Gezamelijk cadeau, hoeveel betalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaR, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wat vinden jullie?

Mijn tante is bijna jarig en nu zouden wij samen met mijn moeder en broer een cadeau kopen..
    Toen zei mijn moeder, dan delen we de prijs door 4 dan valt het bedrag wel mee..

Maar dat betekent dus dat ik, voor mijn man en mij, 75 euro moet betalen en mijn moeder en broer ieder maar 37,50.. Ik vind dit niet helemaal eerlijk..
    Ik heb al aangeven dat het mij logisch lijkt om het door 3en te delen, dus voor ieder huishouden een gelijkwaardig deel.. Zei vinden dit raar.. Dus denk ik nu echt zo vreemd?

Mijn broer is trouwens gewoon een volwassen man, sinds kort weer vrijgezel en woont op zich zelf.. Dus het is nou ook niet zo dat het een kind is wat nog zakgeld krijgt ;) Dit ff voor de beeldvorming..

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    per huishouden.
    Bij ons thuis is het degene die werken iets meer tov degene die het op zakgeld moeten doen. Maar vaak geven we ook door van dit rekenen we zelf als we het alleen doen

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij delen het ook altijd door het aantal personen... weet eigenlijk niet waarom. (en dat betekent in ons geval dus ook dubbel dokken, terwijl zwagerlief vaak zelfs zijn eigen bijdrage "vergeet")
    Maar als jij 75 euro gewoon te veel vind, zou ik dat wel even aankaarten.

4. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Wij delen het door huishouden. Zal net zo reageren als jij.

5. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    ehhhee... jij en je man tellen als 1.

als jij een los kado koopt krijgt tante toch ook niet van hem apart nog een kado??

gewoon delen door het aantal waarmee het kado gaat, jij, broer en moeders. anders gewoon zeggen dat jij het apart doet.

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wij doen in dit soort gevallen altijd zoals jij zegt, delen door het aantal huishoudens/gezinnen etc. Mijn ouders zijn samen 1, m'n zus&zwanger zijn samen 1 en ik ben in mn eentje 1 :)

7. Maia

Maia Niet meer actief

ik zou ook zeggen, per huishouden.

wij hebben het een tijdje geleden wel per persoon gedaan, maar dat was toen omdat het ook een duur cadeau was en mijn jongere zusje nog studeert en toen echt niet veel geld had en het voor haar zo beter uitkwam. En voor de overige zussen het weinig uit maakte. Maar normaal gezien doen wij het ook per huishouden hoor.

8. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Tja, ik zou deze constructie eerlijk vinden wanneer jullie ook dubbel zoveel verdienen als je moeder en broer. Anders voelt het voor hun een stuk 'zwaarder' wanneer jullie het door 3 zouden delen.

9. Skye

Skye Niet meer actief

Per huishouden 1 deel betalen. Zoals al eerder is gezegd.....je man en jij kopen toch ook niet onafhankelijk van elkaar allebei 1 cadeau voor de jarige!!

10. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik zou het ook doen per huishouden. ik koop ook altijd een cadeautje van het hele gezin en niet per persoon

11. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik zou het ook per huishouden doen!

12. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Per huishouden

13. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Met kado's delen wij door het huishouden maar met bijvoorbeeld gezamelijk een etentje dan doen we p.p.

14. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Per huishouden.

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nee ik vind dat niet raar wij betalen ook alleen per huishouden en niet per persoon zou wat zijn zeg als diegene met meerdere dubbele moeten betalen

16. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Bedankt voor jullie reacties.. Ik heb het cadeau helaas al besteld, anders had ik inderdaad gezegd dat ik zelf wel iets kocht..

Misschien stom maar ik was er gewoon helemaal vanuit gegaan dat we het gewoon per huishouden zouden verdelen.. Voorheen kochten mijn moeder en ik ook wel eens samen iets en dan deelden we het ook altijd gewoon door 2, terwijl ik toen ook al getrouwd was.. Vandaar dat ik er eigelijk zomaar vanuit ben gegaan dat het nu dus door 3en gedeeld zou worden..

17. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    ben het met je eens, helaas heb ik een zus die daar ook anders over denkt. Terwijl ik ook nog is werkloos ben en zij lekker verdient in haar uppie. Zou voet bij stuk houden en anders niet mee doen.

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij rekenen het per huishouden en niet per persoon!

19. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik zou zeggen door 3 en anders jammer dan en de bestelling retoueneren of bestelling annuleren.

20. Jel

Jel Niet meer actief

Ik zou het ook per huishouden doen. Ik snap je reactie dus wel...

Deel Deze Pagina