Beste verloskundige, Ik ben nu bijna 23 weken zwanger en sinds ongeveer een week heb ik veel pijn aan mijn heupen, aan beide kanten. Het voelt als een soort spierpijn maar heel geconcentreerd op een plek op mijn heup. Het is erger als ik veel actief ben geweest die dag. Maar ook als ik in bed op mijn zij lig, word ik wakker van de pijn aan mijn heup. Dan voel ik het ook in mijn billen. Dit is mijn tweede kindje, bij de eerste heb ik dit nooit gehad. Heeft het te maken met de zwangerschap? En wat kan ik er aan doen? het is zo vervelend, voel het de hele dag en dat is niet zo handig met een actieve peuter in de buurt... Ik ben 29 en altijd veel gesport, nu 1 keer per week zwemmen, wel veel wandelen en fietsen. Alvast bedankt voor je antwoord! Marieke
hoi Marieke een tweede zwangerschap is vaak pittiger voor je lijf. De een ervaart dat door harde buiken, de ander door pijn in rug of heupen. Als je veel last hebt kan het handig zijn om naar een fysiotherapeut te gaan, met wat oefeningen en tips kom je vaak een heel eind! Mirjam