Afbouwen bv, fles en bv combineren, hoeveel kv?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Rian89, Sep 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    3,106
    2,347
    113
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Na lang wikken en wegen het besluit genomen om af te bouwen met de borstvoeding. Mocht het lukken wil ik de ochtend en avond voeding blijven geven.

Nu heb ik vanavond voor het eerst kunstvoeding gegeven.. (Hij vond de borstvoeding veeel lekkerder:p),

Mijn zoontje woog 2 wkn terug 5780, hij zou dus 180cc+6 mogen. Nu heb ik ook weleens afgekolfde borstvoeding gegeven, dan had hij meestal 120 tot 140cc in de fles.
    Is het dan niet ineens heel veel?
    Vanavond heb ik eerst maar eens 150cc+5 aangemaakt. Dit dronk hij op, maar daarna gaf hij best wat terug. Was dit dan toch te veel? Of is het een kwestie van wennen?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    KV valt zwaarder dan BV dus zou dat wel rustig opbouwen...
    Ga je wel nog kolven overdag om het af te bouwen?
    Hopelijk lukt het om de ochtend en avondvoeding te blijven geven, maar na drie maanden is je productie vaak nog niet zo stabiel.. Maar een periode zal het vast lukken!
    Succes!

3. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Ik heb zelf geen ervaring met flesvoeding, maar intuïtief zou ik in jouw geval opteren voor vaker kleine voedingen ipv meteen de 180+6 die schijnbaar standaard is voor zijn leeftijd en gewicht. Vb. 3 keer 120+4 ipv 2 keer 180+6, dat is meer in lijn met wat hij nu gewend is.

Zoals Nova al zei, borstvoeding is lichter verteerbaar. Daarbij komt een flesje ook (te) makkelijk binnen, hij hoeft er niet voor te werken. Vandaar allicht dat hij zich wat overdrinkt en dan teruggeeft.

Slechts 2 voedingen nog zelf geven, zou hier nooit veel langer dan een week of 2 geduurd hebben. Op 3mnd houdt je productie dat niet, zelfs op 6mnd is het ambitieus, pas na 9-10mnd heeft dat kans op slagen. Als het dus echt je wens is nog wat live te voeden, moet je tussendoor kolven.

Share This Page