Striae?? en wanneer??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kissie, 31 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik ben nu 21 weken zwanger en heb al een behoorlijke buik. Hij is mooi gegroeid met tot nu toe geen streepje striae. Ik hoop dat ik zo door groei. Hebben jullie striae gekregen en met hoeveel weken begon je dit bij jezelf te zien??

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    das heerlijk.
    Ik heb onderhand een hele landkaart op me buik staan van de striae hahahaha smeer me helemaal suf maar helaas help het voor geen meter begon ze ook al te krijgen toen ik al een week of 16 was.

3. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Heb nog geen striae en hoop dit zo te houden :D
    Ik smeer elke dag met spul.
    De ene dag met zwitsal, de andere dag met clarins olie.
    Om het soepel te houden. Of het echt werkt weet ik niet maar niet geschoten... :rolleyes:

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    sjouwtje, had jij van jezelf ook al een beetje een dikke buik? Want ik kan me voorstellen dat iemand die hartstikke strak in zijn vel zit sneller striae krijgt. Aangezien ik geen superstrak buikje had hoop ik dat ik hier nu voordeel bij zal hebben :) Is het toch nog ergens goed voor geweest!

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hoi Kissie.
    Ik ben niet slank van mezelf en had geen een streepje staan van me molligheid het zijn echte zwangerschapsstriemen.

6. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja elke buik moet toch groeien, hoe dik je ook bent toch? Dus het zal wel aan je huid liggen of je wel of geen striae krijgt. Ik smeer mezelf elke dag in met babyolie, maar er helpt toch niets tegen... vervelend genoeg.

7. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Ik heb (nog) geen striae. Smeren helpt niet..helaas, met smeren hou je de bovenkant van je huid soepel, maar striae ontstaat in de onderhuid. Zo zat het ongeveer geloof ik...maar ach..smeren is wel altijd lekker toch :)

gr. debby

8. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

ik hoop ook dat ik geen striae krijg, tot nog toe geen van de zwangerschap houwe zo, maar voel af en toe wel een gespannen huid :cry: , dus mss krijg ik het nog (hoop van niet) we zien wel. enne heb gehoord dat smeren niks uithaalt, ik doe dit wel af en toe hoor ;) ook al is het meer het idee. het schijn dat je het gewoon kan krijgen aanleg?? wie weet. ik ben van mezelf wel slank op zich.

gr saskia

9. wendy80

wendy80 Bekend lid

21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Ik kreeg ze pas in de 8ste maand.
    Ach ja,na 6 jaar zijn ze heel licht
    geworden en het stoort me niet echt.

Liefs Wendy

10. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Goeie vraag dit! Ik was daar eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar, vanaf welke week dat al kan ontstaan. Ik ben nu iets meer dan 28 weken en heb het nog niet, maar check wel iedere dag.... Bij de één komt het al vrij in het begin en bij de ander pas op het einde geloof ik. En sommige gelukvogels krijgen het helemaal niet.
    Ik heb in het begin wel behoorlijke jeuk gehad op mijn buik en toen dacht ik eigenlijk dat ik het wel zou krijgen. Maar nog steeds niks dus. We wachten het maar af.

11. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Oh ! :) stom zeg, ik ben al 29 weken! tssss was ff het ff kwijt! Hormonen misschien??

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik had het al toen ik 12 jaar was....
    En hoe het nu gaat vorderen??? ben benieuwd en hou mijn hart vast!

13. ik smeer ook vaak (niet elke dag, daar ben ik soms te lui voor :oops: ) en op mijn buik en borsten is nog niks te zien.

Maar op mijn ene bil!!! Allemaal strepen en striemen. En op mijn andere bil een paar. Tja, en daar smeer ik evenveel als op mijn buik en borsten.

Och, we krijgen er iets moois voor in de ruil.

Saartje

14. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Een week voor de bevalling scheurde mijn buik open haha klinkt lekker dramatisch en mijn borsten begonnen met de bv te scheuren (de huid dan hè)

Op mijn borsten zie je er niets meer van en mijn buik is ook bijna niet zichtbaar, zijn hele lichte zilveren strepen geworden.

15. Niet meer actief

Ik was hartstikke slank voordat ik zwanger was van de eerste (tsja, met nadruk op was) . Ik heb geen stiae op mijn buik, maar wel boven mijn schede. Volgens mij had ik ook wat op de zijkanten, maar dat is aardig weggetrokken.

Je doet er niks aan, je kunt smeren totda je een ons weegt, maar het gebeurt toch allemaal onderhuids.

Dus hopen dat je strak blijft anders.....vette pech!

16. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ik heb tijdens mijn pubertijd last van striea gekregen omdat hoe jonger je bent hoe minder elastisch je huid. Nu heb ik er een paar onder mijn borste gekregen. Maar die zijn ook wel wat uitgerekt ook hahah. Verder niet gelukkig nu maar hopen dat het zo blijft. Veel drinken helpt wel om je huid elastisch te houden en verder kan je er weinig aan doen helaas. Maar als je ze wel hebt schijn je ze met rozenolie van weleda minder zichtbaar te smeren, dit helpt ook littekens te vervagen enzo dus het proberen waard toch ...

17. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik heb ook als puber wat streepjes gekregen, op mijn heupen. Nu nog helemaal niets op mijn buik, terwijl die toch echt flinke groeispurten heeft. Ik smeer er af en toe olie op maar ja, zoals gezegd, je houdt het toch niet tegen dus ik zie wel of 't komt of niet.

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ben nu zwanger van de derde, en bij de eerste en tweede geen streepje te zien. ik was wel slank, maatje 32/34 dus dat zegt niet zoveel. het heeft meer met aanleg te maken. en als je te veel in te korte tijd aankomt, extreem aankomt heb je natuurlijk ook meer kans.

19. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Ik heb gelukkig ook nog geen striae - en hopelijk krijg ik er ook geen een, maar je weet maar nooit. Mijn moeder heeft het wel gehad, maar is wel aardig weggetrokken - je ziet er bijna niks meer van over.

20. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik heb er geen last van en ook geen zwangerschapsstreep, dus blijf hopen en anders weet je toch ook waarvoor je het doet! ;)

Deel Deze Pagina