Helaas door omstandigheden(tijd en geld) moet ik mijn paardje verkopen Dit was altijd mijn uitlaatklep en heeft wel een flinke tijdsbesteding... ik rij al 28 jaar en heb al vanaf mijn 18e eigen paarden (nu 32) Echt een "way of life" nu dus de verkoop is nog niet rond ,maar het zal eens gaan gebeuren Maar dan.......wat ga ik doen met mijn "eigen tijd" Want 7 dagen lang tussen 4 muren en de luiers zitten is het ook niet helemaal, hoe geweldig ik het moederschap ook vindt. werken ga ik straks ook 2 dagen, maar wil minimaal 1 of 2 x per week wel iets voor mijzelf doen ik heb al vanalles overdacht ,maar ik vind niks leuk Mijn man zegt,pakt de fotografie weer op (mee gestopt toen ik zwanger raakte) maar ik ben goed in paardenfotografie en ik stap eigenlijk door het verdriet van de verkoop van mijn paard, de paardenwereld uit.....en andere fotografie kan ik wel goed, maar vind ik zelf maar "zo zo" ik ben geen teamplayer zeg ik eerlijk, ben niet gek op kou en regen (dus geen buitensport meer) en mag ook niet teveel geld gaan kosten (max 50 euro per maand) en nu met gezinssituatie moet ik ook geen verplichting eraan hebben dus wie weet iets wat lekker verfrissend is, goed te combineren met kind huishouden en man, zonder verplichte dagen (zoals bijv dansen want dan moet ik weer afzeggen) en betaalbaar is... ik hoor graag ideeen!
Waarom niet je paard delen met iemand? dus laten leasen? Scheelt weer kosten. Zou echt zonde zijn. Ik weet hoe het is om afscheid te moeten nemen van een paard (al was het toen niet mijn eigen paard maar oke). Of kan hij/zij niet voltijd op land,is veelal stuk goedkoper?
nee helaas we hebben veel optie's bekeken en dit is de enige eerlijke oplossing tegenover mijn paard en ik heb lang advertentie's gehad voor bijrijders,maar het is niet te vinden
Misschien baantjes zwemmen of aquarobic. Dit is meestal meerdere keren per weer s'avonds in het zwemband.
Wat moeilijk dat je je paard moet verkopen zeg bahh!! Ik snap wat je bedoeld dat het een grote tijdsbesteding is paarden en dat je dan echt iets gaat missen. Hopelijk vind je iets wat je graag doet! Misschien iets creatiefs of zoek je echt een sport??
Ohhh bah.. Ik heb hier twee jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt. Paard verkocht. En ook hier idd een way of life. Vanaf mijn 8ste zelf paarden gehad en zelfs een eigen manegebedrijf gehad en nu alles weg... Mijn man is nog wel paardenman en gaat nog vaak op concours dus kan ik met hem mee om nog wat paardengevoel op te snuiven. En bijrijders oid.. Echt een hell... Niks waard.. Maar goed je vroeg wat nu te doen. Wat ik zelf leuk vind is achter de naaimachine zitten en proberen wat dingen te maken. Ook actieve verkoop bijv op marktplaats. of een webwinkeltje. Of idd je fotografie maar dan op kinderen richten ofzo? ipv paarden.. Of juist paarden zodat je toch nog een beetje in het wereldje blijft. Toch is dat wel goed om naam te maken omdat iedereen je gauw kent he!. Nou sterkte.. Geniet nog even van 't feit dat ie er nog is!!.
als je nog graag fotografeert en daar iets creatiefs mee wil doen is digitaal scrappen misschien iets voor je?? Kun je echt leuke dingen mee doen met foto's van je kindje. Maar ja, dat is wel gewoon binnen/thuis zeg maar.
consider: bedankt voor je tip ik ben echt geen waterrat helaas....... sab1988: het hoeft niet perse een sport te zijn natjes: nee ik ben echt geen type om voor een ander te gaan rijden, daar heb ik meerdere redenen voor....... joycje: ja heb ik ook eens aan zitten denken alleen heb ik 2 linkerhanden wat dat betreft fotografie, zoals ik al zei is paarden mijn specialiteit,maar ik stap de paardenwereld uit, klinkt misschien wat rottig,maar tis dat ik m'n eigen paard (nog) heb, want de meeste paardenmensen vind ik verschrikkelijk volk! dat is ook 1 van de redenen om dus zelf niet te gaan bijrijden ik heb een tijdje andere dieren,zwangere vrouwen en fashionmodellen gefotograveerd maar ik vind dat niet zo.....ondanks dat het prachtige foto's zijn geworden... heb ook fotoscrap geprobeerd,maar ook dat is het niet.....
Verschrikkelijk lijkt het me om je paard te moeten verkopen. Ik heb zelf dus wel een paard bij gereden 3 tot 4 dagen in de week en toen zij verkocht werd deed het me echt zeer Weet helaas niks anders maar succes!
Wat lastig zeg! Ik heb ook zoiets meegemaakt, maar dan door een ongeluk. Vijf jaar geleden heb ik mijn kanjer weggegeven. Ik ben toen gaan studeren. Ik wist al snel dat ik geen paard meer kon rijden, ook niet in de toekomst en ik had hem nu eenmaal niet om alleen maar te borstelen. Ik ben inmiddels met een tweede (deeltijd)studie bezig. Het is voor mij echt een heerlijke vervanging en daarbij breng ik mijzelf ook wat hoger op de maatschappelijke ladder.
wat voor studie volg je? je slaat idd 2 vliegen in 1 klap met dat alleen zou ik niet weten welke richting, en het is enigzins verplicht?
Ik heb Pedagogiek met succes afgerond en ben nu bezig met een kopjaar Omgangskunde om een lesbevoegdheid te behalen. Ik ben dus de pedagogische kant op gegaan. Een deeltijdstudie is trouwens ideaal te combineren met een baan voor twee dagen per week in de sector waar je een studie in volgt (beetje kromme zin, sorry). Je zou eens naar een open dag kunnen gaan? Of naar het studie en adviescentrum binnen de school?
Ik ken het. Zelf 4 jaar geleden moeten stoppen met rijden. Zou ondertussen graag weer beginnen, maar een eigen paard zit er niet in, en bijrijdpaarden zijn hier weer niet te vinden. (waar woon je? ) Helaas weinig tips, hier nog altijd zoekende naar een geschikte, vervangende sport en/of hobby...
Toen ik mijn eigen paard verkocht ben ik een paard van een ander gaan rijden. Ik kon kosteloos rijden en wanneer ik maar wil. (ook als dat betekend dat dit maar 1x per week is) dus vindt het een prima invulling. Overigens is me opgevallen dat de tijd die je straks 'overhoudt' vanzelf wel weer invulling krijgt hoor! Heb het nu drukker dan ooit en vraag me nu wel eens af hoe ik voorheen 1 a 2 paarden erbij kon houden
nee ,zoals ik al zei, leuke plaatjes hoor, maar ik heb er niet zo heel veel lol in......het was om mijn portfolio en kunsten uit te breiden.... bijrijden gaat m echt niet worden........ik kan met 80% van de paardeneigenaren niet door 1 deur ik heb een heel eigen visie en dan ben ik ook nog eens een westernruiter tevens ben ik eerlijk, ik ga voor eigen dier door weer en wind, heb ik voor een ander (en zeker waar ik mij niet aan hecht) er niet voor over...... maiwakee: noord-holland maar ook echt precies in een stukje gehucht.... ow goede studie, zou voor mij veels te hoog gegrepen zijn ik heb wel diploma's maar allemaal in een vak waarvoor ik nu afgekeurd ben....... er zullen toch nog wel vast meer hobby's zijn toch? alhoewel ik ze ook niet kon vinden
pff uhm schrijven? moet je wel echt van houden trouwens. Kinderverhaaltjes, of gewoon een verhaal. Dieren fotograveren? Vrijwilliger worden bij dierenasiel? Of dierenambulance?
ja ik dacht misschien een kinderboerderij die zomers een vrijwilliger zoekt maar dan de winter nog........asiel is niet verstandig dan heb ik binnen de kortste keren een huis vol
Ik heb 2 jaar geleden mijn paard moeten verkopen na 11 jaar een eigen paard te hebben gehad. Ik ben daarna 2 paarden gaan bij rijden, met 1 ben ik al heel snel gestopt. Ik kon het niet, de eigenaresse had heel andere ideeen als ik en ik vond het moeilijk om daar op stal te komen (was dezelfde stal als waar mijn paard gestaan heeft). Het andere paard bleef ik 1x in de week rijden en dan alleen maar buitenritten. Dit heb ik tot het begin van mn zwangerschap gedaan, daarna helemaal gestopt en sindsdien niet meer op een paard gezeten. Je moet even je draai vinden, maar je vind vanzelf dingen om te doen. Ik zou nu niet meer weten hoe ik een paard in zou moeten plannen kwa tijd, terwijl ik minder ben gaan werken. (maar het blijft wel kriebelen hoor). Ik was trouwens ook westernruiter.