Onze kraamhulp heeft ons geadviseerd om vanaf 4 weken, 1x per week te oefenen met een fles afgekolfde melk. Welke fles kan ik het beste kopen om mee te oefenen?
In principe kunnen alle flesjes, maar ik zou beginnen met een flesje dat op je kolf past. Het is namelijk wel zo makkelijk als je niet nog eens melk over hoeft te gieten. Ik heb zelf een avent kolf en gebruik de avent natural flesjes, hier drinkt mijn dochter prima uit.
Ik heb een nüby en vind m prettig t enige nadeel van de fles is de rand in de hals daar blijft altijd melk achter. Maar dat is makkelijk op te lossen door m even te kantelen dan loopt t in de speen en presto opgelost
Hier Medela kolven, en we gaan straks oefenen met de Calma. Die hadden we ook bij mijn jongste dochter en beviel goed. De speen lijkt niet zozeer visueel op een borst, maar baby heeft dezelfde techniek en kracht nodig zoals om uit de borst te drinken.
Als je goed naar je borst kijkt zul je zien dat geen enkele fles daar op lijkt maakt echt niet uit wat voor fles je neemt, hoeft geen dure te zijn.
Maakt niet uit. Ik heb heel veel flessen geprobeerd, ook de zogenaamde speciale bv-flessen. Uiteindelijk dronk ze het beste uit de gratis fles die in een pakket zat (Avent). Wel heeft ze heel lang uit speen I en speen II gedronken. Eigenlijk heb ik nooit een speen gehad met een betere doorstroming. Ze was zo gewend hard haar best te moeten doen dat ze de fles zo leeglurkte. De speenmaten klopte dus niet bij haar leeftijd.
Ik had ook die van medela die bij de borstkolf zat, maar dat ging haar te snel. Toen een van avent geprobeerd ging prima.
Hier ook heel positieve ervaringen met de medela Calma. Ben met 8 mnd gestopt met bv, maar mijn dochter drinkt nu (12 mnd) nog steeds uit deze fles. Noiit problemen met deze fles gehad, weigert echter te drinken uit avent en andere merken.
Hier gebruik ik Philips Avent Natural, werkt perfect! Te combineren met de handkolf, en ik vind de spenen fijn, heel natuurlijk. Flesjes zijn ook goed vast te houden, lekken niet, en makkelijk schoon te maken. Liefs,
Oudste: een simpel gewone rechte fles van een non-merk. Die dronk eigenlijk uit veel. Middelste: alleen uit difrax s-fles. Jongste: alleen uit kruidvat fles.
Ik denk dat ik de calma speen ga proberen aangezien ik een medela kolf heb en daar ook zo'n flesje bij heb gekregen.. Hopelijk pakt ze die speen wel aangezien die best prijzig is.. Dankjewel voor alle tips!
Uit De avent fles dronk mijn zoontje niet goed. Mijn lactatiekundige adviseerde de flessen en spenen van Hema. De hebben een lange tuit (speen) en lijkt daarmee meer op een tepel. En ze zijn lang niet zo duur als een calma. Je kunt evt eerst therapeutisch voeden. Dat is de speen dubbel vouwen, dus tegen de rand, dan fles omkeren, dan speen loslaten.... Er komen dan geen druppels uit de speen. Het kind moet dan dus echt zuigen voordat er wat uitkomt, net als bij de borst.