Hallo lieve dames, Ik heb een vraagje aan jullie over stress. Voor alle duidelijkheid heb ik begrip voor alle dames die al veel langer bezig zijn, maar wil ik mijn gevoel hier toch kwijt. Momenteel wacht ik op mijn ongi en dan gaan we ronde 3 in. We hebben in oktober besloten dat we voor een beebje gingen klussen. Alleen ging dat door een nog geplande operatie en het herstl daarvan nog niet. We zijn dus eind januari begonnen. Ik stond er erg nuchter in. Zo van we zien wel wanneer het komt. Maar ik merk nu dat ik er best wat stressig over ben. Ik wil echt heeeel graag en ben er in mijn ogen veel mee bezig. Ik denk aan niks anders meer. verder ben ik erg bang dat het niet lukt. Nu de vraag. Hadden julle dat ook en is dat later minder geworden?
Bij mij is het stressen pas minder geworden sinds ik aan de medicatie ben gegaan. Ik 'wist' dat er iets niet klopte bij mij, en ben na 7 of 8 rondes al naar een fertiliteitsarts gegaan. Momenteel zit ik in ronde 11, nu voor het eerst met medicatie en nu pas ben ik gestopt met stressen. Ik zou je wel willen aanraden om te proberen zo weinig mogelijk te gaan stressen. Niet omdat ik denk dat je anders niet zwanger zult raken, maar gewoon omdat je jezelf anders helemaal gek maakt. Dus om te beginnen: schrijf wel in je agenda je eerste dag van je ongi op, maar probeer verder gewoon te vrijen als jullie zin hebben (waarbij je best wel eens zin mag maken als je ei in aantocht is ) maar dus niet gestrest gaan lopen doen om dat je alleen wilt vrijen als je ei er aan komt (helaas lees ik hier wel eens verhalen van mensen waarvan je denkt dat ze hun partner alleen nog maar als een zaaddonor zien ) Verder misschien handig om dat stukje van in je handtekening te gaan verwijderen over of je eerste ronde wel teld omdat je grieperig was. Het gaat hier niet om een wedstrijdje als eerst zwanger worden en dan 'smoesjes' gaan bedenken over waarom je nu (nog) niet zwanger bent geraakt. Heb gewoon lol! en ook dat je schrijft dat je om de dag hebt lopen seksen... hmmzz, niet echt nodig omdat onder elk bericht te plaatsen toch! Heb gewoon lol, en als je elke dag wilt sekse, nou heerlijk geniet er van maar ga niet lopen stressen! Succes en sterkte ermee!
Heeeej dank je! Gelukkig is klussen voor mij geen probleem. Dat doen wij altijd wel 3 - 4 keer per week. Ik ga dat zinnetje weghalen en mijn banner ook maar, want mijn cyclus is erg onregelmatig. Ik zet meestal een cirkel om mijn eerste ongi dag in mijn agenda. Fijn weekend!
Hey Tata, Ik zie dat je 2 dagen overtijd bent...spannend! Ik zelf ben pas in ronde 2 ben net ongi geweest dus we zijn echt nét pas weer begonnen. Ik herken echt zoveel uit jou verhaal! Ik ben echt heel nuchter en tijdens ronde 1 was ik de eerste 3 weken super ontspannen. Tijdens mijn vruchtbare periode gewoon gezellig geklust (net als iedere maand) maar de laatste week voor mijn NOD werd ik opeens super gestresst ... Ik dacht echt dat ik van alles voelde en ik dacht dat ik zwanger was maar dat was dus niet het geval.... Best gek om te zeggen maar op de eerste dag van mijn ongi werd ik wel weer meteen rustig en dacht ik volgende maand beter. Dit klinkt misschien heel raar maar ik wist waar ik aan toe was, ik was dus niet zwanger wat ik wel heel erg vind maar dat afwachten vond ik echt verschrikkelijk! Hier op het forum zitten heel veel meiden die al veel langer bezig zijn en dat heeft mij wel weer met beide benen op de grond gezet. Ik ga daarom proberen om deze maand wat meer afleiding te zoeken en vooral mezelf niet gek te maken! Heel veel succes en ik duim voor je dat het deze maand al raak is!
Graag gedaan! wij vrijen niet altijd om de dag. Pff denk dat mijn man dan bang wordt dat 'ie er af valt Ik denk dat wij op zo'n 2 keer per week zitten, maar als ik mn ei heb proberen we wel om de dag te vrijen. Gelukkig zit het vrouwelijk lichaam ook zo inelkaar dat we vanzelf signalen van ons lichaam/hersenen af krijgen dat ons ei er aan komt en dat we dan vanzelf wel zin krijgen Ik heb mijn banner eigenlijk altijd op 24 dagen staan. Maar zodra ik mijn ei heb gehad, dan pas ik hem aan zodat hij weer klopt. Ik vind de banner wel handig en leuk als ik moet wachten op mn nod. Veel succes hoor! Ik weet hoe spannend het is! Maarehh, ben je nu overtijd?
Hi Roosje, Ik ben idd overtijd, maar heb al negatief getest. Dat ik rustig wordt als de ongi er is heb ik ook. En met andere dingen heb ik dat dus nooit. Maar goed...ik ga hier weer veel van leren en hoop dat het toch snel komt! Jij ook veel klusplezier en succes!
Klopt! Maar ik heb negatief getest en voel de duivels in aantocht. Voel jij je ei of doe je ovulatietesten?
Ik ben er ook heel erg mee bezig en wacht de dagen in spanning af (pas ronde 2), maar ik ziet het zelf niet echt als stress. Meer als overmatig enthousiast. Ineens overal babies, baby spulletjes, predictor reclames, kinderwagens op straat etc. En dan denk ik....oohhhh IKWIL OOK! Heb niet het idee dat het iets negatiefs is, maar zo voel ik het. Ik kan natuurlijk niet zien hoe het bij jou voelt. Ik ben meestal zo als ik iets in mijn hoofd heb, bijvoorbeeld ook bij de aankoop van een nieuwe auto of een vakantie. Beetje raar vergelijk misschien, babies en auto's, maar ik hoo dat je begrijpt wat ik bedoel. Het is gewoon het enthousiasthme om ergens voor te gaan.
Dat is het bij mij ook wel denk ik, maar die week voor mijn NOD niet meer, dan wordt ik toch wel redelijk gek van mezelf. Ik zal volgende maand maar eens wat leuke uitjes plannen!
Jammer dat je test negatief was en dat je ongi alweer voelt! Ik heb deze ronde het gevoeld en heb van die tests gedaan. Ik voel het elke maand wel( raar gevoel in buik en als je gaat plassen, dus hard gaat drukken dan doet het pijhijn! Soort van hele gekke spierpijn/kramppijn. Deze maand ook ovulatietests gebruikt omdat ik pas met mn medicatie mocht beginnen als ik mn ei had gehad. En voor de zekerheid dus maar die test's gebruikt. Maar door die test's werd ik ff alleen maar zenuwachtig. Volgende ronde (als ik nu weer ongi ga worden) ga ik maar weer gewoon naar mn lichaam luisteren Verder heb ik ook een paar rondes cyclusmonitoring gehad: dwz dat de fertiliteitsarts door middel van inwendige echo's kijkt wanneer je ei springt. Maar goed, jij hoeft je voorlopig niet druk te maken over inwendige echo's, probeer maar eens te voelen of jij die kramp/spierpijn ook kunt voelen. Dat scheelt je een hele hoop testjes Trouwens, ik houd me altijd voor mn ei rustig, week na mn ei ook nog redelijk, maar daarna wordt het ook voor mij altijd lastiger hoor!
Ja, ik weet er alles van. Maar is tegelijk ook wel "lekker" spannend. Persoonlijk kom ik gewoon even iedere dag hier op het forum mijn ongenoegen uiten over de dagen die oh zo langzaam verstrijken...hihi Dat helpt wel een beetje.
Nou, toevallig heb ik afgelopen maand mijn ei gevoeld. Idd een kramp in mijn lies net boven de haargrens. We hebben daarvoor ook geklust dus ik had goede hoop. Maar ik heb gelezen dat je lichaam toch een soort van natuurlijke selectie maakt als het om bevruchte eitjes gaat. Als er ook maar iets mis is, gaat ie er weer uit. Wat voor medicijnen heb je eigenlijk?
Er schiet me net iets te binnen.... Toen ik gesolliciteerd had (op de baan die ik nu heb) moest ik een week wachen op de uitslag.....ik werd GEK!
ik gebruik progesteron om er voor te zorgen dat mijn baarmoederslijm niet te snel afbreekt. Anders kan er namelijk geen bevrucht eitje in mn baarmoeder nestelen.