Stria creme

Discussion in 'Zwangerschap' started by gossiekimmie, May 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Je krijgt het of niet. Erfelijk bepaalt.

Je kan voor 1000 euro creme kopen en dan nog zegt het niets. Hier kreeg ik ze 4 dagen NA de bevalling

2. Binks

Binks Actief lid

Oct 18, 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt het inderdaad niet voorkomen, maar een vriendinnetje dat dermatoloog is zegt wel dat als je met een goede creme met veel vitamine E (volgens mij?) smeert, je huid wel beter en sneller kan herstellen.
    De gedachte achter die cremes is blijkbaar om je huid optimaal gevoed te laten zijn, zodat de littekens sneller kunnen herstellen.

Ik heb het maar als waarheid aangenomen en smeer braaf elke dag :)

3. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

Oct 11, 2012
    719
    0
    0
    Ik smeer niet. Gewoon omdat ik een luie donder ben. Morgen uitgerekend, nog geen streepje te bekennen terwijl ik er hartstikke aanleg voor heb. Aan wel of geen crème kan het dus niet liggen..

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    ik had eerst bio oil maar heb nu van Etos eigen merk,die vind ik heel prettig vooral voor mn borsten omdat deze momenteel heel warm aanvoelen en zeer doen en deze crème verkoelend werkt.

m'n moeder heeft nooit gesmeerd en geen streepje te zien dus ik hoop dat ik ook geen striae krijg:p.

ik smeer nu maar onder het mom van, baadt het niet, schaadt het niet:)

5. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Wat ik wel altijd begreep is dat smeren nadat je bevallen bent en ook als je ze krijgt toch erg belangrijk is omdat je dan idd de huidherstel ondersteunt. Ik heb een tijdje bio oil in mijn gezicht en op mijn kont gebruikt vanwege striae en littekens en het werkte verdomd ook nog hahaha!
    Of het erfelijk is heb ik nog nooit van gehoord maar dat zou kunnen natuurlijk, mijn moeder heeft 2 kinderen en 10 jaar verschil tussen mij en mijn broer en ze heeft ook niks :D :D
    Dus hopen dat er nu ook niks gebeurd, er zit 4 jaar tussen mijn kids

6. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Het is al meerdere keren gezegd: Smeren voorkomt geen striae. Het kan aan allerlei factoren liggen: erfelijkheid, hormonen, hoeveel je aankomt, hoe snel je buik groeit, mazzel of juist pech hebben...
    Je krijgt het of je krijgt het niet.
    Tot nu toe zijn mijn borsten nog geen cupmaat gegroeid (ben nu 37 weken zwanger) en mijn buik is HUGE, ben al 17 kilo aangekomen. Uitgerekend op mn borsten (of nouja, alleen mn rechterborst -_- ) zitten 3 striemen, terwijl er daar vrijwel niks bijgekomen is. Die buik is zo strak als een basketbal en zo hard als n watermeloen, maar nog geen streep te bekennen. Dus of ze nog komen, waar en wanneer? Don't know, we zullen zien.

Het enige waar ik mee smeer is kokosvet (kokosolie), maar dat is puur om mijn huid niet droog te laten worden, ik smeer het gewoon als bodylotion zegmaar, maar dan zonder toegevoegde rommel. Ga het straks ook voor de baby gebruiken. :D

7. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Ik gebruik zwangerschaps olie van Weleda. Fijn spulletje! Trekt echt lekker in en buikje wordt er heel soepel en zacht van.. Nu hopen dat het ook beetje helpt om de striemen zo min mogelijk te laten komen! Maar dat is nog ff afwachten! Nu nog niks in ieder geval.

Maar ik las laatst dat je stria niet kunt voorkomen en alleen zo min mogelijk kunt laten worden. Hopelijk valt het mee voor!

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik gebruik bio oil en heb nog geen striemen (even afkloppen)

9. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Het helpt goed om wat ouder te zijn ;) Dan heb je namelijk al meer rek in je huid, maar of dat nou een aanrader is..
    Striae op je borsten kan ook nog erin schieten door stuwing, dus smeer gerust nog even door na je bevalling

10. lilian79

lilian79 Bekend lid

Feb 28, 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    hier ook geen striae...bij mijn eerste was ik echt een soort potvis zo gigantisch!
    ik nam toen ik serieus een buik kreeg elke dag wisseldoucjes, en scrubde mn buik met suiker en olijfolie, daarna insmeren...bij de 2e ook gedaan...en ik denk dat ik dat straks weer ga doen...liep er altijd savonds als een glimworm bij met al dat vettige spul op mn buik...maar geen streep te zien...baat het niet schaadt het niet. denk wel dat als je er aanleg voor hebt dat je er simpelweg niks aan kunt doen, wat je ook doet....

11. frmama2013

Apr 29, 2013
    18
    0
    0
    Huishoudhulp
    Dat snap ik volledig.
    Ik heb geen striemen, maar dat kon ik op voorhand natuurlijk niet weten. mijn gynaecoloog zei dat dure crèmes niet helpen, maar ik dacht ook ik smeer toch maar iets, dan hoef ik mezelf achteraf niets te verwijten! Bij een volgende zwangerschap doe ik het gewoon weer.
    De crème van mustela is niet zo duur en aangezien ik niet elke dag smeer volstond 1 tube voor mijn volledige zwangerschap.

12. gossiekimmie

gossiekimmie Actief lid

Jan 12, 2012
    103
    1
    0
    bedankt dames... toch erg verschillende meningen allemaal...
    ik neem aan dat als je smeer toch het kan beperken... ookal kan je ze idd wel krijgen ik smeer met de cacoa butter van de action vind hem ook erg lekker maar of dit de beste is geeen idee?? ik ga denk ook maar van bio oil halen voor exstra en k moet bekennen ben ook onwijs lui betreft smeren haha!:)

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb bij mijn dochter heeeel hard gesmeerd met de etos crème. 2 keer per dag. Maar mijn buik is helemaal gestriemd. Dikke pech denk ik of je wel of geen striemen krijgt.

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik gebruik striae crème als dagcrème en anti-wallen! Werkt PERFECT!
    Dát is dus de zwangerschapsglow waar iedereen het over heeft :p

15. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

Jan 20, 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda

Die gebruik ik ook en geen striae te zien ook gesmeerd in mijn eerste zwangerschap ook gebruikt!

16. gossiekimmie

gossiekimmie Actief lid

Jan 12, 2012
    103
    1
    0

Toppie deze heb dus ook geeft me goeie moed:cool::D

17. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Je kan smeren wat je wil maar helaas helpt niets tegen de strepen. Je hebt er aanleg voor of niet....

Share This Page