foliumzuur vraagje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Behappy, Apr 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Behappy

Behappy Niet meer actief

tot wanneer mag je dit slikken ?
    en ik heb ook van davitamon Mama zwangerschap plus voor tijdens te zwangerschap maar hier werd het me afgeraden dat trgelijk met foliumzuur te slikken dus dat eb ik niet gedaan
    maar t lijkt mij als ik stop met foliumzuur ik wel die tabletten mag ?

liefs

2. Emjay

Emjay Bekend lid

Jan 17, 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Veel van de multi-vitaminen voor zwangerschap zit al foliumzuur in, dus vandaar. De multi's kun je gewoon de hele zwangerschap door slikken, en dan hoef je dus ook geen extra foliumzuur meer.

3. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik meen mij te herinneren dat je kan stoppen als je 2 maand zwanger bent?
    Volgens mij staat het ook wel op het potje/doosje???

En idd, je hoeft geen extra foliumzuur te slikken als je ook een speciale multivitamine voor zwangeren slikt. Daar zit al de aangepaste hoeveelheid foliumzuur in.

Het kan overigens geen kwaad om de foliumzuur langer te slikken, wat je teveel binnenkrijgt plas je weer uit...

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Bij ons adviseren ze om een multi vitamine voor zwangeren te slikken de hele zwangerschap..
    Daar zit foliumzuur en vitamine d in wat belangrijk schijnt te zijn de hele zwangerschap..
    Maar iedere praktijk zal wel andere adviezen enz hebben.

5. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

Jan 15, 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons zei de vk slik folium zuur door tot t potje op is en ga dan over op multi voor zwangeren dus dat heb ik gedaan, potje was bij 6 weken leeg ofzo toen multi zwangerschapsvitamine gehaald en die slik ik tot het einde.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het advies was minimaal het eerste trimester. Maar je kunt het de hele zwangerschap gebruiken.
    Ik heb het bij de oudste vanaf de zwangerschapswens tot in de borstvoedingstijd gebruikt (2 maand voor tot 2 maand na zwangerschap), omdat ik moeite had met goed eten. Bij de jongste ben ik rond de 25-30 weken gestopt, toen kon ik alweer fatsoenlijk eten..

7. Behappy

Behappy Niet meer actief

ja op t doosje zg ik nu idd staan tot 8 weken nadat je weet dat je zwanger bent zegmaar..

naja dan stop ik nu met foliumzuur en dan ga ik over op de davitamon mama plus zwangerschapsvitamines..daar zit van alles in ..:)

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Precies

9. Behappy

Behappy Niet meer actief

dankjullieewell

10. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik heb het heel lang geslikt. Voor dat ik zwanger werd en toen in mijn zwangerschap heb ik het nog een maand of 4 geslikt. in principe hoeft het maar tot ongeveer 12 weken.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Foliumzuur zit ook in de Multivitaminen voor zwangeren dus hoef je niet extra te slikken. Tenzij je waarden te laag zijn ( zoals bij mij) ik moet naar de multivitaminen nog extra foliumzuur bij slikken.
    Zodra mn waarden weer beter zijn is alleen de multivitamine voldoende.

Share This Page