Hee dames. Ik ben nu 4 weken zwanger en vroeg me af of een soort licht bruine afscheiding normaal is? Het lijkt een beetje op oud bloed wat vermengt is met afscheiding Graag hoor ik jullie ervaringen. Ben nog niet bekend met het zwanger zijn en zal dus waarschijnlijk een hoop vragen hebben, haha.
Volgens mij komt dit heel vaak voor en is het volkomen normaal! Zolang je geen rood verlies hebt i.c.m. krampen is het een goed teken. Anders even de arts bellen om je gerust te stellen?
De enige keer dat ik last heb gehad van lichtbruine afscheiding was het een voorteken van mijn miskraam. Maar dat betekent uiteraard niet dat dit bij jou ook het geval zal zijn. Zolang het niet doorzet lijkt mij dat er vrij weinig aan de hand is.
JA ik heb t ook gehad bij 2 van de 4 zwangerschappen en zelfs rood bloedverlies en duurde bij mij tot een week of 10,maar ze lopen hier wel rond nu
Dat is waar maar vroeg mezelf af of er meerdere hier waren die het hadden. Het is niet door gaan zetten en had vanmorgen even mijn urine ingeleverd omdat ik aan een blaasontsteking dacht wegens steeds kleine beetjes plassen maar gelukkig was het niks en hoort het er gewoon bij
Zoek even rond op 't forum en je vindt tientallen topics hierover vol meiden die aangeven dat het twee kanten op kan gaan: het kan er zeker gewoon bijhoren, kan ook voorbode van iets vervelends zijn. Dat zei de huisarts/verloskundige toch ook al
Huisarts/vk hebben hier niks over gezegd, ging over lichte krampen en lage rugpijn Maar bedankt voor de tip
De assistente van de huisarts wel toch? Ik denk dat je niets anders kunt doen dan afwachten tot de eerst echo en vertrouwen hebben in je lichaam
Snap dat het allemaal nieuw en erg spannend is,maar helaas kan je niet meer als afwachten tot je eerste echo,het kan erbij horen namelijk...Er gebeurt een heleboel in je lichaam op dit moment. Probeer ook te genieten van je zwangerschap,het is zó mooi!
@ sado laat haar lekker met rust. Ze is onzeker. Laat haar vragen stellen als ze dat wil. Als dat haar gerust stelt is dat toch goed. Reageer dan aub alleen als je wat te melden hebt ipv haar alleen maar af te kraken.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms ook wel een beetje geïrriteerd raak van TS. Er worden om de haverklap topics geopend/vragen gesteld in lopende topics waarbij iedereen goed advies geeft maar zodra er kritische vragen worden gesteld richting TS of ze krijgt niet het antwoord dat ze graag wil horen, wordt het betreffende topic op verzoek ineens gesloten. Om vervolgens twee dagen later weer een soortgelijke vraag te stellen in een nieuw topic. Ik kan mij voorstellen dat dat anderen op den duur ook gaat opvallen en/of irriteren Daar mag dan toch best wat over gezegd worden lijkt mij? Ik vind trouwens zelf niet dat Sado haar afkraakt maar misschien lees ik het anders dan dat jij dat doet.
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Maar ik snap ook heel goed dat ze onzeker is. Was ik ook. Maar ik heb veel vriendinnen om me heen die ook zwanger zijn waar ik het aan kan vragen. Ze is nog jong en wil graag bevestiging en opmerkingen waar ze dan niks aan heeft schiet toch ook niet op? Ik heb af en toe privé gesprekken met haar en heb totaal niet het idee dat ze afweren op kritiek reageert. Als je het vervelend vind dat ze steeds een nieuw topic opent.. lees het dan niet.. Dan hoef je je er ook niet aan te irriteren. Die eerste periode is nu eenmaal onzeker. Dat zakt dalijk wel als er bevestiging is dat alles in orde is..
Ik bedoel het trouwens niet aanvallend hoor. 😊. ik benoem wat ik nu zie. Kwam net een beetje rot op papier. Noem het hormonen😂
Ik begrijp ook heel goed dat ze onzeker is en dat het prettig is om bevestiging te krijgen dat ze zich geen zorgen hoeft te maken over bepaalde dingen. Dat is ook de reden dat ik in haar topics vrij vaak reageer/advies geef in de hoop dat het haar enigszins geruststelt. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ik mij ook zeker kan inbeelden dat er mensen zijn die zich hieraan irriteren en denken 'daar heb je haar weer'. Het zou haar in ieder geval sieren als er ook uitleg wordt gegeven zodra er wat kritische vragen worden gesteld. Bijvoorbeeld het topic over de reactie van haar vader. Daarin worden goede adviezen gegeven maar uiteindelijk krijg je geen inhoudelijke reacties en wordt het topic zonder pardon gesloten. @KleinMeisje93: voel je vooral niet bezwaart om vragen te blijven stellen, daar is dit forum tenslotte voor. Ik zou mij zoals ik al eerder zei over het bruinverlies niet zoveel zorgen maken.
Ik kraak niet af, ik stel vragen. Daarnaast sluit ik me aan bij bozoe, die het perfect verwoord heeft