zwangerschapscursus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door judithmaes, 9 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. judithmaes

28 mrt 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Deze week wil ik een keuze maken voor een zwangerschapscursus. Het is mijn tweede (en laatste) keer dat ik zo een cursus mag volgen en daarom ben ik op zoek naar iets wat echt heel leuk is. Wat vonden jullie het leukst en wat niet zo bijzonder??
    De eerste keer deed ik een soort zwangerschapsgym van de GGD, dat was best oké, maar nu wil ik iets anders. Misschien hebben jullie suggesties voor een cursus in Schagen?
    Ik hoor het graag! :-D

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Google is your friend ;) en ik denk dat je dit beter bij zwanger had kunnen plaatsen. Het zal wel verplaatst worden door het beheer.

3. drea1978

drea1978 Lid

25 apr 2015
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik heb een zwangerschapscursus van Mensendieck gedaan, gegeven door een heel leuke fysiotherapeute. Ik vond het erg 'stoffig' klinken maar het was verrassend interessant en nuttig met veel uitleg, plaatjes, filmpjes en ik kon de oefeningen toepassen tijdens de bevalling. Vond het overigens ook moeilijk om te kiezen. Yoga beviel niet, het was vooral uitleg en amper bewegen /contact maken met kindje, wat ik had verwacht. Ook heb ik zwamgerschapspilates gedaan, dat vond ik vooral lekker om te doen.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zwangerschapstopics mogen in het daarvoor bestemde forumdeel. ;)

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
  6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Grijns! 😂

7. judithmaes

28 mrt 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eeeh, bedankt.

8. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ik heb geen idee wat er in jouw regio allemaal aangeboden wordt, maar ik heb een cursus zwangerschapsyoga gedaan. Vond ik erg prettig. Veel bewegen, maar niet te belastend.

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Bij mijn eerste zwangerschap deed ik yoga. Heel fijn en het heeft me ook zeker geholpen tijdens de bevalling.

Nu weet ik het niet zo goed... Ik doe nog wel wat oefeningen die ik toen ook leerde, maar ik heb vooralsnog niet zo'n puf om me naar zo'n cursus te slepen. Best stom, want ik vond het de eerste keer echt een meerwaarde.

Ik zit er wel aan te denken om twee keer in de week te gaan zwemmen eerdaags. Gewoon wat baantjes en een beetje dobberen.

10. Maya1982

Maya1982 Actief lid

7 okt 2014
    140
    0
    0
    Ik doe samen met vriend de cursus 'samen bevallen' en dat zijn 8 bijeenkomsten van 2 uur (7 voor en 1 na). Had ook getwijfeld of ik dit wel zou doen, was toch niets voor mij, etc.
    Maar wel toe besloten omdat ik positieve verhalen had gelezen en mijn vriend en ik beide vrij druk leven hebben en het me goed leek dat we dit zo samen aangingen met tenminste 2 uurtje per week op elkaar irt komende bevalling gericht te zijn. Bevalt goed tot nu toe. We krijgen veel info, veel praktische tips en een leuk groepje..
    Deze cursus is door het hele land te volgen....

Deel Deze Pagina