Nou, misschien verschilt het per ziekenhuis maar ook hier werd aangegeven dat de 20 weken géén pret echo is en je niemand mee moet nemen. Tuurlijk gaan ze in het zkhs geen scene schoppen als er een opdringerige vrouw staat die door jullie gewoon mee naar binnen wordt genomen maar het hoort niet. Wees niet zo bang en geef je mening. Dat hoeft niet fel of boos. Misschien was je ook te overdonderd toen ze met dit idee kwam en je vriend er meteen mee instemde. Ik heb ook n x zoiets gehad met mijn vriend maar dan fluit ik hem toch echt meteen terug, of er nou anderen bij zijn of niet. Dan moet ie maar eerst nadenken. Zo van: "nou, zullen we het daar thuis eerste samen even over hebben?" Ik heb misschien wat schoonmoeders betreft makkelijk praten. Mijn vriend heeft geen contact meer met zijn ouders. Dat het anders is als het je zoon is, kan ik beamen. Mijn moeder heeft dat hetzelfde ervaren. Met de vrouw van mijn broer was het toch anders. Nu is het haar eigen dochter en geniet ze er veel meer van omdat ik natuurlijk zelf ook alles met haar deel. Succes in elk geval nog. En ik zou nog even een praatje met VL houden. Het is jullie kindje, jullie beslissen samen. Het is niet zo netjes van hem jou zo voor het blok te zetten.
Oo krijg helemaal kippenvel bij het lezen van dit bericht ! Aangezien ik ook zo'n leuke schoonmoeder heb maar niet heus... Wil alles weten om vervolgens te vertellen hoe haar dochter het allemaal wel niet gedaan heeft. En met de geslachtsbepaling heb ik ook een taart gedaan savonds. Ging ze ons de hele dag lopen bellen of ze het al mocht weten... uiteindelijk zitten we met de hele familie bij elkaar en ik laat de echo zien zegt ze ik zie het al een meisje dan had je her maar lekker niet aan iedereen moeten vertellen he.. Gelukkig is het een jongen waar ik dan weer mn gram mee kon halen... en de hele tijd aanbiedingen sturen van kinderwagens enz waar je niet eens mee gezien wil worden buiten . Heb het gevoel alsof ze ons voor lul wil laten lopen zodat haar eigen dochter en kleindochter helemaal in the picture staan
Jeetje wat een ellende zeg! Lastig dat je schoonmoeder zo naar doet. Deze tijd hoort om jullie te draaien en niet om haar! Als ik jou was zou ik het probleem gewoon bij haar neerleggen. Denk dat het het handigst is als jouw vriend nu het contact richting jouw schoonmoeder heeft aangezien jij deze stress er niet bij kan hebben met die kleine. Gewoon 1 laatste telefoon gesprek voeren; Vervelend dat ze zich genegeerd voelt, dat was absoluut niet de bedoeling. Ze is van harte welkom om bij het aansnijden van de taart aanwezig te zijn en als ze niet wilt komen is dat HAAR keuze. Mocht ze wel willen komen dan duidelijk maken dat het om JULLIE draait en niet om haar grieven.. Haar probleem bij haar laten en je vooral niet schuldig voelen! Pff.. Dramaqueen! (ik zie trouwens dat we precies even ver zijn! 18 weken en 6 dagen haha)
Drieka, als je je schoonmoeder er niet bij wilt hebben, dan zeg je toch dat je dat niet wilt? Of beter nog, je laat t je man zeggen. Je mag best terugkomen op een besluit
Daantje, het is haar keuze als ze er niet bij wil zijn. Ik zou aangeven dat ze welkom is en het daarbij laten. Niet de ruimte geven om je helemaal leeg te zuigen.
Wat een egoisme, ik heb zo'n oma waar ik tegenop zie om het haar te vertellen dat we zwanger zijn want ik zie het gesprek zo voor me dat ze zo begint over haar eigen dochter die net bbz heeft gehad blablabla oftewel denk aan jezelf. Zij mist het bijzondere moment dus dat is haar probleem. Ik ben blij dat ik het tref met mijn schoonmoeder al weet ik niet of ik haar met een echo erbij wil hebben.