5 pers. gezinnen, let op dit!

Discussie in 'De lounge' gestart door crisje, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    15 jaar geleden, toen mijn 3e geboren was kwam ik er per toeval achter dat mijn inzittende verzekering voor de auto voor 4 personen was, incl. bestuurder. Dit is standaard zo geregeld. Heb dit toen meteen laten veranderen naar 5 personen.
    Poos geleden ben ik van verzekering veranderd en gisteren kwam de polis binnen. Even bekijken natuurlijk en weer is mijn inzittende verzekering voor 4 personen.
    Daar heb ik natuurlijk niks aan als mijn gezin groter is.
    Dus vandaag maar bellen om dat aan te laten passen.

    Maar dit is wel een typisch iets waar je niet aan denkt om te vermelden als je een verzekering afsluit, en dus wordt je standaard verzekerd voor 4 personen.
    Dus ik raad iedereen die een 5 persoons gezin of groter hebben aan om even hun polis te bekijken.
     
  2. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    bedankt ga het vandaag ook nog nakijken!
     
  3. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Goede tip!
     
  4. miloux

    miloux Bekend lid

    27 jul 2006
    760
    0
    0
    ik ga meteen kijken
     
  5. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    Joh :confused: , nooit bij stilgestaan.
     
  6. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    Ik heb direct gebeld naar de ANWB waar wij zitten. En hoef me geen zorgen te maken.
    De verzekering telt niet voor het aantal inzittenden, maar voor het aantal persoonplekken in de auto waar een gordel zit.
    Dus wij hebben 5 gordels, en zijn dus automatisch goed verzekerd.
     
  7. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ooh ik ben ook bij anwb verzekerd,dus dan zitten wij ook goed.
     
  8. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dit is eigenlijk een veel beter systeem, zouden alle verzekeraars moeten doen.
     
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    kende het probleem al, 5 is trouwens het maximale voor de verzekering. mijn vader had vroeger een probleem om 5 meiden in de auto te propen + hun zelf nog. gelukkig hoefde ze toen nog niet tot hoge leeftijd in een stoeltje want 4 kids onder de 5 en een van 8 waar zou je dat dan laten he.
     
  10. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh lekker is dat, je zou maar een ongeval krijgen, en je zit met 5 in de auto. wie gaan ze dan uitkiezen als niet verzekerd?
     
  11. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    bij ons maakt dat dus niet uit, ze tellen het aantal gordels...
     
  12. Murmel

    Murmel VIP lid

    7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Let op: bij sommige verzekeraars is juist de bestuurder zelf niet meeverzekerd in de inzittendenverzekering.
    Dan maakt het dus nog niet eens uit of je met 4 of meer bent!

    Overigens: een inzittendenverzekering is een extra verzekering. In principe zijn immers normaal gesproken jouw inzittenden gewoon o.b.v. hun ziektekostenverzekering verzekerd voor ziektekosten e.d. die na een ongeluk eventueel ontstaan.
    Je zult hem wellicht nodig kunnen hebben als iemand bv. een kapotte bril heeft door het ongeval. Maar dan moet je wel de schadeverzekering inzittenden hebben (weer een andere dus).
    En je kunt 'm eventueel gebruiken voor wanneer een inzittende een schadeclaim indient bij jou, omdat jij reed. Maar hoe vaak gebeurt dat...
    En eventueel worden soms de uitvaart en dergelijke kosten betaald wanneer er iemand is overleden door het ongeval.
    Maar ook dat is niet altijd het geval.

    Kortom, het is een verzekering die qua inhoud sterk kan verschillen per verzekeraar. En eentje waarvan je er serieus over na moet denken of je hem daadwerkelijk nodig hebt.
    Want als je eigenlijk alleen met je eigen gezin rijdt, is het minder noodzakelijk, die zullen je niet zo snel aanklagen e.d. ;)

    Vraag het maar eens goed na bij je verzekeraar!
     
  13. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    jeetje wat goed van je..heb daar nooit over nagedacht..ga gelijk even de polis nakijken...

    thanxx
     
  14. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Bij mijn polis spreken ze over een bepaald bedrag bij overlijden en invaliditeit. En je eigen gezin zal je niet aanklagen nee, maar het is wel prettig als er iets gebeurt en iemand wordt invalide dat je dan wat geld hebt om de benodigde aanpassingen te kunnen doen. Of een aangepaste auto te kopen. Dus is t in mijn ogen wel zinvol om t te doen als je alleen met je gezin rijdt.

    En je zegt ook..hoe vaak gebeurt dat...bij een schadeclaim van inzittende (niet van je gezin), geen idee hoe vaak dat gebeurt, maar het hoeft maar 1x te zijn en je bent t haasje. Want ziekte en behandelkosten etc. lopen snel enorm op. En voor 1,50 p/maand (mijn inzittenden verzekering dan) wil ik dat risico niet lopen.
     
  15. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    waarom is 5 het maximale? mijn ouders hebben een auto voor 7 personen en die laatste 2 zijn ook gewoon verzekerd hoor
     
  16. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    lijkt mij dat er dan ook 7 gordels inzitten en net wat de ANWB zei, verzekerd aantal personen zoveel gordels als er aanweizg zijn in de auto.
     
  17. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ja maar een auto met 7 gordels waar vind je die z'n 15 tot 20 jaar gelede. ze zijn geen miljonairs haha. nee mijn vader heeft altijd station bakken gereden en daarin ben je voor 5 verzekerd net zoals de gemiddelde autos. mijn moeder had geen rijbewijs dus meestal was het zo dat of er kids thuis bleven (om en om) met een oppas of anders 2 in de kattenbak (de oudste) en dan voor 2 stoeltjes en een er tussen.
     

Deel Deze Pagina