Blehg!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Merel1985, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel1985

Merel1985 Actief lid

25 okt 2011
    103
    0
    0
    Sorry maar moet echt even van me afschrijven..

Ik heb zo'n ontzettende baaldag! Ik voel me vandaag zo'n monster, ik ben
    Voor ik zwanger werd altijd met lijnen bezig geweest.
    Ben van de 90 naar de 71 gegaan, en op t moment dat ik zwanger werd woog ik 76....

Maar nu ik zwanger ben heb ik zo'n moeite om normaal te eten, ik heb zin in zoete dingen, vette dingen, en geef er verdorie nog aan toe ook!!

Ik ben nu 18 weken zwanger en weeg nu 82! Ik vind het.zo ontzettend moeilijk om zo dik te worden, en t word natuurlijk steeds erger, de baby staat gewoon voorop dat weet ik, maar ik vind het heel erg moeilijk....

Bedankt voor t lezen, ben gewoon erg onzeker....
    X merel

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Meis, ik ben ook 25 kilo afgevallen voordat ik zwanger werd en daarvan zitten er nu ook alweer 8 aan.

Probeer niet te hard te oordelen over jezelf. Als je er echt mee zit, ga praten met je VK, HA of een diëtist. Hoe meer stress je er namelijk van ervaart, hoe slechter het is voor je beebje.

Dikke knuffel en blijf vooral van jezelf houden!

3. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    @merel1985

Als ik je verhaal lees is het net of ik hem zelf getypt heb want ik voel me net zo :):(
    Ik ben ook iemand die altijd met gezond eten bezig was, sporten en op me lijn letten.. ik ben vorig jaar rond deze tijd ook weer ´streng´ aan het lijnen gegaan om in de zomervakantie beetje fatsoenlijk:p in me bikini te kunnen lopen.. (nu klinkt het alsof ik heel dik ben dit is niet zo.. maar zo voel ik me al jaren) nou en die missie was geslaagd haha maar 10 dagen nadat we terug waren van vakantie zijn we zwanger geworden.. JIPPIE!! :) Maar de kilo´s kwamen ook hihi :(
    Ik ben nu 24 weken en 4 dagen zwanger en bij mijn laatste vk controle was ik (al) 8 kilo aangekomen.. ik vind dit zo erg!! Ik merk het ook aan me billen dat sommige zwangerschapskleding me nu al bijna te strak zit.. en me gezicht is ook voller.
    Ook ik heb op sommige momenten ineens zin aan dingen die ik normaal echt niet zou eten, al geef ik er niet altijd aan toe maar doordat ik eerder best veel sporte en dit nu nauwelijks meer doe komt het er allemaal extra snel bij op... Veel mensen zeggen ´ach meid na je zwangerschap is het er ZÓ weer af´ Nou ik geloof er geen bal van en zal er na de tijd weer flink voor moeten knokken om alles eraf te krijgen..
    Bij mij geldt ook hetzelfde wat jij zei.. de baby staat voorop maar ik snap je gevoel volkomen ik heb precies hetzelfde en heb het er ook best moeilijk mee soms
    Toch een fijne zwangerschap!! ;)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Ja hoor, heel herkenbaar. Voor de zwangerschap 18 kilo afgevallen en de helft zit er alweer aan. Voel mij er ook vreselijk onder, maar het lukt mij momenteel ook niet om alles te laten staan. Heb ook alleen maar zin in ongezonde dingen. Pff, voel mij soms ook echt zo'n vreetschuur.

5. Merel1985

Merel1985 Actief lid

25 okt 2011
    103
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Wat fijn om te lezen, dat ik hier niet alleen in sta.

Ik voel me soms gewoon een beetje schuldig,omdat het
    natuurlijk super is dat ik zwanger mocht worden, en dat
    Ik me dan hier zo druk om maak.

Ik ben wel erg blij met mijn man, die zegt dat ie me steeds
    mooier vind met mn zwangere buik, en die nooit een probleem
    heeft gemaakt van gewicht.. Is dat bij jullie ook zo?

Nogmaals ontzettend bedankt voor de reacties

X merel

6. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Hier nog één... voor de zwangerschap 25 kilo afgevallen, van 102 naar 77. Nouuuu... ik voel me een walrusje. Maar ik heb in het vooruitzicht dat ik probeer borstvoeding te geven zodra ons meisje er is... en mocht dat niet lukken, ga ik zodra ik me er goed genoeg voor voel weer verder met afvallen. De laatste dagen vooral mis ik mijn nieuwe kleding heel erg, wat ik had gekocht toen ik was afgevallen, tja dat kan nu niet meer aan. Maar het gewoel en getrappel in m'n buik maken me heel erg blij en daarom kan ik wel relativeren... het is nu even dik... en straks weer dunner. :)

Succes en een fijne zwangerschap gewenst verder! :)

7. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Ik herken het ook hoor!
    Ik was 27kg afgevallen, van 112kg naar 85kg.
    Door het samenwonen terug 5kg bijgekomen en nu ben ik 16,3weken zwanger en nog maar 1kg bijgekomen. Zonder misselijk te zijn. In het begin had ik veel zin in vettigheid (omdat ik dacht dat het nu wel mocht!!) maar die zin is snel verdwenen omdat ik terug wou gaan lijnen! Nu lijn ik niet, maar ik eet wel veel gezonder, veel fruit, groenten, magere yoghurt, en zo krijgt mijn kleine jongen ook zijn vitaminen binnen.

@Josephine76: Volgens mij zaten wij samen op Valtaf.nl :)

8. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Ik heb een normaal gewicht; maar toch heb ik heel mijn zwangerschap opgelet om niet teveel aan te komen. Zit nu op 11 kilo (40 weken). Echt dat is het enige dat helpt; leg jezelf op dat je 3 keer per dag gezond eet, fruit als tussendoortje en geen snoep of chips. Zoetigheid, vettigheid en veel zout is heel slecht voor je kindje. Het maakt nu al vetcellen aan waar hij/zij later last van kan krijgen. Daarnaast verhoog je je kans op zwangerschaps diabetes. Het is het echt waard om op je eetpatroon te letten. Ik heb dit nu 4 zwangerschappen gedaan en dan zit je vrijwel direct na de zwangerschap weer op het oude gewicht (nu moet ik het natuurlijk nog even afwachten). Ik heb misschien makkelijk praten, maar wil je alleen maar helpen. Succes en een fijne zwangerschap.

9. missmanhattan

31 dec 2011
    72
    0
    0
    zoetermeer
    Hier ook hoor, ben altijd met mijn gewicht bezig geweest, nu ben ik 5 aangekomen in 25 weken. :S heel normaal en ook helemaal niet erg, maar ik ben nu ook gestopt met sporten...ik ben zo bang dat als ik straks verlof heb dat ik elke dag heel veel ga eten...:( probeer het niet te doen maar alles is zo lekker!!!

en als je dan tegen iemadn ff zegt pfff ik voel me zo dik dan zeggen ze ja duuuh je bent zwanger!! ja dat weet ik ook wel maar toch voel ik me soms echt een nijlpaard....

ach je moet maar zo denken er zijn ergere dingen we moeten ook een beetje van de zwangerschap genieten toch:) kop op

Deel Deze Pagina