Hoi, In navolging van mijn eerdere topic ivm mijn lastige ex, die nu plots papa wenst te zijn, nadat hij mij en onze dochter in de steek heeft gelaten tijdens de zwangerschap en ondanks de vele complicaties tijdens de zwangerschap, komt de rechtzaak nu dichterbij. Volgende week komt het voor de rechtbank, onze dochter is nu 6 maand oud. Gelukkig heb ik het voordeel gehad dat de rechtbank in de zomermaanden sluit, maar nu komt het er toch van...volgende week donderdag. Ik ben zo erg aan het stressen, ik heb in de afgelopen maanden, sinds de verplichte erkenning talloze keren geprobeerd om met hem tot een oplossing te komen...helaas. Hij scheldt mij telkens weer uit, zonder reden, hij komt om zn dochter te zien en uiteindelijk kijkt hij amper naar haar maar spendeert hij al zijn tijd aan mij kleineren en uitschelden. Ik heb alweer talloze keren klacht ingedient bij de politie, mijn gynaecologe heeft een brief geschreven voor de jeugdrechter waarin ze de complicaties van mijn zwangerschap uitlegt en bevestigd dat ze nooit de vader heeft ontmoet tijdens de consultaties/hospitalisaties... Ik hoop echt dat men deze dingen in acht neemt. Hij wil onze dochter 1x wekelijks een volledige dag. Op zich is dat niet zoveel maar ze kent hem helemaal niet, hij woont 100 km verder, en ik weet dat ze uiteindelijk bij z'n ouders zal achtergelaten worden. Ook weigert hij een autostoel te kopen voor haar (ze moet maar op de schoot zitten in de auto), zijn appartement aan te passen, een park is niet nodig volgens meneer, ze moet maar op de grond spelen enz... Echt gek word ik van de gedachte dat ik haar bij hem moet laten, ik vertrouw hem voor geen haar. Ik had afgesproken met hem dat hij haar kon zien met mij erbij enkele uren, dat hij me maar moest opbellen. In 3 maand tijd heeft hij dat 2 maal gedaan en dat is alles, dus de "liefde voor zn dochter" zal wel niet zo sterk zijn als je haar mag zien en je niks laat weten. Ik heb werkelijk geprobeerd in de laatste 6 maand, ook om het zelf te kunnen aanvaarden maar telkens bakt hij er niks van... Ik denk ook niet dat hij het zal volhouden om haar te komen halen, als de jeugdrechter een beslissing uitspreekt. Ik pieker me gek!
Jeetje meis, ik kan begrijpen dat je er enorm gestresst van raakt! Ik heb helaas geen advies oid, maar ik wil je wel heel veel sterkte toewensen!
Meid, ik krijg gewoon kriebels van je verhaal. Wat betreft ben ik 'blij' dat de vader van mijn zoontje gewoon helemaal niks van ons hoeft te weten. Nog altijd beter dan deze stress denk ik maar. Ik hoop van harte dat de rechter de beslissing in jouw voordeel (en het voordeel van je dochter) maakt. Laat je ons weten hoe het is gegaan?
Ja zeker! Het is ook erg als de vader er niks mee te maken wil hebben maar geloof me je bent er beter vanaf. Zeker als hij om de verkeerde reden contact met z'n kind wil...
Jezus, wat zal jij ontzettend (!) zenuwachtig zijn. Hier geen advies, helaas.. Wel heel erg veel sterkte!!! Ik zal voor je duimen. Misschien heb je wat aan de site Alleen maar Zwanger - Home ? Hier staat wat meer informatie over rechtzaken e.d. Nogmaals heel veel sterkte!
Jeetje meis , wat een ontzettende rotsituatie , ik hoop echt van harte dat de rechter jou goed gezind is en jij je kindje niet hoeft te brengen naar hem of in ieder geval onder toezicht van iemand ... ik leef echt met je mee !! succes met de rechtzaak en laat je wel even weten wat eruit gekomen is ?
zeg je een ding. als je hem echt niet vertrouwt en je krijgt ongelijk, werk niet mee aan het vonnis. verkas desnoods 300 km verderop maar geef haar niet mee. weiger haar af te staan, weiger nog afspraken te maken, ga direct in beroep en vecht het uit tot de hoogste rechter. Probeer het zo lang mogelijk te rekken zodat de rechter het uiteindelijk gaat zien als nadelig voor het kind omdat de vader geen band heeft met het meisje. als er wat gebeurd vergeef je het jezelf noooooit meer. en zo te zien heb je alle reden om te stressen. het nadeel van dit land is dat je grotendeels afhankelijk bent van welke rechter. Dat gezegd, probeer een beetje te vertrouwen op een goeie afloop. Heeeel veel sterkte, zal voor je duimen.
Jemig wat een verhaal meis! Ook dat nog erbij. Eerst je zo laten barsten terwijl je een harstikke zware zwangerschap heb gehad en nu je prinsesje opeisen om de verkeerde redenen! Gatverdamme! Ik heb geen tips en adviezen, want ook hier geen contact met de vader, maar denk dat ik een stukje beter af ben door deze stress! Heel veel sterkte!
Verplicht er kennen wist niet dat dat kon. Ik hoop dat de recht in jouw voordeel zal oordelen hoop het van harte. Maar idd de laatste jaren zijn de vaders ook meer beschermd met het resultaat dit soort gevallen, Er moet beter geken worden hoe en waarom een moeder het niet mee wil geven, Uit zonderingen daar gelaten die het de vader niet gunnen die wel goed voor zijn kind is maar zo is het altijd geweest de goede moeten onder de kwaade leiden en andersom ook. Heel veel sterkte.
Meis, heel veel sterkte volgende week! TS woont overigens in België, waar de wetgeving véél anders is als hier!
heb nergens gezegd dat het makkelijk is maar als je werkelijk zo over hem denkt en je kindje eigenlijk niet mee wil geven? wat als hij haar echt zonder autostoeltje vervoerd en hij een ongeluk krijgt waarbij zij het leven legt? je vergeeft het jezelf noooooit meer! en als de oplossing dan je spullen pakken is, dan zou ik daar geen moment over twijfelen. Nu weet ik natuurlijk niet of dat dan wel van de rechter mag maar weet wel dat als je echt je twijfels hebt leef er dan naar, zo te zien is hij totaal onverantwoordelijk bezig
heyhey !! ik denk dat hij helemaal geen kans heeft bij de kinderrechter , als de politie enz, de al van op de hoogte is , nou wat voor kans heeft die dan ?? Ik heb bijna het zelfde mee gemaakt, en ik heb het volledige gezag en hij mag ons kindje 1 x in de week zien op BJZ. Dus ik denk dat jij je niet zo druk moet maken , want hij heeft weinig kans , en zowieso heeft hij niet het recht om het kindje van jullie, 1 volledige dag te hebben. als hij niks voor elkaar heeft in huis ! ik weet niet of bij jullie nog istantie's de bij zijn , dat zou een stuk makkelijker zijn , maar voor de kinder rechter geld maar 1 ding en dat is het veiligheid van het kindje heel veel s6 groetjes
Dank je, morgen is het pleidooi, uitspraak rond eind deze maand. Ik hoop op de menselijkheid van de rechter. Brand een kaarsje voor ons!
Idd niet erg goed. Ik maar niet stoppen met huilen, het was verschrikkelijk. Zijn advocate heeft een goed pleidooi gegeven, mijn advocaat heeft amper 5 zinnen gezegd. uiteindelijk heb ik het woord dan genomen en de zaak verder proberen toelichten. Helaas was de procureur al op een arrogante manier tegen mijn advocaat in gegaan, zij stond volledig aan de kant van mn ex en verwerpt mijn eis dat hij haar in een bezoekshuis ziet en ook dat er een sociaal onderzoek komt. De jeugdrechter zelf leek onpartijdig. Mijn ex heeft een hele brief naar de rechter geschreven, waarin hij mij als labiel bestempeld enz en hij zichzelf helemaal ophemelt. De brief staat 90 procent vol me leugens. Hij smeert persoonlijke dingen over mijn verleden uit in die brief, ik ben er helemaal kapot van. Komt hij dan nog eens opdagen met zijn nieuwe vriendin ook... 29 oktober komt de uitspraak. Ik denk dat hij gaat winnen, haar 1x wekelijks komen halen. Ik ga er echt kapot aan, ik slaap niet meer, ben al sinds gisteren aan het huilen, ik weeg nog amper 45 kg van de stress...ik ben echt kapot dat hij ongestraft kan eisen wat hij wil en het dan ook nog mss zal krijgen. Terwijl hij ons heeft laten creperen in het ziekenhuis toen ik zwanger was!
OMG! Wat een verschrikking! :x Wat een eikel zeg, die brief aan de rechter en wat een flop die advocaat! Ik heb er geen woorden voor! Hele dikke knuffel voor jou! Ik kan me voorstellen dat je een en al stressbonk bent! Dat die eikel straks nog het recht heeft om je prinsesje wekelijks te zien! ....