stuitligging, draaien in week 34+6?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kus, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kus

    kus Lid

    13 jul 2008
    15
    0
    0
    Hoi lieve verloskundigen,

    Gisteren bij de controle bleek mijn kindje nog steeds in een stuit te liggen. Nu heb ik een afspraak gekregen om het kindje te laten draaien in een echocentrum, dus niet in het ziekenhuis. Op dat moment ben ik op één dag na 35 weken.

    Als ik in de folder of op internet over een versie van een stuitligging lees, staat er overal 36 of 37 weken. Het lijkt me zo vroeg in de zwangerschap bijna 35 weken. Dan is er toch een grote kans dat het weer terugdraait? En dat het niet in het ziekenhuis gebeurt, vind ik ook een beetje eng. Als er dan iets mis gaat, ben ik nergens.

    Het laat me niet echt los.

    Vinden jullie 34 en 6 dagen te vroeg om te draaien en weten jullie iets over de risico's?

    Ik hoop dat jullie me antwoorden kunnen geven.

    Groetjes Kus
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi kus,

    Aan een draaipoging ofwel versiepoging zitten geen extra risico's aan vast. Een draaiing word alleen maar door iemand gedaan die er bekwaam in is. Er is geen medische reden of indicatie om dit in een ziekenhuis te laten doen.
    Er word voor een draaipoging naar verschillende factoren gekeken, de reden dat het bij jou wat eerder word gedaan kan zijn omdat je misschien een strak buikje hebt of sterke buikspieren daarom word er dan eerder gedraaid om de slagingskans te vergroten.

    Imke
     

Deel Deze Pagina