mogelijk zwanger tijdens pilgebruik?

Discussion in 'Anticonceptie' started by 88anne, Oct 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 88anne

88anne Lid

Oct 10, 2013
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik heb een zoontje van 16 maanden en ben al enige tijd weer aan de pil. nooit het gevoel gehad zwanger te zijn, en de pil altijd netjes geslikt.

Nu ben ik vorige maand ziek geweest, buikloop/overgeven... pil wel gebruikt maar ja... waarschijnlijk zal deze dat niet veilig zijn geweest.

ik heb in mijn stop week een bloeding gehad. ik ben gewoon gestart met de nieuwe strip, maar heb onwijs het gevoel dat ik zwanger ben. Me hele lijf voelt anders. net als bij de zwangerschap van mijn zoontje. ik heb de hele dag last van maagzuur... overgeven, heb pijnlijke borsten, kan weinig hebben, huil om niets, heb bultjes/pukkeltjes in mijn gezicht ( normaal nooit last van) rommelende darmen, kan over me nek gaan bij het idee dat ik bepaalde producten moet eten, ga maar door...

nu heb ik een test gedaan en deze is negatief....

iemand hier ervaring mee? ik begin onwijs te twijfelen aan me eigen lichaam... kan je eigen lichaam je zo voor de gek houden? misschien te vroeg getest?

groetjes

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ja je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden.
    Nog een testje doen over een paar dagen denk ik?

3. lady89

lady89 Actief lid

Feb 1, 2013
    472
    118
    43
    gelderland
    Hier t zelfde probleem.ook aan de pil en t gevoel van zwanger zijn.ook vorige week gewoon met me stopweek ongesteld geworden.maar normaal heb ik de laatste dag bruine ascheiding sorry.had ik dit keer niet.had bij me vorige stopweek ook al zo'n gevoel.dus had n test gedaan.en negatief.nu heb ik steeds nopgezette buik.onder de navel.en stekende borsten.zo raar zeg.en soms t gevoel dat ik beter ruik zeg maar.maar ja.van de week weer n test doen

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

De werking is alleen minder als je binnen 3 uur na het innemen flink heb moeten overgeven of aan de diarree bent geweest.
    En bovendien is 1 pil vergeten nog niet zo erg, maar als je de dag erop weer binnen 3 uur na het innemen flink aan de spuug of poep bent geweest, dan wordt de werking van de pil al een stuk minder.
    Het is ook niet zo dat als je 2 pillen achter elkaar vergeet, dat je dan voila direct op dat moment een eisprong hebt. Om tot een eisprong te komen, moeten de follikels toch gemiddeld zo'n 2 weken groeien.
    Het vergeten van de pil kan de follikels dus laten groeien, maar dan duurt het toch nog 2 weekjes voor de daadwerkelijke sprong.

Nu kan het dus zijn dat je binnen die 2 weken na het ziek zijn wel een eisprong hebt gehad + sex. In dat geval zou ik 2 weken bij de datum van de sex optellen. En op die datum een test gaan doen.
    Weer negatief, dan ben je echt niet zwanger.

Het zou ook nog kunnen dat de pil inderdaad wat minder heeft gewerkt, maar dat hoeft uiteraard niet automatisch te betekenen dat je dan wel zwanger MOET zijn! Het kan net zo goed zijn dat je hormonen wat op hol zijn geslagen doordat de pil gewoon wat minder heeft gewerkt.

5. vinorosso

vinorosso Bekend lid

Oct 12, 2015
    798
    472
    63
    Female
    Ik heb ook hetzelfde. Test negatief maar toch het gevoel dat het zo is. Komt door allerlei symptomen. Nu sinds vandaag zeurend gevoel bij mn baarmoeder.
    Collega zei misschien heb je te vroeg getest. Ik zou op een vrijdag ongesteld moeten worden en heb de maandag en de dinsdag erop getest.

6. michellebleize

Nov 10, 2015
    5
    0
    0
    maastricht
    Ik zou even wachten en nog eens testen ik ben ook door de pil heen zwanger geraakt het is een kleine kans maar het is mogelijk ben hem wel eens heel af en toe vergeten maar dat heeft iedereen denk ik wel eens je krijgt ook testen bij de etos enz waarmee je 4 dagen eerder kunt testen weet niet of die werken heb er verder geen ervaring mee succes in ieder geval!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben ook weleens zo gefopt door m'n lijf, snapte er niets van. Uiteindelijk een hele menstruatie overgeslagen, negatieve test en daarna weer normaal verder... Succes met afwachten!

8. Suzy009

Suzy009 Niet meer actief

Ik ben in mijn leven 3x door de pil heen zwanger geraakt en weer kwijt geraakt.

9. Ranja3003

Ranja3003 Lid

Nov 11, 2015
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe ben je het kwijtgeraakt suz?

Share This Page