Striae.. Niet normaal meer..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 25 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja dat is nogal logisch he, hoe minder dik je buik hoe minder je huid uitrekt.

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik zit ook helemaal onder de striae, mijn buik, benen, rug, aan de achterkant van mijn knieen, dijen en wat nog meer. Baal er ook verschrikkelijk van, maar ze worden inderdaad wel lichter. Je kunt er niks tegen doen. Ik heb me ook gek gesmeerd, maar zie jet resultaat. Ze zeggen dat het erfelijk bepaald is. Als je moeder het heeft gehad, krijg jij het waarschijnlijk ook. Is natuurlijk ook niet altijd zo, maar dat heb ik wel eens gehoord.

3. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    nou ,nou rustig maar het was gewoon een vraag hoor .....

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik had en heb ook vreselijk veel striae. Ze worden vanzelf lichter van kleur. Ik ben er van de zomer mee in de zon gaan zitten en daardoor werd de kleur gelijk een stuk beter. Dus dat is een idee. Kijk wel uit met verbranden.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Volgens mij zegt de toename van gewicht niet altijd iets over striae.

Mijn zus zit op haar buik helemaal vol en ik op mijn buik zo goed als niet (wees gerust, mijn benen zitten vol ;))...en we hadden beide hetzelfde postuur en ongeveer even dikke buiken.

De kans op striae is met een kleinere buik vast ook kleiner..maar sommige hebben er flink last van, met een klein buikkie.

Het ligt vast ook aan je eigen huid.

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hier geen streepje te zien na de eerste zwangerschap (hoop dat dat zo blijft nu de 2de onderweg is)
    heb mijn buik goed gemasseerd met olie enz en was echt huge !
    Hield veel vocht vast en ging van 53kg naar 73kg, huid rekte mooi mee maar terug is een ander verhaal, dat duurde wat langer.
    Nu mag hij weer rond worden :D

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ahah dat had ik ook gehoopt ze worden wel minder rood en vlambaar maar als je dunner word worden ze ook niet echt mooier vind ik tenminste..

Goed smeren zodat ze niet pijn doen (wat ze bij mij doen) en verder een kwestie van acceptatie niet leuk maar helaas zijn ze er nu eenmaal en heb je vreselijk pech...

8. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Dus om te voorkomen zou ik nu best al beginnen smeren ook al zie ik niks?

9. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hoi

ben het ook niet helemaal eens met als je buik minder groot is je het dan niet krijgt..ik was bij de eerste 22 kilo aangekomen en had geen 1 streepje...nu ben ik 39 weken zwanger van de tweede en zit nu op 13 kilo en mn buik is duidelijk minder groot dan bij de eerste en heb nu dus wel al een paar streepjes..naar mijn idee zegt dat dus niks..

was alleen benieuwd naar hoe snel het er meer worden..is dat in een tijdsbestek van weken of paar dagen..heb nu dus een aantal weken een paar streepjes en tot nu toe zijn ze niet erger geworden..

gr.

10. Niet meer actief

Oooh shit zeg! Ik ben gewoon over 1 dag uitgeteld.. kijk net ff in de spiegel naar mn buik en...
    TADAAAAAAAAAA aaaallemaal striemen op mn buik :confused:

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    aaaaah, shit zeg! Dat lijkt me balen zo 1 dag voor je uitgerekende datum! :evil:

12. Niet meer actief

Jaaaaaa of niet?! Ik had ze eeeecht niet verwacht! Heb al 40 weken gesmeerd *wil niks zeggen maar toch*
    Mijn moeder heeft er geen 1

En nu.. 39weken6dagen zwanger en ze komen ik kan echt wel janken!

13. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Hallo...

Haah ja rond mijn navel zit al helemaal onder de striemen.. ze zijn heel erg rood.. heb zelfs een week gehad dat er wild vlees op groeide..

Vanaf week 9 zijn ze begonnen en word nu met de week erger.. mijn hele lichaam zit onder doordat ik te snel gegroeid ben, dus ben het wel gewend.. leuk is wat anders..

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben bij de dermatoloog geweest (voor controle op huidkanker, niet speciaal voor de striae), en ik heb het hem meteen maar even gevraagd. Maar het is echt niet te voorkomen, zelfs met smeren hou je het niet tegen zegt hij. Smeren helpt wel tegen de jeuk als je huid snel oprekt, maar de striae komt echt van binnen uit.
    Ook kan het zijn dat je bij de eerste zwangerschap bijv dikker wordt als bij de 2e, en je toch pas bij de 2e striae krijgt. Tis balen, maar je doet er niks aan...
    Bij mij zit het nog niet op mn buik, maar wel op mn benen en borsten :( :( Ik heb me ook helemaal sufgesmeerd :(
    Maar ja, pech dus.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ja hoorde ook dat je er vanalles op kan smeren maar dat het geen zin heeft omdat het onderhuids is. Maar dat scrubben wat ik las kan ik me voorstellen dat dat nog een beetje kan helpen. Meer mensen die dat doen? Ik heb nu al een beetje op mijn buik puur omdat ik een echte jojoer was hiervoor met mijn gewicht waardoor ik het al op mijn buik had. Nu krijg ik al een buikje en worden ze weer zichtbaarder. Ik ben jaloers om te zien dat er mensen zijn met een mooie buik zonder... hahaha mar ja je moet er wat voor over hebben he!

Deel Deze Pagina