Ik smeer mijn buik, bovenbenen, billen en borsten extra in vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Het werkt misschien wel niet, maar dan heb ik in ieder geval het idee dat ik er zelf alles aan gedaan heb. Ik heb nu nog helemaal niets, maar ik weet dat het helemaal op het laatst of zelfs na de bevalling nog zichtbaar kan zijn. Als het komt is het niet anders... Maar sorry het is niet iets waar ik persoonlijk trots op zou zijn en ik weet dat er ergere dingen in het leven zijn, maar ook al heb ik straks een kindje hoop dat ik er toch weer een beetje uit ga zien als voor mijn zwangerschap eruit zag. Ik was wel tevreden met mijn lijf
Hoi, Haha ja snap ik! Maar ja ik bedoel t is geen drama ofzo..haha nee mooi is het niet...maar k heb zelf ook al een aantal beste andere littekens dus tsja kan me dr niet druk om maken Maar k hoop voor jou dan dat het weg zal blijven groetjessss, Mili
ik heb de olie van weleda deze zou heel goed zijn maar helaas zijn ze bij mij sinds deze week al heel lichtjes aan het komen maar.. het is voor een goed doel!
Een kennis van mij heeft tijdens haar zwangerschap bij, ik geloof een haptonoom, gelopen en daar werd haar buik elke week flink gemasseerd. Hij knede echt haar vel flink en ze heeft geen strepen gekregen. Ze zal dus ook wel geen aanleg ervoor hebben gehad, maar toch geloof ik wel dat als je het bindweefsel dus masseert en soepel houd, je er wel wat kunt tegen houden! Groet Snoozie
Ik smeer me ook dagelijks 2 keer in. Ben benieuwd of het uiteindelijk helpt.. Mijn moeder en zusje hebben er wel een beetje last van gehad, dus grote kans dat ik het ook krijg!
hoi, toen ik 8 jaar geleden zwanger was gebruikte ik een anti stre creme van Vichy.Het kost rond 20 euro maar het helpt echt wel! Nu ben ik weer zwanger en ik heb weer hetzelfde creme besteld via de apotheek.Dat moeten julli echt proberen. Groetjes, Beata
Ik gebruik de Mama creme van zwitsal, dat zou helpen om de huid wat steviger te maken. Naja ik gebruik het vooral omdat ik het lekker vind ruiken en fijn vind dat mijn vriend elke avond mijn buik ermee insmeert Ik denk dat je gewoon gelukt hebt, of niet. Ik ben vroeger een tijd ineens behoorlijk aangekomen en heb daardoor op mijn heupen flink wat strepen...doe je niks aan, maar ze zijn helemaal wit geworden dus t valt niet direct op hoor
hier ook vanaf het moment van de postieve test 2 maal daags gesmeerd maar helaas toen het eenmaal begon was er al snel geen houden meer aan. op het einde had ik het hele wegennet van de benelux op mijn buik. ook de vlos gaf aan dat je er echt niets aan kan doen wat mensen ook beweren. het komt van binnenuit, en je hebt of pech of veel geluk. joyce
Hoi je ken er wel iets tegen doen, smeren is daar maar 'n klein onderdeel van. De creme helpt om je huid soepel te houden en 't smeren/masseren is weer goed om 't onderhuids bindweefsel soepel te houden. Daarbij helpt 't beste bindweefsel massage en dat kun je ook zelf doen door tussen duim en wijsvinger 'n stuk huid op te pakken,te rekken en weer loslaten. Dat herhaal je over heel je buik. Daarna smeer je jezelf lkkr in. Heb je toch striae,ga dan naar 'n dermatoloog voor'n microdermabrasie behandeling. Gr.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap wel gesmeerd, maar wel wat streepjes op mijn heupen gekregen, terwijl mijn huid daar helemaal niet strak stond. Tijdens de bevalling wat streepjes onderaan mijn buik gekregen (zag het gister pas , het boeit me ook niet zo, mijn dochter is veel interressanter ), ik vind het juist wel mooi, want daaraan kan ik nog zien dat mijn dochtertje in mijn buik heeft gezeten. Buik is inmiddels zo dun en bijna weer helemaal even strak, dat ik het daaraan niet meer kan zien.
ben blij dat het voor jou zo uitgepakt heeft maar dat men zegt, dat je er wat moois voor terug krijgt werkt ni altijd natuulk. Tuurlijk krijg je er iets moois voor terug maar dat neemt ni weg dat je je intens ongelukkig ken voelen met je lichaam als je buik van links naar rechts en van boven naar beneden helemaal onder de paarse striemen zit en daardoor ook je huid ni eens meer strak ken worden. Dan is het tog een heel ander verhaal
Hier nog 1 met aanleg voor striae. Ik heb tijdens de groeispurt in de pupertijd wat strepen op m'n bovenbenen gekregen. Daar is nu nauwelijk meer wat van te zien. Zus en moeder hebben het ook allebei gekregen tijdens de zwangerschappen. Toen ik wist dat ik zwanger was heb ik vanaf dag 1 gesmeerd. Alleen m'n buik. Tot nu toe nog geen 1 steep op m'n buik te bekennen. *klopt af* Ik heb wel strepen op m'n bovenbenen aan de achterkant. Daar smeerde ik nooit. En ik ben sinds een paar weken gestopt met m'n borsten insmeren omdat dat beter zou zijn ivm BV. En daar ook sinds een week of 3 strepen op. Ik ben er dus van overtuigt dat smeren wel degelijk helpt. En dan niet zo zeer waarmee, maar meer het idee van je huid soepel houden en tegelijk je doorbloeding stimuleren. Ik smeer 1 of 2 x per dag m'n buik stevig in met huidolie van dr. Kneipp. Ruikt lekker, is lekker vet en trekt snel in.
hoi ik heb in mijn pubertijd door groeien straie op mijn boven benen gekregen zijn wel lichter geworden maar lichter dan mijn huidskleur dus zijn nog steeds heel goed te zien. Ik smeer mijn buik elke morgen en avond in mijn celtone en masseer mijn buik daarbij maar ja het is afwachten of het helpt ben bang als ik straie op mijn buik krijg dezen net zo zichtbaar worden als die op mijn benen
Dan eigenlijk een andere vraag. Als je het toch niet kan voorkomen, is er dan een methode om de striemen na de zwangerschap te helpen lichter te worden?
zover ben ik nog niet... maar het schijnt dat ze vanzelf wat lichter worden. maar verdwijnen zullen ze, zeggen ze, niet.
Klopt dat we lichter worden als ze bv paars zijn worden ze na verloop van tijd parelmoer. Als 't eenmaal die kleur heeft ken je ook naar 'n dermatoloog gaan voor 'n chemische peeling. Helemaal weg zal 't ni gaan maar de parelmoer glans gaat ervan af dus minder zichtbaar.
Dat ligt er maar net aan hoe gevoelig je ervoor bent en hoe hard je huid moet oprekken voor de groei van je buik. Ik heb gesmeerd bij het leven (3 maal daags), maar het heeft niks geholpen. Vanaf 12 weken kwamen de eerste strepen al. Ben nu inmiddels een zebra en heb me er maar bij neergelegd. Ik smeer nu alleen nog om het "trekkerige" gevoel weg te krijgen.