Zoals de titel al aangeeft is er onduidelijkheid of ik nu gisteren vruchtwater ben verloren of niet.. Inmiddels ben ik 36 weken zwanger. 's Avonds tijdens het douchen ben ik een plasje vocht verloren, doorzichtig. Geen urine, ook geen afscheiding dat was voor mij direct duidelijk. Ik herkende het eigenlijk direct als vruchtwater aangezien ik dit bij mijn vorige zwangerschap hetzelfde had. Het was toen een hoge vliesscheur en hierdoor ben ik slechts eenmalig iets verloren, ook de testen die later gedaan werden sloegen negatief uit. Alleen degene die vrijwel direct gedaan is liet duidelijk vruchtwater zien. Vanochtend kon ik bij de vk terecht en ook nu weer een test gedaan, het staafje kleurde alleen aan de bovenkant zwart/donker. Hierdoor twijfelde ze dus, waarna ik doorgestuurd ben naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis weer getest maar dit keer niets zichtbaar... Nu ben ik zelf eigenlijk overtuigd dat het vruchtwater was en vind het dus nu ook erg eng dat ik gewoon weer naar huis gestuurd ben als zijnde geen gebroken vliezen.. Wat denken jullie hierover? Of moet ik maar gewoon vertrouwen op de deskundigheid van de gynaecoloog?
Jeetje wat lastig. Weet de vk van je voorgeschiedenis? Dan zou ik verwachten dat ze anders reageert. Verder zou ik toch gewoon weer bellen als je je er onprettig of onzeker bij voelt.
Als het je niet lekker zit gewoon opnieuw contact op nemen met je verloskundige.Een hoge vlies scheur(tje) is nou eenmaal niet zo duidelijk als wanneer het flink scheurt en een hele plons uit komt
Zou ook gewoon contact opnemen met de vk. Ik had bij de 2de ook een scheurtje in mn vliezen en was dus ook niet continu dat ik wat verloor. Ik was er gewoon mee gaan slapen omdat ik dus eerst dacht dat ik een ongelukje had gehad.volgende dag toch maar vk gebeld omdat ik steeds kleine ongelukjes had dat bleek uiteindelijk dus niet zo te zijn maar had nog geen weeen oid.die avond was hij ineens geboren binnen 2,5 uur. Dus zou echt op je gevoel afgaan en gewoon nog een keer aan de bel trekken.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nogmaals contact opgenomen en weer opnieuw aangegeven hoe het de vorige zwangerschap is verlopen, maar blijf te horen krijgen dat er nu niets gedaan wordt en pas als ik weer opnieuw vocht verlies we het kunnen testen en ze wat kunnen/willen doen... Het zit me nog steeds niet lekker.
Wat lief dat je er naar vraagt. Vandaag is de vk even langsgeweest en begrijpt de situatie nu, ook blijft het dubieus of het wel of geen vruchtwater is. Donderdag mag ik naar de gynaecoloog waar ze een echo gaan doen en om eea na te kijken en te bespreken dus dat is wel fijn.