wachten met vertellen..lastig

Discussion in 'Zwangerschap' started by beauty2012, Dec 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Hey meiden,

Ik ben zoooo ongeduldig he;) mijn man en ik hebben afgesproken nog even te wachten met vertellen dat ik zwanger ben maar ik vind het zo lastig om het voor me te houden.
    Vanochtend ging het in de familie nog over zwangere vrouwen, die en die was zwanger en blablabla... en ik probeerde mee te praten maar moest me ondertussen wel inhouden en hopen dat ik niet iets zei dat verdacht was:D De vrouwen waar het gesprek over ging waren minder ver in de zwangerschap dan ik maar dat weten zij nog niet.
    Het is dat mijn man het graag nog even geheim houdt maar anders had ik het al wel verteld. Aan de andere kant lijkt het me ook wel weer fijn om het pas te vertellen als ik een 2e goede echo heb gehad.

Haha moest dit even kwijt;)

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,546
    3,057
    113
    Haha lastig he :)

Bij mij weten een aantal het wel Door mn hg.

3. Birdies

Birdies Actief lid

Jul 18, 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het hoor :D
    Ik heb het gister op het werk onthult en dit weekend is de familie aan de beurt

Ik sta nu al te popelen

Met hoeveel weken gaan jullie het vertellen?

4. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Herkenbaar!

Vond het deze keer ook een stuk lastiger om het niet te vertellen. Bij onze oudste dochter hebben we echt gewacht tot 12 weken (zelfs de ouders).

Nu hebben we het met ruim 8 weken verteld tegen de ouders en op mijn werk, en na 12 weken tegen de rest. Kwam ook vooral omdat mijn buik zo snel groeide! :).

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja heel lastig. Zeker omdat schoonzus even lang (of kort :)) zwanger is en daar weet wel iedereen het van. Er word dus veel versproken haha. We hebben woensdag weer een echo als dat goed is mag iedereen het weten.

6. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

Aug 30, 2011
    609
    0
    0
    Wij zaten in de mmm en daar waren we heel open over. Dus wij hebben het al heel snel verteld aan de familie en vrienden.

7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wat is voor jullie de reden dat jullie wachten? Ik snap dat je het nog niet wereldkundig maakt maar ik kon echt niet wachten om het mijn zus en ouders te vertellen. Dat kwam ook doordat we bij mijn eerste zwangerschap nog niets gezegd hadden toen die uitliep op een miskraam. We besloten toen maar helemaal niks te zeggen maar dan kan ook niemand rekening houden met je verdriet of je steunen. Ik vond het nu dus vooral leuk om het nieuws te delen maar dat eenzame gevoel na de miskraam wilde ik niet nog een keer. Als je het echt lastig vindt om niks te zeggen kun je met je vriend bespreken om het alleen tegen ouders en broers/zussen te zeggen en verder tegen niemand. Veel plezier alvast!

8. mas

mas Actief lid

Jan 26, 2009
    207
    0
    16
    Oeh, ik vind dat echt t moeilijkste van de zwangerschap... Hoewel t me nu goed afgaat, vrees ik dat ik dit Sinterklaas weekend niet door ga komen... Dus dit weekend zes weken en m'n ouders broer en zus mogen t weten!!!

9. xxJenniferxx

Aug 25, 2014
    87
    2
    8
    Ook wij zaten in de mmm en omdat iedereen erg meelevend was wanneer het weer niet was gelukt hebben wij het eigenlijk direct na de positieve test verteld.... Achteraf denk ik van dat ik beter nog even had kunnen wachten met het te vertellen.... Iedereen is zo bezorgd en zorgzaam wat natuurlijk lief bedoeld is maar vaak tot vervelens aan toe...

Nu hopen op een mooi kloppend hartje volgende week ♡

10. Sanster

Sanster Niet meer actief

Hier zojuist mn eigen ouders verteld heb gister 1e echo gehad en heb ze de 4d echo versie gegeven tevens ook t hartje gehoord en opgenomen en laten luisteren. Waren heel emotioneel maar superblij! :) :) De overige fam en vrienden krijgen dit pas januari 2015 te horen!

11. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Aaah herkenbaar! :D
    Ik heb morgenavond mijn eerste echo en mag het daarna pas aan de familie vertellen.. De week erop pas aan vrienden, de week daarop pas aan collega's.... Zo ongeduldig..!

12. bengelke

bengelke Bekend lid

Feb 21, 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Wij zaten in de MMM, mijn werk was daar van op de hoogte en onze ouders, de dag dat ik een positieve bloedtest hadden wisten zij het ook allemaal.
    Maar de rest van familie en vrienden willen we nog even met wachten tot we bijna de 12 weken zijn... Met de feestdagen ben ik 11 weken, en dan is iedereen bij elkaar dus ik denk dat iedereen het dan te horen krijgt, na de 12weken echo maak ik het wereldkundig...
    Nu zondag groot familiefeest, zien dat ik me niet verspreek haha.

13. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    De reden dat wij wachten met vertellen is dat onze familie heel close is.. Als we het bijv alleen aan de ouders zouden vertellen is er altijd de kans dat het door verteld word. Kan ook per ongeluk gaan. Het is hier ook erg ons kent ons zeg maar dus al gauw zou iedereen ervan weten 😉
    Stel dat ik een miskraam zou krijgen dan wil ik het niet aan al die mensen hoeven uitleggen. Tuurlijk zou ik het wel mijn ouders vertellen dan.
    Een vriendin van mij had het al tegen iedereen verteld met 9 weken, toen kreeg ze een miskraam en kreeg ze een paar weken later nog van sommige mensen de vraag hoe het met haar zwangerschap ging 😳

14. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

Sep 3, 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Ik heb het de mensen die het dichtst bij mij staan al verteld!
    De rest volgt met 12 weken. Ik vind de rede om het niet te vertellen zo negatief en ik blijf graag positief. Ik weet best dat de kans bestaat dat het mis gaat maar zeg nu zelf, dat kan ook met 20 weken en ik kan morgen ook door een bus worden aangereden... bij wijze van he hahahaha. In ieder geval zo zie ik het. Kijk het aan de grote klok hangen is wat anders maar familie en beste vrienden vind ik prima hoor! Wel super irritant dat sommige mensen dan zo negatief reageren omdat je het zo vroeg verteld. Van die reacties als: zo pril en dan vertel je het nu al? Mijn antwoord daarop is dat van die bus ;) gewoon lekker doen wat je hart je ingeeft!

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Het is ook heel erg lastig om het lang stil te houden :D

Wij hebben het na de 1ste goede echo met 8 weken verteld aan mijn schoonbroer, schoonzus en schoonouders.
    Na 10 weken verteld aan de rest van de familie van mijn man en na de termijnecho (was toen precies 12 weken) aan de rest van de wereld via Facebook.

16. samaa

samaa Niet meer actief

Knap dat zoveel het voor zich kunnen houden! Wij hebben 3 testen gedaan, en toen direct naar onze ouders gegaan, dag erna broers/zussen verteld. Na de eerste echo hebben we het met 10 weken op onze verjaardag tegen vrienden verteld en na dat weekend op het werk, en die avond op Facebook gezet... ik Was vooral bang dat iemand zich zou verspreken of per ongeluk iets op Facebook kwam te staan, we wilden het graag zelf bekend maken aan iedereen.

17. Fiora

Fiora Bekend lid

Jun 28, 2011
    932
    0
    0
    Ik vind het ook moeilijk om te wachten maar we hebben afgesproken eerst de 10-weken echo en de combitest af te wachten. Bij de eerste ook zo gedaan. Misschien jaloers of een beetje kinderachtig, ik weet niet hoe jullie hier tegen aan kijken maar wat het wachten voor mij extra moeilijk maakt is dat mijn schoonzus ook zwanger is van de tweede(de eerste is nu 7 maanden...), precies een maandje langer. Zij hebben het al vanaf dag 1 verteld en wij en overige familie worden continu gespamd met echofoto's en elke andere poep en scheet die ook maar enigszins met de zwangerschap te maken heeft. Maar dan ook echt in de trant van: " op 9 december weten jullie of jullie een nichtje of neefje krijgen". Dus niet of zij een zoon of dochter krijgen...Sorry maar ik vind dat irritant, het wordt zo opgedrongen. ik ben benieuwd naar mijn eigen kleine en daar ben ik veel meer mee bezig uiteraard. Ik kan niet wachten tot wij ons nieuws naar buiten kunnen brengen... Trouwens zij weten het geslacht nu al,(12,5 week)kam dat via de combinatietest of zo?

18. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    wij vertelde 't met 5/6 weken al aan familie en goede vrienden. Iedereen was zo enthousiast. & met 10 wkn3d na de eerste echo mocht heel de wereld het weten. We zijn zo trots.. Konden hermt niet meer voor ons houden

19. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    hier hetzelfde als Joanne.
    alles goed en dan wil ik dat wel delen met iedereen hihi :D

20. Belony

Belony Fanatiek lid

Jun 11, 2014
    1,110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Volgende week woensdag hebben wij onze eerste echo en dan zullen wij het aan onze ouders, broers en zussen vertellen. De rest hoort het bij 12 weken. Ook ik ben erg ongeduldig. Kan het niet meer voor mij houden en tel de dagen af.

Share This Page