Wens voor 2e kindje, weer opnieuw het complete onderzoekstraject?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Julez, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julez

Julez Actief lid

20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al, als je teruggaat naar het ziekenhuis, krijg je dan weer helemaal opnieuw de complete molen aan onderzoeken etc? Wij hebben besloten dat wij toch heel erg graag een broertje of zusje willen voor onze kleine vent, dat we de drempel weer zijn overgestapt. Een voor ons moeilijk besluit, we hadden gehoopt dat er nog een spontane zwangerschap zou optreden.

Graag hoor ik hoe dat bij jullie is gegaan. We hebben verder geen cryo's meer, ik heb pof, man is zeer verminderd vruchtbaar.

2. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Spannend weer, veel succes!!

Wij moesten alleen een verwijsbrief van de huisarts hebben.en konden daarna gelijk starten met een ivfpoging

3. Julez

Julez Actief lid

20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar verder geen semenonderzoek ofzo? Ik ben wel nieuwsgierig hoe het nu bij ons is, aangezien ik spontaan zwanger werd na de geboorte van onze zoon.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je tussendoor spontaan zwanger geworden bent, kan het zijn dat er een afwachtende houding aangenomen wordt. Het kan ook zijn dat je direct weer met ICSI mag beginnen. Hier konden we rechtstreeks contact opnemen met de fertiliteitsafdeling, het hoefde niet opnieuw via de huisarts.

Vaak moet je wel opnieuw voor een zaadonderzoek en bewerkingstest, opnieuw een echo en je hormoonwaardes bekijken. De uitslagen van het bloedonderzoek op HIV, Lues en Hepatitis gelden maar een jaar, dus die moeten ook opnieuw.

5. Julez

Julez Actief lid

20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook wel bang voor de afwachtende houding.... Kan ik me ook wel indenken, aangezien ik spontaan zwanger werd, maar mijn AMH is 0,1, dus we weten niet hoeveel tijd we nog hebben, vandaar de wat 'ongeduld'. Ik ben erg benieuwd, hoop dat we snel de brief krijgen!

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Succes!

Ik neem aan dat de medische gegevens gewoon aan de artsen getoond kan worden en dat jullie dan niet alle onderzoeken hoeven te doen. Zaadonderzoek vast wel aangezien dat per moment kan verschillen.

7. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo Julez,

Wij zijn ook voor de 2e keer de mmm ingestapt. Bij ons beginnen nu de onderzoeken opnieuw. Inwendige echo gehad en opnieuw semenonderzoek. Deze week opnieuw echo ivm cyclusanalyse en na de hand bloedprikken. Op basis hiervan wordt bepaald hoe we verder gaan.

Bij ons eerste kindje heeft het 2,5jr geduurd voor ik zwanger was. Hiervoor hebben we 4x iui met clomid en pregnyl gehad (ivm onregelmatige lange cyclussen en slechte zaadkwaliteit, tussen de 1 rn 3 miljoen) Tijdens de 4e iui poging hadden we ook alles opgestart voor onze eerste ivf behandeling. Deze echter nooit gehad, omdat ik na mijn laatste iui poging alsnog spontaan zwanger ben geworden. Na mijn bevalling een tijdje een mirena spiraal gehad en die in augustus 2012 eruit laten halen. In januari was ik nogmaals spontaan zwanger! Helaas na 8 weken een miskraam :( wat ons ontzettend blij maakte was in eens weer weg en nu dus voor de 2e keer in de mmm....

Hopelijk zijn we beiden snel zwanger!

8. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    wij willen ook weer voor de 2e keer de mmm in gaan voor een 2e kindje. ik vroeg me inderdaad ook af of alles weer opnieuw moet inc voorlichtingsavond enzo.. ben benieuwd. vandaag hebben we de doorverwijsbrief opgestuurd naar het ziekenhuis. ik hoop dat we snel wat horen.
    Ook wij hadden gehoopt op een spontane zwangerschap:(

9. Julez

Julez Actief lid

20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar allemaal zeg! Onze zoon is nu net anderhalf geweest, en we zijn dolgelukkig met hem, en het begint nu toch weer te kriebelen, helemaal na de miskraam, die best heftig was.... Stom zeg, maar ik zie er toch weer tegenop, tegen de behandelingen :(

ik wens jullie ook allen veel geluk toe!!!!

10. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Bij ons is alleen nieuw semenonderzoek gedaan en bloedonderzoek ivm screening op ziektes. Maar verder niks. Konden zo zonder verwijzing gelukkig weer starten voor een tweede kindje.

Veel succes!

11. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een afspraak gemaakt in het ziekenhuis om eea te bespreken en konden zo weer starten, alleen een zaadonderzoek en beide bloedprikken omdat dit verlopen was geloof ik voor de evt. cryo's.

12. Julez

Julez Actief lid

20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    We krijgen nu dus weer het complete intake....de vragenlijst zat alweer bij de brief, dezelfde als bijna 7 jaar geleden....ik denk dat het wordt versneld zodra voor hen duidelijk is dat we wel weten waar het probleem ligt.... Trouwens de brief was ook snel, 2 dagen na de aanvraag voor verwijzing. Volgende maand al een afspraak.

13. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    ja wij hebben ook van de week een doorverwijzing opgestuurd en nu al reactie. en 5 nov al een afspraak

14. Julez

Julez Actief lid

20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is ook snel tammie! Wij hebben 18 november. Ik ben weer net zo nerveus als de eerste keer....

Deel Deze Pagina