stress

Discussie in 'Miskraam' gestart door chantilly, 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Hoeveel invloed heeft stress op je kindje ?
    ik ben nu 16 weken zwanger maar heb de laatste tijd nogal gezeik op me werk.
    En ik ben zo bang dat het mis is/kan gaan met me kleintje......
    Een week of 2 geleden voelde ik nog wel een paar keer per dag van die plopjes enzo in me buik, maar dat is de laatste week een stuk minder....

Moet ik me zorgen gaan maken ?
    Donderdag gaan we naar het hartje luisteren maar ben zo bang.... :cry:

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    door veel stress heb je meer kans op een huilbaby heb ik ooit ergens gelezen. of dit waar is wet ik niet. ik heb mijn zwangerschap veel stress gehad vooral in het begin vanwegen een miskraam en was heel bang dat het weer mis zou gaan. ook naderhand door andere omstandigheden hen ik stress gehad en me meisje is helemaal gezond en zeker geen huilbaby

3. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Dat het door stress misgaat tijdens de zwangerschap lijkt me bijna ondenkbaar, of je moet al iets heel traumatisch hebben meegemaakt.
    Wel heb ik eens gelezen dat als je erg veel stress hebt, dat je dan meer kans hebt dat je kindje in de toekomst erg onrustig is of later onzeker is.

4. Latoya3Stars

Latoya3Stars Fanatiek lid

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Hai Chantilly, ik was benieuwt hoe t gegaan was...want ik las dat je vandaag naar het hartje ging luisteren en je maakte je zorgen? Hoop dat alles goed is gegaan..

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik heb bij onze dochter ook een stressperiode gehad gedurende ganse zwangerschap. Ik ben bevallen, onze dochter was maar 44.5 cm en huilbaby.
    De dokter zei dat ze zo klein was door de stress.

6. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Stress is niet goed voor een ongeboren kind, maar een miskraam kan je er niet door krijgen hoor! Je bent ook al 16 weken, dus kan op miskraam is sowieso heel erg klein.
    Probeer niet te veel te stressen over je kindje. De stress van je werk is wel genoeg (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk!).

7. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Kan je er bijvoorbeeld niet voor zorgen dat de stress vermindert op je werk? Misschien kan het goed doen erover te praten met je baas want het is inderdaad niet leuk voor je, door de stress op je werk krijg je nog meer stress omdat je inzit voor je kindje.
    Een sauna of een lekkere massage kan deugd doen, of neem een weekje verlof. Ik hoop voor je dat het betert!

Deel Deze Pagina