Hoi mede zwangere of ex-zwangere vrouwen, Ik heb een vraagje of striae. Hier en daar zie ik foto's met mega striemen. Het liefst wil ik dit voorkomen. Nu heb ik gehoord dat daar een creme voor is. Heeft dit effect? En zo ja, waar kan ik die creme kopen? Of zijn er nog andere tips? Ik hoor ze graag! Tot horens, Ariska
Ik heb Biovergitures van Biotherm gebruikt en olie van Weleda... En tot nu toe geen striae. Ik heb deze tip van een vriendin die GEEN striae hefet gekregen in haar zwangerschap. Dus heb goede hoop! Heb heb begrepen dat het in je genen zit ofzo of je wel of niet striae krijgt...
Striae ontstaan door scheuren van het onderhuids bindweefsel. Een creme kan nooit zover door de huid doordringen, dus smeren helpt helaas helemaal niet. Je hebt geluk of je hebt het niet
denk dat het wel enig effect heeft dat je je huid soepel houdt dmv een olie hoor.. dan rekt het heel wat beter dan een droge huid!
Hoi hier ook alles geprobeerd ,maar echt wel striae hoor. Het is inderdaad onderhuids en de een heeft er wel veel last van en de ander iets minder en er zijn ook mensen die nergens last van hebben, maar dit ligt echt niet aan de creme hoor. Succes
meid ik heb gesmeerd als brugman, en dacht tot de 36e week joepie het helpt...Nog geen dag later verscheen een complete landkaart...hier heeft dus geen ene reet geholpen..en dan heb ik ook nog eens gesmeerd met de duurdere smeersels...
als je aanleg hebt er voor kan je smeren tot je een ons weegt het helpt voor geen meter. bij mij kwam de straie pas toen ik bevallen was
Hallo, Helaas heb ik ook geen goed nieuws. Meteen vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was (5 weken ) ben ik begonnen met smeren. Ik heb bijna alle cremes en gels wel gehad, ook de duurdere potjes en toch heb ik striae gekregen. Als je er aanleg voor hebt, kun je smeren wat je wilt, maar geeft geen ene moer! En striae is idd onderhuids, dus cremes helpen echt niet. Nou, succes en hoop voor je dat jij een van de gelukkigen bent die geen striae krijgt. Liefs Elly.
Zoals eerder gezegd........Je krijgt het wel of niet........Daar helpt geen enkel smeersel tegen omdat het onderhuids is... Dus het is gewoon een dosis geluk hebben
ik heb gesmeert vanaf de dag dat ik wist dat ik zwanger was... maar tevergeefs ik zit helaas ook onder. je krijgt ze of je krijgt ze niet en daar hebt geen 1 middeltje tegen
Helaas, alle smeerseltjes zijn best lekker misschien, maar als ze ze krijgt, krijg je ze gewoon echt. Ik heb nooit gesmeerd, en kreeg bij de eerste al binnen een paar maand een aantal fikse strepen. Ook met de tweede. Da's nu 21 jaar geleden, de strepen zijn in de jaren niet weggegaan maar wel heel zachtrose geworden, net als de rest van m'n vel. Deze keer heb ik er echter nog niet één bijgekregen, hoewel ik toch al 34 weken ben. En de roze strepen zijn ook niet rood geworden. Oja, nooit gesmeerd, met alledrie zwangerschappen niet.
Je bovenste huidlaag kun je eventueel wel soepel houden met 1 of andere smeersel, maar het is je onderhuid die scheurt. Je kunt er echt geen fuck aan doen! Snap zoiezo niet waarom mensen zich daar zo druk om kunnen maken. Ik ben er juist trots op! Zo ziet iedereen dat ik een kind heb, ook als ik mn ventje een keer niet bij me heb, iedereen zal weten dat hij bestaat! Gaaf toch
Hier niks gesmeerd, zelfs geen bodylotion. Te lui voor Heb geen enkele streep, maar eh... wel een paar kilootjes extra gekregen. Ach, een en ander is genetisch bepaald (ook mijn eetlust, hahaha!)
tijdens de zwangerschap zei ik nog tegen mijn man oh te gek geen striae maar na de bevalling helaas toch wel wat streepjes en ook ik heb gesmeerd met vanalles het kostte meer geld dan dat het hielp
in het begin ziet de striae er niet uit. Maar na verloop van tijd zie je er haast niks meer van. het word steeds lichter en lichter. Op het laatst zie je ze alleen als je weet dat ze er zijn. Dus je bikini nog niet weggooien.
Het enige dat ik heb bedacht is dat smeren vanaf de heupen t/m boven de borsten (en ook de zij-kanten e.d.) de doorbloeding stimuleren en de huid iets soepel kunnen houden. Dus ik doe het smeren meer daarvoor en smeer dus niet even snel, maar probeer echt de doorbloeding te stimuleren. Tja.. tot nu toe nog geen streepje te zien, maar ik ben er nog niet In ieder geval hoef je geen dure zalf te kopen. Ik heb zelf de BBB-creme van dr v.d. Hoog.
wat ik vaak lees is dat je wel kan smeren om je huid soepel te houden maar dat het geen striae kan voorkomen... Je krijgt het of je krijgt het niet en daar helpt veel smeren niets aan Ik heb ook veel striae gekrgen ineens na de kerstvakantie...veel rust gehad, buik een groeispurt enneh tsja dat kon mn huid ff niet aan Ach t is voor een goed doel hoor, en er zijn ergere dingen om je druk over te maken!