk.. Het is een te grote beslissing om te maken voor een ander !

Succes met alles..

-x-

14. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik zou het kindje houden..
    dit kindje is ten eerste van een andere man.
    ten tweede mogen ze dit kindje niet"van je afpakken"
    en ik zou voor je andere kind gewoon blijven doorvechten.

een vriendin van mij, haar kindje stond ook onder toezicht.. en eigenlijk onterecht( ik ken jouw situatie niet), maar het heeft heeel lang geduurd voor ze haar kindje weer helemaal terug had... ze blijven zich er eigenlijk tot haar 12e gewoon mee bemoeien... maar blijf je best doen... niemand is perfect.

15. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    ik wil jullie echt heel erg bedanken voor jullie fijne reactie,s ik voel me nu een stuk beter dan afgelopen 2 dagen heb me zoo kloten gevoelt wist niet meer hoe ik het zoeken moest wand wij hebben donderdag een afspraak voor een echo en ik kon er iet bij dat ik eerst mijn kindje zou zien, en daarna het als nog af zou breken, ik heb mijn vriend nog nooit zo verdrietig gezien en dat deed me heel wat, mijn ex en ik overleggen heel veel samen hij had haar vierdagen en ik ook we regelde onderling heel veel.maar zelfs dat is niet goed, s,morgens 7.00 word ze vaak wakker, ga meestal samen even lekker douchen met haar samen, kleed haar aan, eten samen aan de tafel een broodje met beker thee, breng haar naar school tot 11.30 haal haar dan weer op krijgt om 12.00 broodje met beker thee, ze mag zelf kiezen wat zij erop wilt hebben om 13.00 is ze vaak moe omdat het spelen met kinderen toch vaak heel intenzief is dus leg haar dan op bed tot 14.30 maak haar dan wakker gaan samen even spelen of kinderboederij dvdtje kijken of boekjes lezen en kijken boodschappen doen koken eten on 17.30 18.15 zijn we vaak klaar met eten en pyama aan mag ze even t.v kijken en gaat ze om 19.15 naar bed.
    dit is mijn dag indeling, maar zo,n vrouw komt 1x per week 2 uurtjes, in mijn ogen is dat veel te weinig ze geeft mijn alleen maar mondeling gesprekken waar ik niets aan heb teveel infomatie, onthou ik dus niet

ik weet zelf dat ik mijn beperkingen heb en als je dat van je zelf weet is dat fijn en dat geef ik ook aan, maar kan niet tegen dat mijn ex het zoveel beter doet en me kind naar hem toe doe, alleen omdat hij beter kan babbelen en ze een goeie baan hebben ze zullen wat strakkere regels hebben mischien, ik ben gewoon wat makkelijker. maar niet in alles.

ik heb besloten om het lekker te houden.
    groetjes elvira

Deel Deze Pagina