Ongi-pijn na orgasme?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aardbeitje7, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Hey dames,

Ik heb een vraagje wie van jullie heeft ook zo een buikpijn na de sex (na orgasme). Ik had vandaag na de sex zo een enorme buikpijn onderin me buik die straalde naar me bovenbeen en mijn onderug. Ik dacht echt dat ik een miskraam kreeg en kreeg het zo benauwd het voelde als menstruatiepijn :(

Herkent iemand dit? Is het normaal of moet ik me zorgen maken?

2. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ik kreeg zelfs voorween.

het kan idd gebeuren maar de gyn vertelde dat het meer ongemak is dan dat het kwaad kan.

je baarmoeder blijkt samen te knijpen...

3. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Hey meid,

Ik heb dat ook een aantal keer gehad, best even schrikken maar je hoeft je er niet zorgen om te maken, wanneer je een orgasme krijgt trekt je baarmoeder samen, dat kan de krampjes dus ook veroorzaken (dat gebeurt natuurlijk ook wanneer je ongesteld wordt). Later in je zwangerschap kan je er ook harde buiken van krijgen, is je buik net zo hard als een goed op gepompte voetbal!!

Let er wel op dat je het niet hebt wanneer er geen aanleiding tot is... Maar nu zit je vruchtje goed op z'n plek en beschermt in de baarmoeder!!

Wanneer je echt twijfelt even de verloskundige bellen ;) Die snappen je vast wel.

4. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik had het ook, echt steken in mijn buik best wel lang erna.
    Maar kan geen kwaad zeggen ze...

5. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Het is dus ook al normaal in zo een vroeg stadium?

6. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Wou bijna zeggen HEEEEL normaal, maar het is een natuurlijk verschijnsel, je baarmoeder veranderd, soms als je een hevig orgasme hebt (zonder dat je zwanger bent) kan je ook gewoon krampjes krijgen. Het is een spier die samentrekt... Maar maak je niet druk, komt vaker voor dan je denkt ;)

7. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Ohh gelukkig dames! bedankt voor het geruststellen :D

8. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Agh daar is het hier voor toch?! Je bent ook pril zwanger, ik kan nog wel herinneren wat ik wel niet dacht bij elk raar gevoel, of het nou aan mij lichaam lag of ik gewoon een beetje gek werd, aanstelde, het is lastig...

Maar nog even meid ben je over de 12 weken... Kan je gaan genieten!! (wat je trouwens nu ook gewoon moet doen!!) Ik kocht de prenatal leeg met 6 weken hahahaha schreeuwde het van de daken ;) Jammer dat me buikje pas kwam met 23 weken... hahahaha

Maar bij twijfel kan je altijd je verloskundige bellen, daar zijn ze voor... elke zwangerschap is anders en ik kan je eerlijk vertellen, vertrouw op je gevoel ;) dan komt het goed!

9. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Volgens mij vrij normaal.
    Ik had er gister ook last van, alsof het opzet van binnen en lichtige weeige krampjes..
    Had er voor de zwangerschap al wat last van en nu dus ook, mijn slijmvlies komt iets naar buiten dus ik verlies soms ook nog eens bloed na het vrijen

Saar1234 vindt dit leuk.
  10. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18

De eerste zwangerschap genoot ik volop vanaf dag 1 dacht er toen ook te makkelijk over, miskramen enzo dacht ik niet eens aan, toen de miskraam had best een grote impact op me omdat ik zo naief was, tweede keer was ik wel voorzichtig maar een vriendin van me had ook een miskraam en daarna ging het goed bij de tweede, maar ook toen moest ik eraan geloven...nu de 3e zwangerschap had ik voor het eerst een knaltest (wil niks zeggen natuurlijk) maar dat gaf me een beetje hoop en nu heb ik bij ieder pijntje zo een angst, net tijdens het rijden kreeg ik 'ineens' het gevoel van : Het gaat nu mis! Waar het vandaan kwam geen idee had een beetje krampjes (waarschijnlijk darmen) maar ben zooo onzeker,ene kant voelt het beter dan de andere 2 keer maar soms denk ik misschien lijkt dat maar zo en hoop ik dat gewoon..;)

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier 1x zoiets gehad in het prille begin. Maar ik voelde me zo lamlendig dat ik niet eens aan sex moest denken...Nu ik verder ben in zwangerschap(26e week), krijg ik geen kramp maar een harde buik, ook niet erg prettig. Ik probeer dan maar zoveel mogelijk te ontspannen, en anders is het jammer hoor, sex kan ook lekker zijn zónder. Zolang manlief maar aan zijn "trekken" komt(sorry voor dubbelzinnigheid, hihi), vind ik het wel goed, mijn tijd komt na de zwangerschap/geboorte/herstel wel weer!

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik had het ook, had daar de dag erna nog last van. Vervelende bijkomstigheid ... Ik kreeg er bloedingen van, wss knapte er een vaatje bij het samentrekken van de bm ... Dus ik durf geen orgasmes meer te hebben.

13. Nicole85

Nicole85 Actief lid

23 jan 2009
    315
    1
    18
    Ik heb dit bij beide zwangerschappen gehad...en inderdaad hoe korter zwanger hoe pijnlijker het is, als je eenmaal 20 weken bent voel je alleen op dat moment dat je baarmoeder heel ahrd word (harde buik) maar dat trekt snel erna weg... Althans dat had ik zo...

Deel Deze Pagina