Smeren kan wel om je huid lekker soepel te houden, maar dat garandeert echt niet dat je geen strepen krijgt. Je kan je echt wel een ongeluk smeren, maar als je er als het ware aanleg voor hebt dan krijg je ze toch wel. Er zijn zoveel vrouwen die echt trouw smeren met van alles en nog wat, maar die krijgen ze toch. Dus volgens mij is de conclusie wel duidelijk...het is gewoon je krijgt het wel of niet! Ik was eentje van de ongelukkigen. Bij mij zijn ze nu nog wel wat rood, maar het wordt op den duur wel minder. Je lichaam moet ook even de tijd krijgen om te herstellen na de zwangerschap en bevalling. Dus ik ga ervan uit dat ze nog wel wat lichter worden.
had al striae op mijn heupen (jojo-en in gewicht) dus was er heel bang voor... Heb het een beetje onder mijn navel dus valt hier mee. Ik smeer met cocoa butter van Palmer. Ruikt niet zo lekker, maar voor mijn gevoel helpt het wel. Het schijnt erfelijk te zijn, nou mijn moeder heeft helemaal geen striae, nergens! En ook al geen celulitis en dat heb ik ook al (heel licht) Als het niet erger wordt (beeb is ingedaald nu) ben ik blij en durf ik wel weer in bikini next year.
heb weleens gelezen dat een jongere huid eerder kan(lees kan)scheuren. maar wil niet zeggen dat als je 30 of ouder bent er geenlast van krijgt hoor!
Hier inmiddels bevallen en heb tot het einde geen strepen gehad maar na de bevalling waren en toch een paar kleintjes te zien. Het valt gelukkig erg mee maar mocht ik ooit nog bedenken een 2e te willen dan kan ik rekenen op een mooi 'tijgervel' (leuke benaming) Scrubben en smeren helpen eigenlijk niet. Het is gedeeltelijk erfelijk bepaald (conditie en samenstelling van je huid) maar het betekent dus niet dat als je moeder het niet had dat jij het dan zeker ook niet krijgt. Het enige wat helpt is.. berusting! Oja, leeftijd doet er ook niet toe.. Mijn vriendin beviel van de 1e toen ze 31 was en niets te zien. Dit jaar bij de 2e (inmiddels ruim 34) en ze zit helemaal onder!
Ik heb ze op mijn bovenbenen en op 1 borst... Op mn buik is nog niets te zien, maar het zal wel komen denk ik.
je kunt er niks aan doen helaas. Ik kreeg ze bij mijn dochter met 37 weken, echt veeeel op mijn buik. Ze waren wel een stuk lichter geworden, maar worden nu weer rood, geen nieuwe erbij nog gelukkig
Poehoehoe.... Hier vandaag ook striemen ontdekt! AAAARGHHHHH... Echt niet leuk, ze zijn nog maar klein en heel dun en ook niet té rood, eigenlijk vallen ze zo fel niet op maar... ... nu het eens begonnen is zie ik mijzelf volgende week al helemaal vól staan... snik snik! En ja, je krijgt er wel iets prachtigs voor in de plaats, maar toch is het even slikken!
Ik heb ze vanaf 14 weken al, toen zei de verloskundige: wow dat zal nog wat worden! Nu met 32 weken zit m'n hele buik eronder, maarja ik maak me er niet te druk over, kan er toch niks aan doen.
ik was blij dat t bnij mij aleen aans de zijkanten zit at dnk je bevallen snel ingedaald...dus nu heb ik t ook nog eens aan de onderkant van me buik zwaar uitgescheurt...echt balen maja..denk je t niet zoveel te hebben krijg je t tijdens t bevallen
ik zal ze ook wel krijgen....en ik zal na alle waarschijnlijkheid wel een keizersnde krjigen dus das nog een jaap... heb al zitten denken...die op mijn heupen zie je bijna niet....als je lekker bruin bent...dus dat word of een vakantie naar een warm land of gewoon een paar keer onder de zonnebank dan vervagen ze ook wat....maar hoop dat ik wel inmijn bikini kan want heb nog nooit in badpak gelopen....
Ik heb de hele zwangerschap gesmeerd maar helaas, mn hele buik zal vol met rode strepen. Nu zijn ze een beetje roze. Hoop echt dat ik me volgend jaar weer een beetje kan vertonen in bikini.
hoe snel worden ze erger? ik heb er al een paar weken een paar onder mn navel...en ben nu op 1 dag na 39 weken ...tijdens vorige zwangerschap geen streep te bekennen en nu dus wel...terwijl ik ook de helft minder in gewicht ben dan tijdens de vorige zwangerschap...ben erg benieuwd hoe snel ze erger werdeen bij jullie? gr.
Ik had een tijdje alleen maar een paar streepjes boven mijn navel. Totdat ik na een avondje buikpijn de volgende dag in de spiegel keek, toen ineens had ik behoorlijk veel strepen. En daarna leek t per week wat erger te worden.
oei straie .. mijn arme buik , ben net een zebra.. is stukken erger geworden de laatste weken.. is niks meer vergeleken met de foto op mijn profiel.. als ik nu bij de verloskundige lig en doe mijn shirtje naar boven is het nu eerst , oei ... ja daar kun je niks aan doen.. nee dat weet ik ook wel.. maar ach , het is voor een goed doel..
mischien een gekke opmerking ,maar mijn verloskudige zei dat hoe minder je aankomt en dus ook wel hoe minder dik je buik hoe minder kans op striemen ... of is dit onzin?
ik heb ze al sinds vroeger op mijn buik en borsten ivm veel aankomen en dan weer afvallen. Ik heb er volgens mij nog geen bij gekregen, maar de oude worden af en toe wel steeds roder.
Dit zal er ook wel mee te maken hebben, maar ik denk ook dat het gewoon aanleg is, want ik was met 14 weken nog niks aangekomen (zelfs wat afgevallen) en toen begon het bij mij al. Nu heb ik er 1 net boven mijn navel, heel erg vervelende plek, en het jeukt zo!
iedereen die ook zegt: ik smeer me rot. Smeren helpt geen zak, je moet het goed masseren , het is je bindweefsel wat scheurt en alleen door een goede bindweefselmassage kan je het "enigzins" een klein beetje remmen. Desondanks krijg je het of krijg je het niet.