Heey meiden,, Pfft ik weet niet meer hoe verder,, ik had een leuke baan waar ik met plezier naar toe ging,, door die stomme bezuinigingen ben ik weer werkloos,, ik heb geen diploma van mbo dus geen kans op een nieuwe baan,, verder ben ik te oud om aangenomen te worden bij een winkel enz,,, Ik was helemaal blij toen de gemeente een bbl opleiding had voor verzorgende ig maar jah die blijkt niet eens in hun assortiment te zitten dus die droom viel oowkal weg,, Op internet gezocht naar een opleiding hier in de buurt en ze beginnen allemaal in augustus 2010 geen uitzonderingen omdat in te stromen dus daar heb ik nu oowk niks aan,,, moet ik een jaar wachten,, ben dan wel van plan om te beginnen maar jah op dit moment zit ik zonder,, Ik woon nog thuis wat heel leuk en aardig is natuurlijk en oowk lief van mijn moeder dat ze het wil hebben maar word gek hier,,, mijn moeder bemoeid zich overal meej,, ben ik met Liam bezig bijv. corrigeren als hij iets doet wat niet mag,, neej dat moet zow niet,, dat moet zow,, neej nicole zow moet dat niet,, dat doe je zow,, kijk maar,, Als ik hem zijn avond eten geef,, neej geef maar hier dan eet hij wel goed,, Zo gaat dat de hele dag door tot Liam een keer slaapt,, huilt hij,, is het gelijk aaah kom maar bij oma,, hij MIJN kleine vent zich pijn gedaan,, HALLO IK BEN TOCH ZIJN MOEDER!! Nu is Liam 8 maand en ben ik heel bang dat hij straks tegen zijn oma mama gaat zeggen,,, ik heb mijn moeder er zow vaak over aan gesproken en het enige wat ze zegt sorry niet mijn bedoeling is zal erop letten,, nog geen dag verder doet ze lekker weer verder,, Uit huis gaan is jammer genoeg geen mogelijk aangezien ik dus geen werk heb, alleen een bijstandsuitkering van net 430 euro per maand,, Srry voor dit geklaag, moest het even kwijt,, Liefsz 8)
hee meid , wil je heel veel succes wensen .. snap ook goed wat je bedoeld want ken er nog zo een die ook zo tegen haar kleinkind doet.. en t is heel goed bedoeld natuurlijk maar ik snap dat je het niet fijn vind.. xx lydia
Hoe ga je er meej om dan? Ik probeer nu dingen via de gemeente te spelen maar dat loopt nog niet echt,, Liefsz 8)
en als je uit huis zou gaan? dan een uitkering voorlopit totdat je opleiding gaat doen met aanvullende uitkering? er zijn hier vast wel meer meiden die een opleiding doen en op zichzelf wonen. ik geloof winnythepooh bijvoorbeeld en eerstexmama of zo ga eens na of daar mogelijkheden inzitten... om op jezelf te gaan, wat je dan krijgt en wat je verplichtingen dan zijn. als je werkt heb je uiteindelijk ook recht op alleenstaande ouderkortingen enzo enne als ik jou was zou ik gewoon toch solliciteren naar van alles en nog wat hoor. als is het iets wat je misschien iets minder leuk is momenteel succes ermee ! p.s. en blijven praten. durf eens goed boos te worden op je moeder. te zeggen dat het je menes is. dat je snapt dat ze alles goed bedoeld maar dat je dit niet trekt ik woon dicjtbij mijn moeder. ook ik heb een tijdje terug gezegd mam... ik wil je niet elke keer over de vloer of ik bij jullie zoals jij dat wilt. we spreken 1x per week af. ook mijn moeder zegt steeds mijn lieve jongen enz. maar uiteindelijk valt het me nu reuze mee en laat ze mij de dingen tegen mijn zoontje zeggen. is toch ook moeder he
@mamametzoon; uit huis gaan heb ik oowk over na gedacht,, denk dat dat oowk de beste oplossing is en lang het uitzendbureau,, dan maar even iets wat wel goed verdient zodat ik toch wat geld heb,, Misschien dat de gemeente me wel kan helpen met huizing En boos worden op mijn moeder durf ik niet ik moet het wel maar durf het gewoon niet,, Liefsz 8)
Urgentie wordt niet meer gegeven alleen als het medisch is. Maar je situatie is deels herkenbaar voor mij. Ik heb bijna een jaar bij mijn ouders gewoond vorig jaar. En ja je moet even een stap terug nemen... en mijn moeder bemoeide haar onderbewust ook met mijn kleine en mij. maar heb in goed overleg er toch wat van gezegd. Maar als je uit huis gaat dan krijg je toch een hogere uitkering als alleenstaande moeder? Ik werk nl. 3 dagen in de week en heb een aanvraag gedaan voor een aanvullende uitkering omdat ik nu onder het minimum verdien. En deze is in behandeling genomen en ik kan naast mijn loon nog 150 euro extra krijgen van de gemeente per maand. En ze helpen mij ook om werk te vinden wat meer verdiend. Ben er nu 1x geweest en ze hadden meteen een baan voor mij die mij heel erg aanspreekt! En over werk... Loop eens een uitzendbureau binnen en vraag eens naar callcenterwerk inbound. dit werk is er genoeg en dan hoef je niet te verkopen maar telefonisch de klanten helpen met vragen. Ik zelf werk bij de belastingdienst aan de telefoon en dit werk bevalt mij tot nu toe prima! Heb er enorm veel geleerd en de doorgroeimoegelijkheden zijn er goed! Alleen de opleiding is fulltime maar dat is maar een paar weken...
Urgentieregels zijn per gemeente verschilllend hoor, even goed uitzoeken hoe het in jouw gemeente is. In heel veel gemeentes krijg je na echtscheiding ook geen urgentie meer, maar hier toevallig nog wel, als je een kindje hebt, dus ik heb enorme mazzel. Oke, ik heb nog geen huisje maar m'n wachttijd wordt wel verkort van 6 jaar naar 6maanden, dat scheelt enorm. En inderdaad, neem alles aan wat je kan krijgen, catering/schoonmaak wat dan ook, als het maar geld binnen brengt. Zoek al je toeslagen en kortingen goed uit, alle potjes. Ken je de website rechtopgeld? Daar kun je ook veel op vinden. En toch..probeer echt duidelijk te zijn tegen je moeder. Mijn moeder kon er ook wat van en heb heel duidelijk op mn strepen gestaan, tot hier en niet verder. Nu scheelt t dat ik niet bij mn moeder woon, ik zou het niet kunnen (maar ben ook stukkie ouder dan jij hihi).
Meid, wat een vervelende situatie.. Maar 1 vraagje, hoezo ben je te oud om in een winkel aangenomen te worden? Ik ben 22 en ik werk nu sinds een half jaar in een supermarkt... Ik las dat je nog lang geen 23 bent, dus dan ben je toch ook niet te oud? Probeer het gewoon, wat heb je te verliezen? Liefs en succes!
Hmmm tsja je kunt 2 dingen doen. Of verhuizen of melden dat je het echt niet tof vind van haar. gezien je eerste keus nog ver weg ligt zul je het tweede moeten doen. je zegt je durft niet maar kom op, je zult weleens vaker iets moeten doen wat je eng vind om je kindje te beschermen/voor hem op te nemen. Misschien valt het je wel mee. Als je haar nou eens uitlegt dat je je zo voelt en een gesprek met haar voert. Feit dat ze sorry zegt zegt al een hoop. Als ze in herhaling valt zeg je gewoon 'mam... nu doe je het weer' en als je dit consequent blijft doen wee tik zeker dat je zonder ruzie hier wel uit kan komen. En werkt het niet aardig dan maar boos.
Heey heey Ik heb me aangemeld bij elke winkel en ze nemen alleen maar mensen aan van 16 jaar hier omdat het anders te duur word,, vandaar dat ik overgeslagen word,, ben 20 trouwens,, Liefsz 8)
Dat kan ik inderdaad oowk proberen te doen jah,, misschien dat het helpt,, Bedankt voor het meej denken,, Ik heb me aangemeld voor een aantal banen en allemaal oowk afgewezen ivm leeftijd, kinderen of gewoon geen tijd voor mij,, We proberen wel weer verder,, Liefsz 8)
Baan is een tweede optie he. Huisvesting is het belangrijkst. Je kunt namelijk (voor de beginperiode) bijstand aanvragen. Als je maar een vrij goedkope sociale huurwoning te pakken kan krijgen heb je het meeste al gedaan.
ik heb bijstand maar hoe moet ik dan aangeven dat ik het huis uit wil,,, er staat hier een wachtlijst van 8 jaar voor een huurhuis dus dat is oowk geen optie jammer genoeg,, Liefsz 8)
Misschien daar niet maar gezien je toch geen baan hebt... Verhuizen naar gemeente waar je sneller een huis hebt?
Dat zou eventueel oowk nog kunnen alleen daar heb ik lef niet voor omdat ik dan helemaal alleen zit,, Liefsz
Dat is maar heel even en dwingt ook tot ontmoeten. Bovendien kun je dan een hele nieuwe start maken voor jezelf, misschien heb je dat wel nodig?
daar heb je wel weer een punt,, ik zal het eens kijken bij gemeente enschede,, misschien word het wel wat met hulp van de gemeente hier natuurlijk,, ( met toestemming gaat het sneller ) Liefsz 8)