Ik snap heel goed dat je, je heel veel zorgen maakt. Ik heb gelezen in een blad dat je met een BMI van 34 niet thuis mag bevallen, weet niet hoeveel je BMI tegen het einde is. Dan wordt het een medische bevalling. Wat mij verder opvalt is dat als je in het ziekenhuis bevalt van je eerste kindje het al snel een medische bevalling wordt. En verder wil ik je zeggen probeer je niet teveel zorgen te maken, is niet goed voor jou en je kindje en het klinkt heel makkelijk.. maar je veranderd er niks aan hoeveel zorgen je je ook maakt. Meid, heel veel succes
Allereerst: ik leef met je mee. Ik snap de financiele zorgen héél goed. Ik zat er zelf ook middenin en zag echt even geen uitweg. Gelukkig ben ik er door mijn familie uit geholpen, om de baby stress te besparen. Vandaar ook dat ik het volgende zeg (ook al weet ik dat je het eigenlijk niet wil horen): het is de moeite waard om te kijken wat het meeste stress oplevert. Stress je het meest om je financiele zorgen of om het idee van een thuisbevalling. Aangezien stress zeer schadelijk is voor je kindje, moet je misschien in eerste instantie kieze voor 'de minst vervelende optie'. Als je dan nog steeds uitkomt bij een ziekenhuisbevalling, stel ik voor dat je een keer met je partner gaat zitten om een overzicht te maken van jullie financiele situatie en de komende kosten. Je zegt dat hij zich weinig zorgen maakt, maar misschien wil hij je dan uitleggen (laten zien!) waarom hij denkt dat dit niet zo'n probleem is. Als jij ziet wat hij in gedachten heeft bij het dekken van deze kosten, word je misschien gerustgesteld. Ik heb hetzelfde met mijn vriend gedaan. Zelf had hij daar geen behoefte aan, maar hij deed het toch om mij een beetje rust te geven. Ik wens je veel sterkte, met je thuissituatie, je financiele situatie en bovenal wens ik je toe dat je ook nog geniet van je laatste maandjes zwangerschap!!
Ik heb niet alles door gelezen, dus misschien is het al gezegt... Als je ook maar enige vorm van pijnbestrijding wilt zoals pethadine of een ruggenprik, dan wordt je al medisch! En heb je dus geen kosten aan het ziekenhuis!
Geen idee of het gezegd is, maar bij FBTO heb je zogenaamde modules in je verzekering, die je maandelijks aan en uit kan zetten. Misschien kan je daar wat mee?