WAAROM geen zonnebank?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Gerieke, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Genemuiden
    Mijn vraag: Waarom mag je als je zwanger bent niet onder de zonnebank...?
    Ik weet dat het niet verstandig is, maar 28 juni ga ik trouwen, ben van mezelf nogal bleek vooral schouders enzo en dan in blote jurk vind ik het mooier als je iets een kleurtje hebt!
    Dus wil graag weten wat er slecht is aan een zonnebank....!?
    Ik wil het zo graag, en net met een collega had ik het erover, en die was wel gewoon geweest toen ze zwanger was, terwijl ze het normaal ook nooit deed. Zij had er niks geen last van, natuurlijk is dat per persoon anders!
    Kun je ook niet gaan zonnebanken als je je buik afdekt? Want daar doe ik het niet persee voor! Het is meer voor m'n gezicht en boven m'n buik (Schouders, decolloté, enz.)

Liefs Gerieke

2. Star

Star Lid

19 aug 2006
    11
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik geloof dat je gewoon onder de zonnebank mag maar niet teveel. Wel heb je kans op zwangerschapsmasker (donkere pigmentvlekken in je gezicht of op je lijf). Maar dat is bij iedereen anders!

Ik zou een gezichtsbruiner gebruiken (mini zonnebank maar dan voor je gezicht, schouders enz.)

3. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hoi,

Volgens mij kan het ook gewoon, ik ben ook een paar keer onder de zonnebank geweest.

Je moet alleen opletten dat je het niet te warm krijgt, goed smeren ivm zwangerschapsmasker (bruine vlekken in je gezicht) en voor de kleine idd beter om je buik met een donkere handdoek afdekken.

En als je echt bang bent dat het niet goed is, doe je toch zo een zelfbruiningsspray ofzo!

Succes!

4. Niet meer actief

tegen mij is altijd verteld dat je de eerste 3 mnd niet moet gaan als je het al nooit deed, ging je er al wel onder, dan wat korter..het gaat vooral om de warmte...zwangerschapsmasker dat is voor iedereen anders, ik lig ook gewoon onder de zonnebank en met mijn blote buik lekker uren te zonnen...heb nergens last van, bij geen enkele zwangerschap, dus dat moet je even uitvinden voor jezelf....is je lichaam niet gewend aan de warmte dan moet je het gewoon met mate doen...en idd een zelfbruiningsspray geeft vaak ook een mooi reslutaat!

suc6!

liefs Pjetje

5. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Je hebt tegenwoordig toch ook allemaal van die zelfbruinende bodylotions enzo? Waarom probeer je niet zoiets?

6. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Genemuiden
    Ik ben het niet gewend nee, een zonnebank!
    Maar die spray enzo, dat is niks voor mij! Heb 1 keer die bodylotion van Dove gehad, en had allemaal strepen en vlekken! En dan vooral je nek en schouders enzo, beetje eng!
    Maar het kan wel heeel mooi zijn ja, als je het goed kan! Dat geef ik toe!
    Maar ik ga gewoon even dan onder de zonnebank, en let goed op een zwangerschapsmasker....
    Maar bij die zonnestudio hebben ze in de zonnebank een koelingsysteem, wat koude lucht over je blaast... Dat is heerlijk! Heb 2 jaar geleden een kuurtje gedaan!
    Liefs

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb bruine vlekken in mijn gezicht nadat ik 10 minuutjes in de zon heb gezeten.... kijk dus echt uit! Het ziet er niet uit en dat wil je denk ik niet op je trouwdag.

Wat betreft zelfbruinende creme kan ik je de creme van het merk Roc aanraden, wel prijzig, maar veel beter dan Dove en Nivea enzo.
    Je hebt dan echt geen vlekken en het ziet er heel natuurlijk uit.

Groetjes, Anakin.

8. Niet meer actief

die zonnenbanken met koelers erin zijn idd lekker! en daarbij raak je ook niet snel oververhit, dus dat kun je best doen...en bij de betere zonnebankstudio's hebben ze soms ook van die cabines waarin je bruin gespoten wordt! misschien daar eens naar kijken, ben je in een keer mooi bruin!

liefs Pjetje

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

de koeling betekent koude lucht, maar de straling wordt er niet minder van! Als het je echt om je buik/schouders gaat en niet om je buik, dan zou ik er niet geheel onder gaan.

Leuk dat je gaat trouwen Gerieke!

Amber

10. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Genemuiden
    Ja klopt! Die vond ik ook ideaal, maar helaas hebben ze die niet ergens bij mij in de buurt (wat ik kon vinden iig)
    Maar ik ga gewoon proberen, en zie het wel!
    Liefs

11. Niet meer actief

De straling is niet minder erg onder de zonnenbank dan wanneer je zo in de zon zit...dus dat maakt niks uit...het gaat erom dat je moet uitkijken voor zwangerschapsmasker...wat niet iedereen krijgt, maar je merkt het snel genoeg! en vooral in de eerste 3 maanden dat je niet te lang in die warmte gaat liggen, omdat de baby zich daar niet lekker meer door voelt en het kan negatieve invloed hebben op de ontwikkeling van het zenuwstelsel....dus een zonnenbank met koeling is dan ideaal!

Jammer dat ze niet zon spuitcabine hebben bij jullie, dat was idd erg ideaal! probeer de zonnebank gewoon zou ik zeggen, ga eerst maar 10 minuten of korter, dan kun je geloof ik al wel zien of je last heb van zwangerschapsmasker...

liefs Pjetje

12. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Genemuiden
    Maar wat houd zo'n masker in?
    Heeft iemand er een voorbeeld van (foto of plaatje)
    Ik heb wel altijd als ik in de zon heb gezeten last van sproetjes, heeft dat er ook mee te maken, of maakt dat niets uit?
    Liefs

13. Niet meer actief

Ik heb er geen foto van of iets dergelijks, maar je krijgt dan bruine vlekken, en als je al sproeten had dan maakt dat niks uit hoor....het zijn schijnbaar lelijke plekken echt, maar dat zie je heel snel hoor, komt vooral voor in je gezicht...en er zijn genoeg dames bij wie het niet voorkomt..ik lig echt enorm veel in de zon en dit is mijn 3e zwangerschap, maar gelukkig nog geen last van gehad!kijk na 10 minuutjes gewoon even goed in je gezicht, zie je oneffenheden in je kleurtje dan zou ik er even mee oppassen!

liefs Pjetje

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.866
    113
    ik krijg altijd heel snel sproetjes, maar tot nu toe nog geen last gehad van een zwangerschapsmasker. Ben al op vakantie geweest en echt lekker in de zon gezeten. Als ik jou was zou ik het even kort proberen en als je er geen last van hebt, gewoon lekker een beetje bijkleuren!

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hier een voorbeeld : http://www.huidinfo.nl/melasma.jpg

Deel Deze Pagina