Iemand hier ervaring mee?? Ik ben not amused!!! De gyn heeft mijn knip niet mooi gehecht, zal jullie details besparen maar er hebben drie VK's naar gekeken en alle drie waren ze het er over eens dat het niet goed/mooi gedaan was, dat ik er last van ga krijgen en dat ik een correctie bij de gyn aan moet vragen... :x:x Ben je verdorie net bevallen, genoeg pijn van onderen, krijg je dit nieuws!! inmiddels zijn de hechtingen eruit en is de pijn ook goed te doen, het is nu 1,5 week geleden sinds de bevalling en heb op 8 januari een afspraak et de betreffende gyn om te kijken hoe alles heelt en zal hem er dan dus op aanspreken en vragen om een correctie, kan hij tijdens de correctie ook gelijk een spiraaltje plaatsen, 2 vliegen in 1 klap.... maar vroeg mij af of er meer dames ervaring hiermee hebben? moeten ze dan de hele knip weer zetten, en hoelang en hoe heftig is de pijn van zo'n correctie? hoop dat het minder pijnlijk is dan na de bevalling.... want dan kun je de eerste week bijna niet zitten haha
Hier was de knip gigantisch uitgescheurd. Hechtingen geknapt, en de onderhuidse hechtingen zichtbaar. De wond stond bijna 2 cm open. Als dat maar goed komt zei de verlos... Ik moest 6 weken na de bevalling opnieuw laten beoordelen. Pas dan is het helemaal genezen en kunnen ze er meer van zeggen. En wat bleek, het is helemaal netjes geheeld, ik heb er geen last meer van, en opnieuw hechten blijkt niet nodig. Ik zou zeggen geef het de tijd, 6 weken heb je echt nodig voordat je meer kunt zeggen!
Hier na de bevalling last blijven houden, na pas anderhalf jaar aangemodderd te hebben oa bekkenbodemspiertherapie omdat het met vrijen zo pijnlijk was. Concludeerden ze dat ik te krap gehecht was.. Ongedaan gemaakt en dagopname en heb nergens geen last meer van!
nou hier is een 'flapje' achter gebleven, dat heeft hij niet naar binnen gevouwd en gehecht had de VK het over, dat blijft dus uitsteken en gezien er wel gewoon gevoel/zenuwen in zitten zal dit met fietsen/gemeenschap e.d. vervelend blijven.... maar inderdaad, eerst het volledige heelproces afwachten, 8 januari is het ook bijna 6 weken geleden, dus ben erg benieuwd hoe het dan aanvoelt en wat de gyn zegt.
Hier ook slecht gehecht met een flapje als resultaat. Omdat ik er in het dagelijks leven last van had, is dit na 5 maanden hersteld dmv een operatie. Het lastige vond ik dat je een tijdje niet mocht tillen. Met een kleintje is dat niet leuk. Door een ontsteking zijn bij mij de tweede keer de hechtingen niet goed blijven zitten waardoor het gewoon een open wond was. Geen pretje, maar denk dat het een uitzondering was. Operatie zelf is trouwens zo gebeurd.
heb je nog een kinderwens of ben je nu compleet? Anders kun je het ook na een volgende bevalling laten doen Ik had hetzelfde als Keiblij, hechtingen ontstoken, open wond. Uiteindelijk is het verbazingwekkend hersteld, maar het litteken zelf bleef breed en dik en gevoelig. Ik had ook een flapje wild vlees, maar dat is aangestipt met zilvernitraat. Ik had met de gyn afgesproken dat bij mijn tweede bevalling de knip over de eerste heen zou komen zodat ze het wat konden corrigeren.... Maar geluk bij een ongeluk is baby nr2 er helemaal zonder ingrijpen uitgefloept. Dus die tweede knip is er nooit gekomen Ik zit nu afentoe nog te twijfelen of ik er nog wat aan zal laten doen.
Hier geen knip, maar wel uitgescheurd. En dat was niet goed gehecht. Had ook een flapje er bij. De vk heeft mij 5 dagen na de bevalling opnieuw open gesneden. Flapje er af gesneden en mooi gehecht(was erg leuk op mijn verjaardag ) Nu ziet het er "mooi" uit van onderen
Ik weet niet of het bij mij verkeerd gehecht is, maar ik had heel veel littekenweefsel. Dus 2 maanden na de bevalling heeft de gynaecoloog de hele boel weer opengehaald (met verdoving, maar die spuiten doen PIJN), en weer opnieuw gehecht. Ik heb erna nog een week last van gehad.
Hier ook slecht gehecht, waardoor het soms wat gevoelig kan zijn bij het vrijen. Vk zei heel droog dat scheurt bij de volgende bevalling wel weer open. Haha dus daar wachten we maar op ;P lekker vooruitzicht ook haha.
Ik ben na de bevalling van m'n oudste 3x gecorrigeerd.. Ik was veel te strak gehecht.. Na een jaar heb ik me door laten sturen naar de gyn, toen heb ik m'n eerste operatie gehad.. Bij m'n 2de ingescheurd richting m'n anus. En van dat litteken totaal geen last gelukkig!
Misschien past mijn vraag hier ook wel bij. Bevalling is 4 maanden geleden maar precies waar ik gehecht ben is het wat geirriteerd. Ben behoorlijk uitgescheurd maar kan dit 4 maanden na de bevalling nog irriteren? Het doet geen pijn maar t voelt alsof t niet lekker zit. Net bij t ingescheurde stukje aan de buitenkant en een klein stukje naar binnen. Kan dit hiervan zijn?
Soms hoeft t niet persee een operatie trouwens, ik was te strak geheccht, of eigenlijk de huid was te strak aangetrokken, was scheef gescheurd, daardoor ontstond er een extra velletje ongeveer t zelfde tussen duim en wijsvinger, ha en gyn zagen t probleem niet en gooide t op bekkembodemspieren leren ontspannen. De bekkenbodemfysio had t wel juist beoordeeld en heeft opreksessies gedaan, icm drukpunt, en nu nergens meer last van anders moest t 1,5 jaar later na de bevalling geclived worden
Hier ook een wijkende wond gehad, 8 weken geduurd voor alles dicht zat. Maar nog altijd een lelijk litteken, donker en dik. Vk en gyn ook van mening dat ik dit kan laten herstellen en dat het er niet mooi uitziet. Maar ach, ik heb er geen last van en dat het misschien wat minder mooi is.. jammer dan.
schoentje: ik heb tot een jaar na de bevalling mn hechting gevoeld het kan nog wel even gevoelig blijven maar je kan er altijd even naar laten kijken. bij mij zijn ze een paar hechtingen vergeten, er werd toen ook gezegd dat trek wel bij met een paar maanden, jammer genoeg niet gebeurd mijn lip bestaat nu aan 1 kant uit 2 delen.