Stressen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Yasmine, 31 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmine

Yasmine Actief lid

14 jul 2006
    252
    0
    0
    Stressen tijdens de zwangerschap is slecht. Maar kan het daar door mis gaan. ik heb me gister zo kwaad ziten maken over iets, was woest.
    Daarna dacht ik jeetje dit is slecht voor de babe. Vooral in deze stadium...toch of valt het wel mee....? :oops: Of is d dat alleen zo als je je constant druk loop te maken en stressen?

2. Miguel

Miguel Lid

30 okt 2006
    87
    0
    0
    Emmen
    Stress is natuurlijk nooit goed voor de kleine. Maar toch zou ik me niet al te druk maken hoor. Dan wordt het alleen maar erger. Doe maar rustig aan meid.
    Ik heb in de week dat ik uitgerekend was heel wat meegemaakt. Mijn overgrootmoeder en mijn oma zijn toen overleden. En ons kleintje melde zich netjes op de uitgerekende datum. De dag dat mijn overgrootmoeder werd begraven. 2 dagen later moest ik naar de crematie van mijn oma. Rare week dus. In ieder geval nadat ik te horen had gekregen dat mijn overgrootmoeder en oma waren overleden ben ik naar de vk geweest en zei zij dat de kleine er niks onder te lijden had. Alles ging goed met hem. En hij is er ook helemaal gezond en wel uit gekomen hoor.

Liefs Maria
    mv Miguel (2jr) en Rafael (6wk, 5d)

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Valt echt wel mee hoor... zouden anders echt niet veel kinderen geboren worden. Tuurlijk is het voor iedereen fijner als jij je fijn voelt maar denk dat tegenwoordig bijna niemand een stressloos leven heeft.

4. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    VOlgens mij is er niks mis mee hoor, eens goed kwaad worden. ;)

Incidentele stress als bijv een woedeaanval of iets als het overlijden van een naaste, kan over het algemeen echt geen kwaad. Maar er dagelijks mee rondlopen, gedurende een langere periode, dat kun je beter vermijden.

Chronische stress is niet goed voor de ontwikkeling van de baby, het kan zijn dat de organen versnelt rijp worden onder invloed van stress, sneller dan nodig is. En bij onderzoek bij ratten is gebleken dat jongen die in de zwangerschap zijn blootgesteld aan stress, later zelf heftiger reageren op stress.

Dit komt overigens uit "Veilig Zwanger" van Beatrijs Smulders. Echt een aanrader, ik had er toevallig gisteren over gelezen!

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik heb laatst ook een artikel gelezen over zwangerschap en stress.
    Het is idd zo dat incidentele stress niet zoveel kwaad kan maar bijvoorbeeld langdurige werkstress kan dezelfde invloed hebben als roken.

Beeies van moeders met stress zijn net als beebies van rokende moeders 150/200 gram lichter bij de geboorte!
    Dit kan vooral kwaad als je kindje te vroeg geboren word en eigenlijk elk grammetje nodig heeft.

6. Yasmine

Yasmine Actief lid

14 jul 2006
    252
    0
    0
    Dit was een eenmalige woedeaanval, zal niet meer voorkomen.
    Ik voel me al opgelucht! Ik hoef me dus niet zo druk te maken.
    bedankt!

:D

Deel Deze Pagina