Hoi dames....... Na mijn 1e zwangerschap had ik bijna geen striae overgehouden, op wat mini streepjes na die niemand opvielen. Ik droeg al snel weer een bikini naar het zwembad. Door deze 2e zwangerschap zijn die streepjes weer gaan oprekken en heb ik er ook wat extra bij gekregen.... ze zitten rond mijn navel en vallen duidelijk op. Ik weet natuurlijk nog niet hoe het eruit gaat zien als mijn buik straks weg is. Na de 1e zwangerschap had ik al snel weer een platte buik maar ik heb er nu een hard hoofd in dat ik er nu weer zo goed vanaf kom. Wat betreft de striae weet ik wel zeker dat je t duidelijk gaat zien. Ik baal er eerlijk gezegd best van en zie nu al op tegen onze vakantie als ik ga zwemmen Ik weet niet of ik mijn bikini nog aan durf. Ik ben benieuwd wie er ondanks striae gewoon een bikini draagt Ben ook benieuwd hoe dat er nu bij jullie uitziet. (voor wie een foto durft te laten zien) Ik hoop niet dat ik negatieve reacties krijg als 'wees blij dat je een gezond kindje krijgt' want dat is natuurlijk ook het allerbelangrijkste en daar ben ik super blij mee maarrr... ik als ijdeltuit vind mijn lichaam ook nog best belangrijk
Hier in de laatste dagen van de zwangerschap/tijdens bevalling toch nog striae gekregen, maar ga morgen een nieuwe bikini kopen I earned my stripes! *zegt ze nu heel stoer maar zal best even slikken zijn* Zonder gekheid, ik vind het best heel spannend, zeker omdat ze nog enorm zichtbaar zijn door de kleur. Dit trekt vast straks weer wat weg
Ik zeker niet, heb op mijn onderbuik best wel wat striae maar ga nooit meer een bikini dragen! Ik draag wel een tankini, bedekt het tenminste maar goed, eerst nog maar eens proberen mijn buikje (9 kg) kwijt raken, voor die tijd ga ik niet zwemmen, schaam me kapot voor mijn lichaam
Als ik het bij aan ander hoor dan denk ik 'niks mis mee gewoon een bikini aan doen!'. Toch moet ik eerlijk zijn en ik denk dat ik dit jaar voor het eerst sinds jaren toch maar een badpak ga kopen. Wanneer de striemen niet meer rood zijn doe ik wel gewoon weer een bikini aan, maar nu vind ik het te opvallend. Al denk ik wel dat het anderen niks interesseert maar het is toch je gevoel hè. Drieka, wat jammer dat je je zo erg schaamt . Ik heb ook wel moeite met de verandering van mijn lichaam maar schaamte heb ik gelukkig niet.
Ik zal eerlijk zeggen dat ik dit jaar nog lekker veilig in badpak ga. Maar om je gerust te stellen: ik had echt veel lange dikke striae die nog erg donker waren na de bevalling, en na zo'n zes maanden waren ze al heel licht en dun, zeker niet meer storend. Terwijl ik echt dacht dat het nooit meer goed zou komen met die lelijke buik je blijft ze altijd zien, het blijven littekens, maar ze vallen niet meer zo op.
Striae kan mij eigenlijk niet zo heel erg boeien...dat hangbuikje vind ik toch een stuk erger Maar nou valt striae mij sowieso eigenlijk nooit echt op bij anderen! Wel doet zon wonderen (minder kleurverschil) of een zelfbruiner. Maar weet je, als je echt goed om je heen gaat kijken, heeft iedereen striae. Zelfs mannen hebben er vaak genoeg last van! De enige die zich er bewust van is, dat ben jij zelf. Maar waarom zou je je daar druk over maken? Je bent net bevallen, je bent geen topmodel (denk ik?? ) met een personal trainer en privé kok, die jou in vier weken tijd weer het 'perfecte' lichaam geven. Ik begrijp het wel hoor, het is een drempel die je voor jezelf moet nemen. Maar de vrouwen die het opvalt, zijn waarschijnlijk vrouwen die zelf zijn bevallen. En de mannen...die kijken toch naar hele andere dingen Dus hop die bikini aan! En lekker genieten van het zwemmen met je kindjes straks op vakantie! En Drieka, hoe cliché het ook klinkt, dat lichaam waar jij je zo voor schaamt, was wel in staat om een lief en gezond kindje op de wereld te zetten! Niks om je voor te schamen, iets om juist heel erg trots op te zijn!
de mijne waren nog rood na de bevalling van dl toen ik voor het eerst weer een bikini aan had.. heb er trouwens best veel.. was wel veilig op babyzwemmen maar altijd blijven dragen. later zag je er bijna niks meer van omdat ik zelf ook een lichte huid heb. nu wel tankini aangeschaft omdat ze wel weer erg opvallen. na deze bevalling hoop ik me ook weer zeker genoeg te voelen voor de bikini.
Ik heb ook striae van mijn eerste zwangerschap. Daarna gewoon een bikini gedragen hoor! Het zit rond mijn navel en trok grotendeels weg. In mijn tweede zwangerschap is het gelukkig niet erger geworden. Mijn buik is nu nog wel slap, ben 3 weken geleden bevallen, maar ik ga gewoon weer aan de slag met sporten! En dan komt die bikini ook wel weer goed. Trek gewoon een mooie bikini aan waar je je goed in voelt en niet denken aan wat anderen misschien van je zouden kunnen denken (doen ze namelijk toch niet )
Je ziet nu trouwens ook heel veel van die high waist bikini broekjes. Dat misschien een idee? Verdoezelt gelijk alles wat je wilt verdoezelen en kan je toch een beetje wennen aan het bikini idee
Helaas een beetje een wazige foto, omdat ik m'n buik 'eruit geknipt' heb. Tijdens mijn eerste zwangerschap 30 kilo aangekomen, en helemaal vol met striae. Echt dikke paarse strepen. Op onderbuik, rond navel, borsten, benen, billen... Maar zoals je ziet viel het anderhalf jaar later echt niet meer op. Alleen als je er met je neus bovenop ging staan. Hoop dat het nu weer gaat lukken
Hier is het echt niet 'i earned my stripes' Verhaal.. Ik heb ook wat striae en een slappe buik en baal er echt mega van!! Zal morgen even n foto plaatsen ( het is gelukkig al veel minder erg dan het was..) Maar toch draag ik gewoon een bikini vind een badpak echt geen gezicht
Misschien moeten we een soort protest-actie tegen striae-haters doen. Met zijn allen in bikini naar 1 zwembad
Mijn man is erg lief en die maakt het helemaal niks uit maar elke keer als ik in een spiegel kijk (ook met kleding aan), dan kan ik wel janken, ik kan er niet mee omgaan dat ik zo'n hangbuik heb overgehouden. Kan ook mijn eigen jeans gewoon nog niet aan, draag nog steeds positiejeans of met heet weer een rok met een elastieken band, dat rekt gewoon mee. Je ziet ook gewoon erg duidelijk dat die buik komt door een zwangerschap want het is echt zo'n bolletje, de rest van mijn lichaam is weer vrijwel normaal, mijn bovenbenen zijn nog een tikje dikker maar dat is een kwestie van tijd. Ben gewoon bang dat die buik nooit meer normaal wordt, die striae maakt me totaal niks uit, ik loop toch niet in een naveltruitje , het gaat me puur om het feit dat ik er nog uitzie alsof ik 20 weken zwanger ben . Kan er gewoon niet mee omgaan! Natuurlijk ben ik blij met onze gezonde zoon en dat die zwangerschap me gelukt is met mijn lichamelijke beperkingen, dat staat er echt los van.
Ik heb na een Groeispurt op 12 jarige leeftijd al striae op mijn bovenbenen. Broekjes met een touwtje deed ik dus al nooit aan. Daarnaast had ik de afgelopen jaren ca. 5 kg teveel aan mijn lijf dus had al bikini's met een wat hoger broekje (vind ik ook gewoon fijner zitten). Nu zit er redelijk wat striae op mijn buik en ondanks dat ik 8 kg lichter ben dan voor mijn zwangerschap heeft deze toch wel een blubberbuikje nagelaten. Maar draag gewoon een bikini. Voel me prima over mijn lijf en ik vind dat je best mag zien dat ik een kind heb gekregen (oftewel, nu heb ik een goed excuus ). Het viel me wel op (net terug van weekje center parcs) hoeveel moeders een badpak aanhebben. Denk dat iedereen moet doen waar zij zich prettig in voelt al wordt ik niet blij van een string bikini, hoe strak de billen die erin zitten ook zijn
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap striae op mijn buik gekregen na een groeispurt in omvang van +10cm in een week. Helaas is het nog heel erg zichtbaar en helpt een diastase er niet aan bij dat het er mooier uitziet. Echter ik draag wel gewoon een bikini. Vanaf het eerste jaar. Was toen 19 en een badpak droeg ik al vaak genoeg met trainingen en wedstrijden, voor het strand droeg ik echt graag iets anders. Vooral omdat ik ondanks mijn striae en iets hangbuik echt veel meer figuur en borsten(!) heb met een bikini in vergelijking met een badpak. Heb vrij brede heupen en schouders, maar een smalle taille en met een badpak of tankini aan zie je daar vrij weinig van. Een bikini verdoezelt mijn striae en buikje niet, maar geeft zoveel positiefs voor de rest van mijn lijf dat het toch fijner voelt.
Nu na 4 maanden is de striae een stuk lichter geworden. Nog wel rood maar niet zo vurig als het eerst was. Ik heb wel een nieuwe bikini gekocht want low waisted stond niet meer zo goed, ook door de paar kilo's die er nu nog aan zitten. Als ik om me heen kijk op het strand/zwembad/meer zijn er heel veel mama's (en papa's) die met striae en (nog) een buikje rondlopen. Ik blijf maar denken, ik heb de tijgerstrepen verdient!