Ik heb wel striae gekregen....is begonnen bij week 28 denk ik. Ik zit er niet echt mee...had ook niet anders verwacht aangezien moeder en oma ook allebei een tijgervelletje kregen tijdens de zwangerschap....
Ik zit nu op 36 weken en heb nog geen enkele striem, en ook de zwangerschapsstreep is nog niet verschenen.. Ben ik best blij mee, maar ik juig niet te vroeg, een vriendin van mij kreeg het in de laatste week (en dan ook meteen zo'n 'landkaart') en mijn schoonmoeder kreeg het tijdens het persen.. Dus ik wacht af, pas na de bevalling weet ik of ik het goed heb doorstaan, hihi.. Heb nog wel van mijn puberteit op mijn zij een paar lichte streepjes, maar dit is nog steeds littekenweefsel, zijn ook nog niet eens donkergekleurd.. Ach, we zien wel, je doet er toch niets tegen als het komt..
Nou ik ben benieuwd... ik heb ze in de pubertijd op mijn benen gekregen tijdens een groeispurt maar die zie je nauwelijks, zijn witte/zilverachtige streepjes. verder nu nog niets. Ik smeer wel met kruidvat spul. Ach als het niet tegen striae helpt, het helpt wel tegen de jeuk! Dus het smeren is sowieso de moeite waard...
Op de sportschool hebben ze me ooit een keer verteld dat ik 'stug bindweefsel' heb. Het is bij mij zeg maar moeilijker om gewoon een heel dun stukje vel tussen 2 vingers te pakken, wordt gelijk een groter stuk omdat het dus 'stugger' is. Volgens hem kon dat ook sneller voor striae zorgen.... dus ik ben er bang voor dat ik ook zo'n landkaart op m'n buik ga krijgen
Ik heb gelukkig ook geen striae, maar ik hoor wel verhalen dat het in de laatste weken nog kan komen....dus ik blijf hopen dat ze wegblijven....
zit gigantisch onder. nog van de eerste. kwam vrij vlot, en ik heb me het apezuur gesmeert. ligt aan je huid of je het krijgt. je kan er echt niets aan doen. ik heb een heel droge en strakke huid, en dus snel striae... helaas, nadeel van striae is dat je huid uitscheurt, en dus niet meer inkrimpt na de bevalling als je niet zo veel hebt is dat niet zo'n ramp, maar ik heb gewoon een veloverschot.... och, geen bikini meer, en wel twee prachtige meisjes... groetjes, lidwina
Ik heb geen striae... tenminste nog niet, ik durf nog niet te hard te roepen.... Ik smeer me elke ochtend in met bodylotion zoals altijd en nu ook geregeld savonds met babyolie... Maar of het echt werkt??? Ik geloof nooit echt zo in die speciale middeltjes maar het is natuurlijk wel goed om je huid soepel te houden met een creme of olie...
Vandaag ben ik 31 weken zwanger en heb nog geen striae. Ik smeer wel na het douchen iedere dag, maar weet neit of dat de reden is dat ik het nog niet heb. Ik was voor mijn zwangerschap altijd slank, maat 36. Nu nog wel slank maar met een grote buik..hahah.
Heb wel wat, maar niet veel en wel klein ... Gelukkig... Ik heb er wat op m'n heupen zitten en net onder m'n borsten van die mini streepjes. Ja ik smeer ook. En er is ook best goed spul dat best zal werken. Dat trekt ook door je huid heen en houd het inderdaad soepel. En ben het meet 1 van jullie eens: het is ook gewoon lekker om te smeren.