striae en bikini??

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door beauty2012, 26 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wow, Lydia! Wat een prachtig figuur. Ben jaloers haha. Hier is het echt mijn gehele buik en aangezien ik snel bruin kleur steekt de striae best erg af.

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Dank je :).hier ook heel snel bruin maar dan word de straie alleen wat roder ..
    Aan de kilo's licht het niet maar het is echt heel los allemaal ..
    En die straie is echt ( na 2,5 jaar ) al heel veel minder geworden gelukkig ..

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja dat losse is wel frustrerend! Hier is het helaas na ruim 7 jaar nog heel duidelijk aanwezig. Heb in die eerste zwangerschap alleen striae ontwikkeld: wel lichter geworden, maar zo duidelijk.. :(

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hmm dat is niet fijn! Ook zo frustrerend dat het blijvend is!
    Ik had na m'n eerste zwangerschap niks..
    Bij de 2e dikke buik na 32 weken ineens straie ( navelbreuk had ik al wel heel snel) :(

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ik heb gelukkig makkelijk praten met slechts twee kleine streepjes bij mijn navel waar een piercing zat (misschien daardoor?), maar kan heel goed begrijpen dat je met meer striae toch echt over een drempel moet om weer in bikini te gaan.

Hier wel gewoon in bikini omdat mijn striae, die ik ook rond mijn heupen heb, maar weinig voorstelt. Als ik andere moeders zie die ook met strepen een mooie goedzittende (dat vind ik voor zwemkleding echt belangrijk) bikini aantrekken vind ik dat alleen maar mooi en stoer om te zien!

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb aardig wat striae op mijn buik en ben veel afgevallen dus strak is het ook niet. Ik ga gewoon in bikini. Mensen vinden er altijd wel wat van en dat ben ik zo zat! Heb wel een goed passende bikini, geen huid dat over mijn broekje hangt dus. En dan kan het prima.

7. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Omdat ik tijdens mijn zwangerschap heel snel, heel veel aankwam (+30 kg), heb ik echt overal striae: benen, buik, zij, heupen, borsten etc. En omdat ik die kilo's ook weer heel snel kwijt was, heb ik ook overal van die fijne losse huid. Ik heb dus ook een slap hangend buikje waarmee ik tegelijkertijd nog steeds zwanger lijk :). Desondanks ga ik gewoon in bikini, hoor. Moet wel even op zoek naar eentje die nu goed bij mijn 'nieuwe' figuur past. Ik ben trouwens wel gewend dat mensen kijken, aangezien ik een huidziekte heb waardoor ik met name in mijn liezen en rondom mijn oksels grote witte pigmentloze vlekken heb.

Maar ja, mensen kijken maar raak, iedereen heeft wel wat ;). Straks in bikini gaan is wel een beetje een drempel, maar het weerhoudt me er echt niet van. Mijn lichaam is in staat geweest om een kind op de wereld te zetten, en dat gevoel overtreft alle eventuele schaamte :)

8. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hm, mijn buik is een rampgebied na de zwangerschappen.
    20 aangekomen, inmiddels 25 afgevallen.
    Straie, navelbreuk en diastase, hoppa :D
    Maar ik heb maatje 38, vetpercentage 20% en een best afgetraind lijf waar ik hard voor werk dus no way dat ik mezelf in badpak ga verstoppen.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben acht weken na m'n bevalling (van een tweeling) gaan zwemmen met mijn oudste. Ik droeg toen gewoon een bikini. buik zag er toen zo uit:
    Heb niemand gillend horen en zien wegrennen.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    En nu net deze foto gemaakt. Het ziet er inmiddels (ik zit nu op bijna drie maanden na de bevalling) dus alweer beter uit ;)
    Ik snap alleen niet waarom je een badpak met striae aan moet doen. Tuurlijk: ik had ook liever én m'n kinderen gehad én GEEN striae. Maar het is ff anders gelopen: m'n buik zit onder die strepen. Boeiend!! Ik heb er prachtige kinderen voor gekregen!
    Een badpak vind ik persoonlijk zo ontzettend 'moeke'. ;) :p

11. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.796
    496
    83
    Maartje...jij ziet er 8 weken na een bevalling van een tweeling zo uit :$ Ik mag er alleen maar van dromen, dat mijn buik ooit weer zo plat wordt haha.

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat ik striae heb vind ik zelf niet echt een probleem maar wel dat ik ineens een hangbuikje heb, ik had van tevoren geen sixpack maar ik had wel gewoon een vrij platte buik, nu ben ik in buikomvang bijna 40 cm toegenomen tijdens de zwangerschap dus wel gigantisch maar goed, ben nu 3,5 maand geleden bevallen en had verwacht dat het wel wat sneller normaal zou worden, zal hieronder 2 foto's toevoegen.

Bekijk bijlage 463443 Bekijk bijlage 463444

Ik voel mezelf er echt lelijk door, manlief vindt dat ik me niet moet aanstellen want dat het gewoon het resultaat van een prachtig kindje is en dus niet erg ;).
    Ik wil mijn eigen broeken weer aankunnen en dat lukt nu gewoon nog niet.

13. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ach Drieka, n.a.v. je verhaal zat ik veel erger te denken!
    Snap wel wat je bedoeld, maar drie maanden na de bevalling is nog best vroeg. Gezond eten en voldoende bewegen. Het trekt echt nog wel wat meer bij!

@maartje, wat een.prachtig figuur! Trouwens geweldig dat je ook gewoon in bikini gaat, ik vind dat dat ook echt gewoon moet kunnen. De roodheid van de striae trekt nog wel weg en zie je het inderdaad in die korte periode echt al wegtrekken.....

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha bedankt voor de complimenten. Maar met een lage skinny jeans valt er nu wel een velletje over het randje heen. En ik voel dat m'n bekken nog uit elkaar staat. Ik kan nu nog niet sporten (ivm bekkeninstabiliteit) maar ik vermoed als ik dat weer kan dat er nog heel wat te winnen is. Ben dus niet geheel ontevreden ;)
    Mijn zoons eten mij volledig op haha. Was 6 dagen na de bevalling op 1 kilo na weer op m'n startgewicht ;)

15. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik ga in badpak als ik naar het lokale zwembad ga met de kids. In de vakantie in het buitenland trek ik wel een bikini aan, omdat niemand me daar toch kent😁. Mijn buik is gewoon een grote ramp...slap en tijgerprint all-over, zelfs boven de navel. Dus erg gemakkelijk voel ik me helaas niet in bikini.

16. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb alleen wat striae op mijn heupen en binnenbenen. Mijn figuur is wel veranderd. Iets voller en slappere buik en borsten. Ik heb een hele berg bikini's en badpakken online besteld en gekeken waarin ik er het mooiste uit zie. Het is een mooi badpak geworden:

https://www.zalando.nl/tommy-hilfiger-halter-stripe-tape-badpak-blauw-to141h00b-k11.html

Helemaal niet moederachtig vind ik. Als een bikini mij later weer mooier staat koop ik weer een bikini :)

17. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb echt een gruwelijke hekel aan een badpak. Ga dus lekker in bikini straks al zit de striae inmiddels op mn rug ;)
    Het minst mooie deel van mijn lichaam vind ik mijn benen, en die zie je in een badpak ook :);)

18. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik ben sowieso een badpakdrager, masr dat komt doordat ik het lekkerder vind zitten ( als kind fanatiek zwemmer geweest) maar zal het er niet om laten om vanwege een tijgerprint een bikini te dragen,
    Ikdenk ten eerste dat ze daat toch niet naar kijken en welke moeder heeft ze niet??!!

19. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    oeps.. ik was vergeten dat ik dit topic gemaakt had:) dus ik lees nu pas net jullie reacties.
    Thanks voor de foto's! ziet er niet schokkend uit bij jullie idd;)
    Ik ben inmiddels ruim een week geleden bevallen en mijn buik is alweer bijna plat! De striae is huidkleurig gelukkig maar je ziet het wel echt.
    Hopelijk krimpen ze nog wat meer de komende weken...
    Ik denk dat ik wel gewoon in bikini ga en dan een broekje koop die net iets hoger zit.

Deel Deze Pagina